Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Welke nestkast voor Inca kaketoe ? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


Esselink
Website Member
Posts :81

Website Member
2020-01-15 - 19:22:42 send message to Esselink

Persoonlijk vind ik het dieet dat Surveyor hier beschrijft wel wat jaren tachtig. Probeer eens wat nieuws.
Er is zoveel meer over voeding bekend geworden sinds die tijd. In een ander topic hebben we het over de pellets van Psittacus gehad die voer ik aan mijn vogels sinds een paar jaar en daar doen de vogels het ontzettend goed op. Tijdens de kweek stap je over op een speciale kweekpellet en je hebt een uitgebalanceerde voeding. Dat lijkt me toch veiliger dan kwak maar een scheut vitaminepoeder over het voer. Zo deden we dat 30 jaar geleden. Nu pak ik liever een voer dat door experts is ontwikkeld en dat zie ik heel duidelijk aan de gezondheid en kweeksuccessen van mijn vogels.


Timon.feys
Website Member
Posts :125

Website Member
2020-01-15 - 21:04:00 send message to Timon.feys

dat mag ook wel zijn voor die prijs, 115 euro voor een zak pellets van 15kg...


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2020-01-15 - 22:32:50 send message to Antonia

Esselink

Geef jij alleen pellets ?

Toen ik deze pellets gaf, had ik binnen een maand 2 ara's met teveel aan gisten ed in de ontlasting.
Ik geef +/_ 50/50 zaad/pellets, maar dan Zupreem pellets.


Esselink
Website Member
Posts :81

Website Member
2020-01-17 - 19:44:09 send message to Esselink

@Timon, sinds ik pellets ben gaan voeren zijn mijn voerkosten wel gestegen maar dat verdien ik dubbel en dwars terug door meer en gezondere jongen te kweken. Ik hoef nooit te adverteren want ik heb voor de meeste soorten een wachtlijst vanwege de perfecte kwaliteit van de jongen. Bovendien doe je met zo'n zak van €92,- best lang hoor. 12 kg is genoeg voor een jaar bij een grote papegaai dus dat valt wel mee. Mijn kat is duurder.

@Antonia ik voer niet alleen pellets, ook zaden en groente en fruit en noten en kiemzaden en vijgen. Ik heb 6 koppels ara's nog nooit gisten gehad. Ik heb ook een paar jaar zupreem gevoerd maar de resultaten met psittacus zijn vele, vele malen beter.


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2020-01-17 - 19:57:25 send message to Antonia

Okee, dat is dan mooi.

Over kweken kan ik nog niks zeggen. Mijn amazones hebben nog geen bevruchte eieren gehad. Maar op zich doen ze het goed op de Zupreem (breeder). Ik geef wel tussendoor andere pellets, bijv buiten de kooi, voor de smaakverandering. Voorheen ook andere gehad, maar Zupreem wordt het best gegeten, vooral de fruitblend.


Esselink
Website Member
Posts :81

Website Member
2020-01-18 - 18:47:50 send message to Esselink

Wanneer geef je de kweekpellets, het hele jaar door?


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2020-01-18 - 22:04:24 send message to Antonia

De hoofdpellets meestal wel, omdat ze maar max 50% aan pellets krijgen. Maar zoals ik al schreef, krijgen ze ook geregeld andere pellet varianten.
Ik heb er lastige groente en andere extra's eters bij zitten, en wil niet teveel aan vitamines toevoegen.


jason
Website Member
Posts :31

Website Member
2020-01-24 - 19:58:29 send message to jason

alsje jonge vogels alles leerd eten doen ze het later ook,geef ze als ze jong zyn enkel zaad is het oprobleem om aan te leren



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 205 bezoekers op de site, waarvan 11 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede