Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Hoeveel eieren legt een papegaai? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Hoeveel eieren legt een papegaai?
Esselink
Website Member
Posts :81

Website Member
2019-11-16 - 10:39:49 send message to Esselink

Ik heb zelf al vele jaren een Blauwvoorhoofd amazone die elk jaar 3-6 eieren legt. Inmiddels heeft ze met 3 verschillende mannen zo'n 11 jongen grootgebracht maar ik heb nooit goed bijgehouden hoeveel eieren ze in totaal heeft gelegd. Zal toch inmiddels wel 50 zijn.
Ik vroeg me af of iemand het wel eens bijgehouden heeft en wat het maximum aantal eieren is dat een papegaai kan leggen.


Esselink
Website Member
Posts :81

Website Member
2019-11-19 - 13:05:22 send message to Esselink

Iemand met andere soorten vogels misschien?


J. Elsen
Website Member
Posts :361

Website Member
2019-11-20 - 13:16:46 send message to J. Elsen

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Persoonlijk denk ik dat daar moeilijk een aantal op te plakken is, want het hangt af van zoveel verschillende factoren.
Als ik mij niet vergis was er hier op vogelarena een vraag-discussie;
"Tot welke leeftijd kweken vogels".
Doorgaans wordt dan altijd gekeken naar aantal jongen-op stok. Bijna nooit wordt er rekening gehouden met aantal eieren.
Bovendien zijn er een aantal vogels die niet geringd zijn. Dus waarvan de ouderdom niet te bepalen zijn.
Doorgaans zullen de eerste jaren en laatste jaren van vruchtbaarheid er minder jongen zijn.
Maar nogmaals, dit is allemaal theorie.

Wat wel al bewezen is bij mutaties-mutanten.
Bij laatste vruchtbare kweek, zal er altijd een mutatie-mutant jong zijn, en waarover de oudervogels de genetische eigenschappen bezitten (split voor), en die tijdens broed-kweekcyclus het minst van al voorkwam, zelfs helemaal niet voorkwam.


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2019-11-21 - 11:21:51 send message to rupicola

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

De eiproductie heeft te maken met tal van externe factoren, zoals omgevingsvariabelen, leeftijdbereik (met op zich al de nodige variabelen) en bovendien met soortgerelateerde- en individuele variabelen.
Laat ik overdracht van eigenaar, en de tamelijk kleine kans dat de gehele administratie met de vogel meegaat, nog even buiten beschouwing.
Vraag is ook wat je feitelijk met deze gegevens zou kunnen, want er zullen als gevolg van variabelen dus altijd afwijkende waarden optreden.



Esselink
Website Member
Posts :81

Website Member
2019-11-22 - 06:19:09 send message to Esselink

Bedankt voor jullie reactie. Het gaat om pure nieuwsgierigheid. Een vriend van mij heeft een koppel ara's en hij claimt daar al een paar honderd eieren bij gehad te hebben en dat geloof ik niet. Ik weet dat een eierstok een bepaald aantal eieren heeft en op is op. Ik ben benieuwd of iemand ooit heeft geteld hoeveel dat er zijn.


vogeltje1000
Website Member
Posts :309

Website Member
2019-11-22 - 09:59:31 send message to vogeltje1000

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik heb van een blauw gele ara al 7 jaar achter elkaar ieder jaar 30 eieren.


Esselink
Website Member
Posts :81

Website Member
2019-11-23 - 08:17:37 send message to Esselink

Zo dat is nogal wat. Hoe moet ik me dat voorstellen? In een lange stroom eieren of 6 legsels van 5, 10 van 3?


vogeltje1000
Website Member
Posts :309

Website Member
2019-11-23 - 18:55:55 send message to vogeltje1000

5 legsels van 6 ze legt alleen maar eieren en broed niet. Alles gaat de broedmachine in en alle eieren zijn bevrucht en komen uit tot nu toe. ik heb geprobeerd om het broedblok weg maar dan legt ze op de grond.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2019-11-24 - 08:41:14 send message to henkdelaat

Welk soort broedblok heeft u?

Hoe groot zijn de afmetingen?

Heeft u al eens geprobeerd om het vlieggat van het broedblok dicht te maken en het deksel van het broedblok er af te halen.

Ara's hebben het liefst een broedblok dat van boven open is.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 147 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede