Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > vogels tam maken Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : vogels tam maken
jolanda73
Website Member
Posts :71

Website Member
2005-01-03 - 19:09:16 send message to jolanda73

Hallo,ik heb een kamervolliere met 2 catharina`s en 2 kakariki`s.3 v/d4 zijn net 4mnd kan ik ze nog tam krijgen?zoja hoe moet ik dat doen?
Ze vliegen wel al elke dag even los.


Hawkeye_nl
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-01-03 - 21:51:42 send message to Hawkeye_nl

Jolanda,

Je kunt ze uiteraard nog heel goed tam maken.
Er zijn verschillende manieren voor maar geduld is de belangrijkste factor in alle gevallen. Geduld en doorzettingsvermogen. Ook als ze een keer bijten moet je nl doorgaan.

Erwin


mirjam
Oud Lid
Posts :3

Oud Lid
2005-01-03 - 21:55:51 send message to mirjam

door ze veel in de hand te nemen en tegen te praten komt het echt wel goed.maar je moet er wel veel geduld voor hebben
mirjam


Diesel
Website Member
Posts :104

Website Member
2005-01-04 - 09:33:34 send message to Diesel

Met veel geduld is dit wel haalbaar denk ik.

Je kunt proberen met voer van de hand te laten eten, bij mij heeft dit wel gewerkt.
Ze eten nu van mn hand, gewoon op de hand zitten willen ze soms, aaien mag niet, maar ik vind het al mooi genoeg dat ze lekker komen eten laugh :D


Diesel
Website Member
Posts :104

Website Member
2005-01-04 - 09:36:01 send message to Diesel

Lees dat je een kamervoliere hebt, :o toch ff beter lezen happy :)

Ik denk dat het wel moet lukken, het zijn jonge vogels.

Ikzelf heb een buitenvoliere en ik zie hier dat mijn parkieten erg nieuwsgierig zijn, dus ik bouw het langzaam op.

Kakariki's zijn ook hele nieuwsgierige vogels, en leuk om te houden, en met geduld moet het wel lukken deze vogels tam te krijgen.


Hawkeye_nl
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-01-04 - 11:24:33 send message to Hawkeye_nl

Zoals in de mail aan aangegeven woon ik niet ver uit je buurt. Ik wil best een keer langskomen om je te helpen!
Erwin


jolanda73
Website Member
Posts :71

Website Member
2005-01-04 - 13:48:48 send message to jolanda73

Hallo Erwin,
Ik heb de vogels gelijk laten kortwieken (behalve de grasparkiet deze kreeg ik niet te pakken).
Nu ga ik het opniuew met frisse moed proberen bedankt.
Jolanda


danoontje
Oud Lid
Posts :2

Oud Lid
2005-01-04 - 15:02:23 send message to danoontje

Ik heb twee jonge parkietjes van 7 maanden en die heb ik handtam gekocht.
Ze eten uit mijn hand, en gaan dus op mn vinger zitten, alleen de laatste keer beet er eentje in mijn vinger.
Bij de kweker werden ze ook regelmatig uit de kooi gehaald, dit heb ik nog niet gedaan, omdat ik bang ben dat ik ze niet meer te pakken krijg en dat ze alles onderpoepen...
Hoe begin je met zoiets? Ze komen niet altijd op je hand zetten, dus ze zullen niet ineens weer naar je terugkomen.
Hoe zit het met de ramen? Ik heb gehoord dat ze geen onderscheid maken tussen buiten en een raam en dat ze er zomaar tegenaan kunnen vliegen...


Diesel
Website Member
Posts :104

Website Member
2005-01-05 - 08:04:34 send message to Diesel

Danoontje, hoe lang heb je je vogels nu??

Ik zou het gewoon proberen, eens moet de eerste keer zijn als je ze op den duur los in huis wilt laten vliegen en zorgen dat als er grote ramen zijn, er een gordijn of vitrage voor hangen.

En ook al poepen ze ergens, een doekje erbij en het is weer schoon hoor wink ;)
Ik heb hier net een logee gehad, deze kon erg rotzooi maken, en hij liet her en der een flets achter, hoort erbij, dat neem ik voor lief, daarvoor houdt je vogels wink ;)


Hawkeye_nl
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-01-05 - 10:25:39 send message to Hawkeye_nl

Alle vogels zullen een keer gaan bijten. Dit is eerst uit speelsheid of baldadigheid of gelijk voorvloeiende uit een verdedigende reactie. Als je hierop reageert door terug te trekken of zelfs de vogel los te laten dan zal deze het de volgende keer dat je hem pakt weer proberen. Reageer je totaal niet op dit "bijten" dan merken de vogels dat dit geen zin heeft en laten ze het voortaan. vogels bijten niet omdat ze jou willen pakken! vogels bijten alleen uit verdediging of spel.

Wie vogels in huis haalt om lekker los te laten zitten moet weten dat vogels poepen. Dat is normaal. Even met een wc papiertje of een keukendoekje eroverheen en je hebt de vloer of meubels weer schoon. Vervelend wordt het natuurlijk als je een vloerkleed of tapijt hebt. Dan wordt het schoonvegen wel wat moeilijker en op den duur krijg je vlekken. Je moet je dan ook afvragen of je de vogel dan los moet laten of in een ruime voliére kunt zetten.

Erwin
Erwin


parkietenpeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-01-05 - 11:11:49 send message to parkietenpeter

Of andere meubels kopen die hier tegen kunnen. laugh :D


Diesel
Website Member
Posts :104

Website Member
2005-01-05 - 19:16:24 send message to Diesel

laugh :D happy :)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 247 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede