Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > borna virus Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4
<<< vorige


Timon.feys
Website Member
Posts :125

Website Member
2019-12-14 - 17:52:03 send message to Timon.feys

oke andere opmerking dan, wie is er zo dom (niet aanvallend bedoeld) om een dure kaketoe online aan te kopen en met koerierdienst te laten komen zonder de vogel ooit in levende lijve te zien. begrijpelijk als deze halfweg europa moet doorkruisen maar dit is hier toch niet het geval, laat staan bij een handelaar dan nog...


hookbill
Website Member
Posts :108

Website Member
2019-12-14 - 17:52:52 send message to hookbill

Leg mij eens uit hoe dom je moet zijn als koper inderdaad een vogel van 4000 aanschaft online en met een koerier laat komen. Geloof je het zelf?


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2019-12-14 - 19:00:11 send message to Antonia

Volgens mij heb ik dat nergens gelezen hoor, dat ie online gekocht is. Zo wel heb ik echt wat gemist.


J. Elsen
Website Member
Posts :361

Website Member
2019-12-14 - 22:56:23 send message to J. Elsen

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Lees eens het tweede bericht topic starter Jason.
"is vogel met gesloten voetring gekocht aan de handelaar die hem bracht in vervoerkist 6 die volgens hem, en ik geloof hem rechtstreeks van grote kweker in zijn buurt kwam, etc".

Heeft Jason dan al of niet op voorhand deze vogel gezien.
Het mag nog te maken hebben met "zo dom", of wat dan ook, dit neemt niets weg de manier van handelen handelaar, verkoper.
De schuld, de verantwoordelijkheid, ligt in de eerste plaats bij handelaar verkoper.

Ik kom naar vogelmarkt Zwolle, hebt u dan ook op voorhand de vogel gezien? Of hebt je op voorhand ook de vogel gezien die je hebt gekocht, en die wordt afgeleverd, overgedragen in Zwolle, vogelmarkt?

Nogmaals:
Als alle informaties kloppen topic starter.



hookbill
Website Member
Posts :108

Website Member
2019-12-15 - 09:59:07 send message to hookbill

Meneer Elsen, het handelen van koper is dermate naief en inderdaad dom dat hij door deze manier bij elke rechter bot vangt en geen enkele aanspraak kan maken op vergoeding. Een koper heeft een onderzoeksplicht en had contractueel wat moeten vastleggen. Allemaal niet gebeurd. Ik kan ook wel 1000 euro naar iemand in Nigeria sturen omdat dan een erfenis vrijkomt.. valt in dezelfde categorie.
Wat als de vogel bij het loslaten in de voliere is geschrokken en ergens tegen aan is gevlogen?


J. Elsen
Website Member
Posts :361

Website Member
2019-12-15 - 12:44:48 send message to J. Elsen

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

@ hookbill.
Dat zegt U.
Het enige wat de koper in dit geval hier moet bewijzen, is dat er sprake is van consumentenverkoop. Een bank bewijs van betaling is daarvoor al voldoende.
Is dit het geval, dan ligt de bewijslast de eerste zes maanden bij de handelaar. Na die zes maanden ligt de bewijslast bij de koper.

Nogmaals:
als alle informaties kloppen topic starter, dan probeert de handelaar de verantwoordelijkheid door te schuiven naar de kweker van deze vogel. Dan ligt de bewijslast altijd bij de koper. Als de kweker van deze vogel geen beroepskwekers is. Niet beschikt over handelsregister (btw nummer).
En die kweker van deze vogel is mogelijks te achterhalen via gegevens, informatie gesloten pootring.
Bij rechtsgeding zal de kweker van deze vogel er altijd bij betrokken worden. En dat is het gene wat topic-starter, koper van deze vogel, niet wil.



Uit de verschillende informaties topic starter leidt ik af dat Nederlands niet de voertaal is, niet de moedertaal is, topic starter. En waardoor het niet zo duidelijk is hoe de steel in de vork steekt.

Aangezien het toch allemaal kopieerwerk is, en zelf kan gelezen worden.

Wel doe het dan, voert het zelf uit.
Lees het dan allemaal zelf.
Dan zal er bij vogel hobbyisten andere inzichten ontstaan, vooral in Nederland. Inzichten die de vogelhobby ten goede komen.

Ps. Bekijk de site LICG over houden van huisdieren.
Vooral onderwerpen als:
Garantie na aankoop van dier.
Wanneer heeft U recht op garantie bij consumentenkoop van een dier?
Hoe haal ik mijn recht als een dier iets mankeert?
De verkoper weigert iets te doen.
Etc.


jason
Website Member
Posts :31

Website Member
2019-12-15 - 22:52:30 send message to jason

inderdaad achteraf dom om te kopen zonder dat het op papier staat ,hoeveel mensen doen dat?wel mails van hem met punygave vogel ,heb de verkoper meermaals gevraagd vogel is toch puntgaaf,verschillende keren antwoord gekregen mankeert niets ook op mail en by aflevering kon je niets verkeerd zien,en virus besmetting zie je alleen na test heb altyd in vertrouwen gekocht nooit bedrogen geweest ,en dat de vogel besmet is komje natuurlyk later maar achter,kan je niet zien,en iedereen zou de vogel terugnemen is ook wettelyk geregeld,en geen enkele handelaar die ik ken zou het niet onmiddelyk oplossen ;deze ook door me 400 euro te storten en te vermelden nu heb je volledige aankoopsom je wil gewoon extra geld ,myn nadeel was dat ik niet wist dat er zo mensen bestonden,en die er dan ook nog hun broodwinning van maken,volgens my met mensen op te lichten bouw je geen zaak op maar gooi je zelf in de afgrond maar die mens verdiend dat ook ,gewetenloze mens alleen geld van tel , alle verkoop is wettelyk geregeld ,dat is tegen alle wetten ingaan ,voor hem blykbaar normaal ,en zo iets doet men gewoon niet ,heb zelf meermaals vogels afgeleverd of tegenmoet gereden altyd alles perfekt gegaan ,wat normaal is en moest er iets verkeerd gegaan zyn zou onmiddelyk oplossen ben geen misdadiger ,en wat nut geeft dan vogel testen als hy besmet was by aankoop en je mag hem niet teruggeven?gelukkig is koper wettelyk beschermd volgens my handelaar gewoon oplichter zonder eer en liefde voor zyn vogels,hopelyk nemen ze hem zyn vergunning af en laten ze hem nooit meer handel doen in dieren ,maar elk zyn gedacht blykbaar zyn er ook mensen die denken gelyk hy


jason
Website Member
Posts :31

Website Member
2019-12-16 - 07:29:48 send message to jason

gelukkig is consumenten wetgeving in nl zeer duidelyk by verkoop vogels tussen handelaar en consument ,moet b.v. als vaststeld dat vogel niet kan vliegen en men dat niet nadrukkilyk vermeld geeft handelaar bewyzen dat hy wel kon vliegen by aankoop ;ik ben onmiddelyk dierenarts geweest vastgesteld niet vliegend door oude kwetsuur,ook in consumenten wet by aankoop zieke vogel moet handelaar onmiddelyk vogel terugnemen aankoopbedrag en kosten onmiddelyk teruggeven,immidels advocaat genomen geeft al 3 aanmaaningen gestuurd geen enkele reactie,volgens hem al genoeg omdat elke rechter schuldig vind,maar moet handelaar blykbaar kans geven om minnelyk op te lossen volgens advocaat geen enkel kans hoe klein ook dat handelaar gelyk krygt en de kosten advocaten vergoedingen rechtbank kan voor hem oplopen tot 10000 euro en zo misdadig te zyn om 400 euro over te maken met vermelden totale aankoopsom terug je wilt enkel extra geld ,zal men zeer zwaar tillen kan hem tydelyke schorsing opleveren,hoop dat het nog veel meer is verdiend het zal kortelings ingezet worden ,erg en triestig dat het zo moet vind het ook erg voor alle eerlyke handelaars,dat een collega zulk mooi beroep door het slyk haalt


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2019-12-16 - 08:51:07 send message to Antonia

Heel veel succes met de zaak.
Zal niet makkelijk zijn, maar iedereen zal snappen dat zo'n vogel geen €400,- kost. De handelaar heeft dat erbij gezet om te doen lijken dat dat is wat jij ervoor betaald hebt.


www.wim
Website Member
Posts :119

Website Member
2020-01-18 - 04:41:36 send message to www.wim

Naar ik begrepen heb ligt het toch iets anders dan Jason voor doet komen,en heeft de handelaar op alle punten gelijk gekregen...graag reactie van Jason.
Ze kunnen mij ook voor gelogen hebben natuurlijk.


Esselink
Website Member
Posts :81

Website Member
2020-01-18 - 18:50:43 send message to Esselink

Kan me niet voorstellen dat er nu al een uitspraak is gedaan.


jason
Website Member
Posts :31

Website Member
2020-01-24 - 18:12:41 send message to jason

is niet gemakkelyk om iets te doen blykbaar als verkoper in buitenland zit,reactie gekregen dacht eigenaar,my is puntgave vogel verkocht van beroepskweker die alleen maar gezonde geteste vogels bezit was me verteld en gamaild ,volgens hun wist ik dat de vogel uit geen getest bestand kwam,dus zou ik by aankoop geweten hebben dat vogel dodelyke virus heeft,volgens hem heb ik handelaar zelf opgebeld om minnelyke schikking aan te gaan van 400 euro eerst was het totale aankoopsom nu schikking volgens hem,is te zot voor woorden aan vuil te maken volgens hem heb ik de pop onmiddelyk by man gestoken die volgens hem vorige pop geeft gedood,en heeft de man onmiddelyk de pop aangevallen zodat zy niet meer kan vliegen,alhoewel ik kan bewyzen register overdracht formulier dat er nog nooit pop by man gezeten heeft en ik nog nooit pop heb gehad,verkoper ging me aandragen wegens laster en eerroof ,hoe rapper hoe liever ,laster is onwaar en myn verhaal is geen woord onwaar eerroof,verkoper geeft die niet ,anders zou ik toen ik onmiddelyk liet weten vogel vliegt niet hem teruggebracht hebben,en voor dodelyke zieke vogel 4000 vragen daar moet je geen enkel beetje eer voor hebben,zou graag eigenaar eens gesproken hebben volgens verkoper beroepskweker met vele gezonde geteste vogels voor verkoop die kweekt aras 3 koppels molluken geeft,maar is blykbaar bang dat ik die spreek,besloten om al myn vogels weg te doen al mee begonnen ,en moest er niets goed aan zyn mogen ze het altyd laten weten onmiddelyk oplossen ,als men maar hobby geeft om belogen bedrogen te worden naar advocaat te moeten dan hoeft het niet meer,hoop alleen dat de mensen slimmer zyn en met die mens alles op papier te zetten als ze iets kopen,en aan iedereen als men vogels verkoopt behandel koper dan gelyk je zelf wil behandeld worden, of als je dat niet kan zoek andere weg om aan geld te komen maar maak mensen hun hobby niet kapot


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2020-01-25 - 06:32:53 send message to Antonia

Dat is heel jammer allemaal, Sterkte


jason
Website Member
Posts :31

Website Member
2022-11-20 - 12:49:16 send message to jason

Voor iedereen die graag weet hoe het afgelopen is Arjan heeft ook naar myn thuis gebeld en beloofd dat ik iets zou ondernemen,hy zou afkomen en lesje leren,natuurlyk geen bewys van,maar zoon nam op en hy dacht dat ik het was.Zei ook dat als ik naar echtbank ging gaan hy beroep zou aantekenen en met 10 jaar nog bezig zou zyn.Met overleg met familie en advocaat ,beslist laten zyn,zou veel geld kosten,vooral omdat het buitenland is ,en als uitspraak komt kan hy zyn boeken sluiten en is dan ook voorby,My ging het niet om het geld hoewel ik jaren opbrengst jongen moest sparen ,maar zo iets doe je gewoon niet,inderdaad dom van me ,maar hoe kan men zien als vogel besmet is?zou natuurlyk op papier moeten staan by virus terug,natuurlyk als men eerlyk bent verwacht je zo iets niet?Ondertussen gestopt met vogels als het maar is om opgelicht te worden en miserie ,jammer voor de vele eerlyke goede mensen dat enkele enkel op geld bewuste zoveel ellende geven


J. Elsen
Website Member
Posts :361

Website Member
2022-11-20 - 14:50:04 send message to J. Elsen

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

@ Jason

Een uittreksel van je laatste bericht.

"en als uitspraak komt kan hy zyn boeken sluiten".

Dit betekent toch meer dan voldoende.
Wat er eigenlijk op neer komt, men weet al op voorhand wat de rechtspraak zal zijn.

En jammer genoeg klopt het: "zou veel geld kosten".
En laat dat één van de voornaamste argumenten zijn bij dergelijke verkooppraktijken.

Door de nieuwe Animal Health Law is er een gezondheidscertificaat gekomen voor de export van vogels in gevangenschap.

"gezondheidscertificaat bij transport van vogels over de grens binnen de EU".

Bekijk volgende informatie BVP

https://www.parkieten-revue.be

https://www.dierenliefhebbers.org

https://www.dierenliefhebbers.org/Wetgeving voor het verplaatsen van vogels naar andere lidstaten.pdf

PS. Geen enkele rechter zal uitspraak doen die niet strookt met huidige EU verordeningen die deze rechtspraak aanbelangen.




Pagina : 1 2 3 4
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 128 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede