Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Om radeloos te worden Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Om radeloos te worden
Hans vd S
Website Member
Posts :6

Website Member
2020-01-04 - 16:49:19 send message to Hans vd S

In februari 2019 ben ik voor de 3e keer opnieuw gestart met vogels op mijn 53 jarige leeftijd toen de kinderen het huis uit waren. Ze zitten bij mij verwarmd op zolder en krijgen eivoer van Witte Molen. De 1e keer was rond mijn 15e. Ik kweek ook nu weer tropische vogels. Los wat jullie vinden van het inzetten van japanse meeuwen voor het uitbroeden (heb inmiddels ook een natuurbroed legsel) zijn de opfokresultaten van die japanse meeuwen verschrikkelijk slecht!!!! Als uiteindelijk 1 op de 3 het overleeft is het al heel wat. Zo slecht is het in het verleden nooit geweest, terwijl ik nu splinternieuwe kooien, een automatische luchtreiniger, led verlichting enz heb; en ze supergoed verzorg niet te vergeten. De meeuwen voeren zo slecht dat veel jongen de eerste week niet eens redden. Maar onlangs maakte ik zelfs mee dat het ene overgebleven jong (het waren er 3) plotseling na uitvliegen niet meer gevoerd werd en de hongerdood vond. Ik beleef veel plezier aan mijn hobby maar na een jaar deze ervaringen raakt de lol er wel af. Wie heeft tips voor mij om het tij te keren?


Timon.feys
Website Member
Posts :125

Website Member
2020-01-04 - 18:41:12 send message to Timon.feys

laat de meeuwtjes eerst zelf een nestje doen zodat ze wat ervaring hebben en daaruit selecteer je dan de beste koppels om te gebruiken als pleegouders


dasc
Website Member
Posts :44

Website Member
2020-01-05 - 08:50:08 send message to dasc

Ik heb altijd gehoord (zelf geen ervaring mee als parkietenkweker) dat de kleurmutatie van de japanse meeuwen belangrijk is ivm het opbrengen van de jongen.


toontje
Website Member
Posts :86

Website Member
2020-01-05 - 11:44:59 send message to toontje

Over welke vogels hebben we het hier


Hans vd S
Website Member
Posts :6

Website Member
2020-01-05 - 18:01:14 send message to Hans vd S

De meeste zijn bont en die zijn overigens allemaal van 1 kweker. Daarnaast nog een koppel wit, mokka en lichtbruin. Ik heb zelf in ieder geval nog geen verschil in resultaten kunnen zien.


toontje
Website Member
Posts :86

Website Member
2020-01-06 - 10:26:18 send message to toontje

IK bedoel welke tropen


Hans vd S
Website Member
Posts :6

Website Member
2020-01-06 - 21:38:37 send message to Hans vd S

Diamantvinken, forbes papagaai amadines, binsenastrilden en sinds kort roodkop- en driekleur papagaaiamadines. Omdat de roodkoppen wel gingen broeden heb ik nu ook 4 jongen van een week oud bij hen zelf. Ik begrijp niet dat er zoveel uitvalt juist bij de Japanse Meeuwen; daar had ik vroeger geen last van.


toontje
Website Member
Posts :86

Website Member
2020-01-08 - 11:53:57 send message to toontje

ALS de eigenbroed jongen er wel doorkomen ligt het aan de meeuwen kijk op mijn site bij ziekten
www.ton-albers.nl


Sam&dave
Website Member
Posts :211

Website Member
2020-01-15 - 09:37:26 send message to Sam&dave

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hey Ton,

Ik kocht bij jou 2 jaar geleden een couveuse die het overigens perfect doet. Ik zag dat jij succesvol de japanse meeuwtjes inzette. Ontzettend mooi om te zien nuttig deze beestjes zich maakten maar ook hoe jij zelf meelwormen kweekte. Zo kunnen we een hoop van elkaar leren.

@Hans: Ik zou met Toon contact opnemen. Mogelijk kunnen jullie elkaar helpen.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2020-01-15 - 12:38:12 send message to henkdelaat

grousegarden schrijft,

bij mij lusten de Inca's geen fruit en geweekt zaad, het koppel rose's daarentegen wel.
Maar ik blijf proberen dan , ik zal er dagelijks een kleine hoeveelheid fruit-groenten bijzetten, ben benieuwd.

Als vogels dat niet gewend zijn is het vaak moeilijk om ze het te leren eten.

Het beste is dan het Kiemzaad en fruit en eivoer te mixen met het gewone zaad.

Te beginnen met 10% kiemzaad-eivoer-Fruit en 90% gewoon zaad en dit gerantsoeneerd voeren zodat alles voor 75% tot 90%
op is en dan steeds de mengeling aanpassen met hoger percentage Kiemzaad-eivoer-Fruit en minder gewoon zaad.

Dit totdat ze ook het kiemzaad opeten dan kan u alles gescheiden voeren.

Is wel wat schadelijker in gebruik omdat je als je gaat voeren al het zaad moet weggooien om schimmel van het Kiemzaad-Eivoer-Fruit te voorkomen.

Dit kan je in deze tijd nog gerust doen maar in de warme zomermaanden zou ik hier niet mee beginnen omdat dan de kans dat ook het gewone Zaad schimmelsporen kan bevatten.




Hans vd S
Website Member
Posts :6

Website Member
2020-01-16 - 19:27:31 send message to Hans vd S

bedankt voor de reacties. Inmiddels heb ik een tweetal diamantvinken die inmiddels zijn uitgevlogen bij de meeuwen. En nog een legsel van 4 die perfect gevoerd worden. Overigens heb ik bij die eerste 2 een trio meeuwen ingezet in de hoop dat de kans kleiner is dat ze de brui er aan geven dat werkt vooralsnog prima. Overigens is inmiddels gebleken dat natuurbroed er bij deze diamantvinken niet in zit. De pop vecht met de man op leven en dood zo lijkt het zodra ze gaat broeden en uiteindelijk heeft ze de eieren ook verlaten. De natuurbroed van 4 jongen bij de roodkop papegaai amadinen gaat voorspoedig en zullen bijna uitvliegen. Hopelijk is de ellende van het afgelopen jaar voorbij.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 208 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede