Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > touw zitstok Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : touw zitstok
streamer
Oud Lid
Posts :27

Oud Lid
2005-01-03 - 22:30:22

Beste mensen,

Geregeld zie ik op foto's van volieres touw zitstokken hangen. Dit wil ik zelf ook graag in mijn voliere gaan gebruiken.

Mijn vraag is nu: welk touw kan ik het best gebruiken (materiaal) en waar kan ik dit bestellen / kopen, want in dierenwinkels kan ik alleen maar stukjes van max. 1 meter kopen. Ik wil zelf stukken van meerdere meters (kunnen) maken. Of worden touw zitstokken afgeraden?

Groeten,


parkietenpeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-01-03 - 22:33:35

Wordt niet afgeraden hoor. Je moet wel onbehandeld touw gebruiken. Oppassen met geverfd touw.

Veel watersportwinkels verkopen geschikte touwen hiervoor.

Succes
wink ;) Peter


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-01-03 - 22:45:54

of een 2e hands trapleuning


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-01-03 - 22:56:23

Ik heb touw gebruikt van de welkoop wat ook wel verkrijgbaar is bij doehetzelf zaken en dat verkocht wordt voor kinderspeeltoestellen voor in de tuin. Het is niet goedkoop, maar wel vrij dik, en bovendien zit er een ring aan wat handig is voor het ophangen. Ze zijn zo'n 3 meter lang. Overigens, touwen die buiten hangen was ik elk jaar een keer.


streamer
Oud Lid
Posts :27

Oud Lid
2005-01-03 - 23:00:39

He Johan,

Is dat speeltoestel touw gemaakt van natuurlijke vezels?

Groeten,

Streamer


Hawkeye_nl
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-01-03 - 23:43:35

En natuurlijk kun je bij vila filou vanaf volgende maand sisaltouw kopen per opgegeven lengte. Daarnaast kun je dat ook online zoeken en bestellen bij nogal wat andere bedrijven. Gewoon even zoeken dus.

Erwin


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2005-01-03 - 23:54:43

Ik durf niet goed touw te gebruiken omdat ik bang ben dat nagels hier tussen kunnen komen met alle gevolgen van dien; wat zijn de persoonlijke ervaringen hiermee van forum leden bezoekers?Heb het zelf dus nog nooit geprobeert,gebruik altijd tak hangend in kettingen(grove schakel)tot nu toe nog geen problemen mee gehad,andere mensen misschien wel?
Als touw geen problemen geeft is het natuurlijk wel iets moois voor de vogels!happy :)happy :)


Hawkeye_nl
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-01-04 - 00:17:34

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik gebruik super graag het touw en de kettingen en de stokken door elkaar. Alle middelen zijn goed te gebruiken en geven een goede afwisseling voor de poten en de tenen. Het is bevordelijk voor de spieren.

Ik heb persoonlijk nog nooit een vogel gehad die vast kwam te zitten in de touwen. (klop klop klop)

Erwin


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-01-04 - 00:52:14

Ik denkt dat het belangrijk is dat de nagels van de vogels niet te lang zijn ivm risico om vast te gaan zitten in het touw.
Heeft iemand van de "touwgebruikers" ooit ongelukjes gehad met zijn vogels?
gert


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-01-04 - 09:23:29

Ik gebruik deze touwen nu een jaar of drie a vier, ik heb ook kettingen in de voliere hangen. Ik zelf was altijd meer benauwd dat hun poten of tenen klem komen te zitten in de kettingen. Beiden zijn echter nog nooit gebeurd. Mijn muller pop pluist graag aan het uiteinde van het touw. Verder dwingen de schommelende touwen en het feit dat slechts een enkele zitstok aanwezig is de mullers om een beetje de vleugels te gebruiken. Ik denk dat het touw dermate stug is dat de nagels daar niet gemakkelijk inkomen, ze hebben er in ieder geval nog nooit last van gehad. Het risico is denk ik niet groter dan het risico dat bij elk ander klein spleetje van bijvoorbeeld het binnenhok aanwezig is.

Ik weet eigenlijk niet precies waarvan mijn touwen gemaakt zijn, het ziet er zeker niet uit als nylon, en dat is het ook niet. Gezien de kleur en het bijna oneindig kunnen uitpluizen moet het haast wel een natuurlijke vezel zijn.


streamer
Oud Lid
Posts :27

Oud Lid
2005-01-04 - 13:14:50

Villa Filou ziet er goed uit. Zal ik op letten of ik er binnenkort touwen kan bestellen. Ik heb al heel wat sites afgezocht, maar er was maar 1 watersportwinkel die verkoopt wat ik wil hebben. Maar ik zal nog even verder zoeken en als iemand nog een goede site weet waat ik zitstok touw per meter kan bestellen...geef het even door.
Bedankt voor de reacties trouwens. Dit forum is ideaal, staat bovenaan in mijn favorieten!!!

Groeten,

Bart


streamer
Oud Lid
Posts :27

Oud Lid
2005-01-04 - 18:08:03

Weet iemand nog een webwinkel waar ik touw, gemaakt van natuurlijke vezels, kan bestellen. Ik woon in Friesland en ben vandaag eens wezen kijken. Ben 4 doe-het-zelf zaken en 5 watersportwinkels afgelopen. Je wilt het niet geloven, maar geen van allen had dik touw gemaakt van bijvoorbeeld KATOEN, SISAL of VLAS. Ze hadden alleen maar touw gemaakt van kunststof.

Dus als iemand nog een (web)winkel weet waar ik dit kan bestellen....GRAAG!!!!!!

Groeten,

Bart


Raimond Wolfert
Website Member
Posts :111

Website Member
2005-01-04 - 18:30:24

Een online winkel voor touw:

www.koordenwinkel.nl

succes!


parkietenpeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-01-04 - 19:39:22

www.koordenwinkel.com

wink ;) Peter


henkie vonk
Website Member
Posts :1

Website Member
2005-01-04 - 21:38:12

Hall
Hang Aleen touw bij vogels met gesloten voetring.
Mijn groenvleugel Aras {importen dus geen gesloten voetring} hebben al 2 keer vast gezeten aan de ring.
Ze gaan het touw helemaal uitraffelen en gaat dan door de opening van de ring en gaat zich vast wikkelen


mlast
Oud Lid
Posts :10

Oud Lid
2005-01-13 - 15:37:39

shocked 8OAls ik en advies mag geven dan kun je echt beter kettingen doen, want ik heb al het al een paar keer gehad dat het touw word doorgevreten (door catharinaparkieten) en daar een vogel aan vast gekomen is met de poot met het gevolg dat deze een poot kwijt was. met kettingen heb ik nog nooit geen problemen gehad.
ML
happy :)wink ;)razz :p



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 156 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede