Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > advies gevraagd Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : advies gevraagd
wally2
Website Member
Posts :39

Website Member
2020-03-28 - 15:08:05 send message to wally2

dit jaar heb veel pech gehad, omdat ik alleen nog maar mannen over heb van de drie koppels, insecteneters.
ik vier kweekvolieres gebouwd voor zaad eters, wat raden jullie mij aan te beginnen met 1 soort, of juist twee of meer , soorten deze te bevolken, ik dacht 1 of twee soorten , indien er wat uitvalt je nog van dezelfde soort wat hebt zitten?
gr Wil


J. Elsen
Website Member
Posts :361

Website Member
2020-03-28 - 23:50:54 send message to J. Elsen

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Gaat het om die biotoop voliere van 10m op 2m geheel beplant en die is omgebouwd tot vier kweekvolieres voor zaadeters?
Graag wat meer informaties wat betreft vier kweekvolieres:
afmetingen
naast elkaar
dak al of niet dicht, al of niet doorschijnend
zijkanten al of niet dicht
al of niet sluis/sas

Als de vier kweekvolieres zich naast elkaar bevinden, zogenaamd één blok vormen, dan zijn de binnenste kweekvolieres beter beschermt, beter beschut, dan de buitenste kweekvolieres. Zeker als de zijkanten buitenste kweekvolieres niet dicht zijn. Ook wat temperatuur en of temperatuurschommelingen aangaat.
Allemaal factoren waar rekening moet worden mee gehouden.
Je kunt bijvoorbeeld één zelfde soort houden binnenste kweekvolieres, en ander zelfde soort buitenste kweekvolieres.

Welke soorten vogels, hebben in de eerste plaats te maken met de omstandigheden waar, waarin, deze soorten vogels terechtkomen.


wally2
Website Member
Posts :39

Website Member
2020-03-29 - 18:47:12 send message to wally2

beste de biotoop voliere, is geheel beplant en niet geheel overdekt.
ik heb op mijn zolder nog 4 kweekvolieres, waar het kurkdroog is, maar in de zomer kan het wel warm worden. ik kan wel drie dakramen open zetten.
zou dat geschikt zijn voor putters?


J. Elsen
Website Member
Posts :361

Website Member
2020-03-31 - 22:16:36 send message to J. Elsen

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Persoonlijk zou ik het niet doen, dus ook niet aanraden.
Want met regelmaat zullen er bij de putters uitval zijn. Vooral bij jongen, maar ook bij oudervogels.
De enige Europees zaadetende vogels die daarvoor eventueel in aanmerking komen zijn Europese sijzen. En dan nog met vallen en opstaan.
Bekijk welke zaadetende vogels voorkomen bij het houden/kweken op zolders.
Of te wel worden kunstmatige ingrepen toegepast, zoals preventief kuren.
Minstens één raam zal continu moeten openstaan.
En vanwaar verse lucht aanbrengen?
Ondergelegen ruimtes, traphal, kamers, etc.

PS. Vanwege al die heisa coronavirus, zou ik het afraden om nog langer vogels op zolders te houden, te kweken, en of in gesloten ruimtes zonder natuurlijk licht.
De vraag is:
Is dit de dag van vandaag,nog hygiénisch verantwoord.
Toekomst gericht zullen op die vraag regeltjes/wetten ontstaan. Die ervoor zullen zorgen dat het verboden worden, en of mits bepaalde voorwaarden, aanpassingen.

Coronavirus zal een enorme impact hebben met alles wat te maken hebben bij dieren-vogelhobby.
En niet alleen wat het financiéle aangaat.


wally2
Website Member
Posts :39

Website Member
2020-04-01 - 11:51:03 send message to wally2

nou de zolder van mij is kurkdroog veel frisse lucht, en daglicht, het is een zolder van 3.50 meter hoog dus, wat corona betreft, is van vleermuizen overgegaan naar boerderij dieren dus met de vogels op zolder zal het wel meevallen.
er is niet aangetoond dat vogels corona verspreiden of welk ander virus dan ook , alleen kromsnavels ivbm papegaaien ziekte.


J. Elsen
Website Member
Posts :361

Website Member
2020-04-01 - 13:25:18 send message to J. Elsen

Alle Amerikaanse sijzen soorten worden beschouwd als "sterke" vogels; Dus ook zwartkopsijzen.
Eigenlijk is dit voor het grootste deel Amerikaanse vogelsoorten van toepassing.
Denk maar aan de veel voorkomende Mexicaanse roodmussen.
Ook soorten Passerina komen daarvoor in aanmerking.

Het grote nadeel bij deze soorten Amerikaanse vogels is.
Dat deze vogels nogal actief zijn, en waardoor vormen van agressie meermaals voorkomen. Ook bij soortgenoten onderling.


herman hoekstra
Website Member
Posts :11

Website Member
2020-04-29 - 09:39:51 send message to herman hoekstra

Hallo heb vraag
Heb een koppel Lutino halsbanden
Man 2011 pop 2012 nu krijgt de pop een beet je rosé oranje bant in de nek niet veel maar toch net zo als bij de man
Komt dit vaker voor alvast bedankt Mvg Herman


Peter22
Website Member
Posts :1

Website Member
2020-05-23 - 16:52:09 send message to Peter22

Sinds kort heb ik een kweek koppel dubbel geelkop amazones. Nu moeten ze nog wel even wennen aan hun nieuwe grote Volaire, maar het mannetje plukt de veren bij de pop boven op haar kop. Is dit gedrag normaal? Of kan ik dit voorkomen. Dit koppel heeft bij de vorige eigenaar al heel wat jong gehad. Ben een beginnende hobby kweker en wil veel bijleren maar dit plukken????



Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2020-05-23 - 22:29:33 send message to Antonia

Ik heb eens van iemand gehoord die ook een koppel dubbele geelkoppen had, dat dat gebeurde tijdens het paren, en dat het na het broedseizoen weer terug groeide.




Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 188 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede