Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Perfecte kweekruimte Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


Esselink
Website Member
Posts :81

Website Member
2020-04-02 - 21:06:00 send message to Esselink

Dat kan niet anders dan door het corona virus zijn gekomen. Dat heb ik de afgelopen dagen hier in ieder geval geleerd.


hookbill
Website Member
Posts :108

Website Member
2020-04-03 - 09:59:59 send message to hookbill

Ventilatie heeft niet zoveel met temperatuur te maken. Het gaat er voornamelijk om schone (stofvrije) lucht in je verblijf te hebben. Het mooiste is een afzuigkast binnen of buiten het verblijf met flexibele slang (zoals bij een was droger). Afhankelijk van de grootte van je verblijf zorg je in de slang voor een paar openingen. De kast kun je ook nog op een tijdschakelaar zetten, zodat hij een deel van de nacht uit is. Een itho afzuiger vind je op MP vaak al voor 4 a 5 tientjes.


marc1
Website Member
Posts :416

Website Member
2020-12-31 - 08:38:50 send message to marc1

Dag Tom,

Je stelt best een goede vraag, en erg jammer dat dit weer uitmond in allerlei onzin, zonder dat een moderator in grijpt.

Tip voor Jan Brinkman, Doe er iets aan aub!!

Kweken in een kweekruimte heeft voordelen, maar ook nadelen, ik snap de vraag erg goed!

Afeglopen jaar ben in verhuisd, en heb geprobeerd een nieuwe kweekruimte te maken door de fouten uit het verleden te beperken.

Ventilatie is zeker belangrijk, je hebt ramen en roosters, zorg als het mogelijk is voor in en uitlaat van lucht.
Maak en kies je materialen zodanig dat je overal goed bij kunt, en dit nat kunt schoonmaken.

Zelf heb ik kooien laten maken van alu met trespa, dit is allemaal goed te reinigen.

Over bloedluis is erg veel te vinden, daar in is keuze genoeg.
Het type kooi, het materiaal is hierin net zo belangrijk, zorg ervoor dat je goed kunt schoonmaken.
Zelf gebruik ik de spray van bogena, welke op een oliebasis is, een natuurlijk product, en bevalt me uitstekend, wel heeft het een nadeel, olie plakt, dus veertjes blijven hangen id kooien, maar dit valt goed schoon te houden.

Verlichting is zeker belangrijk, maar zorg er wel voor dat je vogels UV licht krijgen, dit is absoluut noodzakelijk, een vogel heeft te weinig aan enkel " led" verlichting.

Houd ook rekening met je wanden, plafond en vloer.
Zorg dat je alles goed kunt reinigen, er zijn erg veel middelen op de markt, maar schoonmaakmiddel met een beetje chloor ontsmet ook prima.

Kooien en een inrichting kosten veel geld, dus denk vooral goed na over de mogelijkheid om alles goed schoon te kunnen houden.

Kweken in schone lucht, met goede verlichting en temperatuur gaat uitstekend binnen, mits je hier geen concessies op doet!


J. Elsen
Website Member
Posts :361

Website Member
2020-12-31 - 12:48:36 send message to J. Elsen

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Bekijk dan eens Coronamaatregelen waar dan ook.

Coronamaatregelen: verlucht en ventileer voldoende.
Dit is niets anders waar dieren, vogels, verblijven in gevangenschap.

Houd er rekening mee dat bepaalde kunstmatige materialen, kans condensatie toenemen.
Wat met zich meebrengt, grotere kans voor/bij schimmels.

Dus nog meer een reden "verlucht en ventileer voldoende".

https://onderwijs.vlaanderen.be/coronamaatregelen-verlucht-en-ventileer-voldoende

PS. Hoe minder materialen vocht opnemen, hoe groter de kans voor condensatie, hoe groter de kans voor schimmels.


marc1
Website Member
Posts :416

Website Member
2020-12-31 - 18:52:53 send message to marc1

Prima meneer Elsen, u het laatste woord, had ook niet anders verwacht.

Misschien de volgende keer eens proberen een vraagsteller Fatsoenlijk antwoord te geven?

Lijkt me een pracht voornemen voor 2021👍


yves vdb
Website Member
Posts :8

Website Member
2021-01-04 - 09:15:18 send message to yves vdb

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

@ wim..4 dode vogels in 1 keer is wel een ramp, ik heb geen idee wat je gebruikt om de ruimte te verwarmen. Maar weet dat je meestal giftige stoffen hebt vooraleer je warmte krijgt. Die moeten op de 1 of andere manier de ruimte kunnen verlaten.
In mijn kweekruimte staat de deur dagelijks open, om katten geen toegang te geven heb ik een kader met vogeldraad in de deuropening.




Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 156 bezoekers op de site, waarvan 9 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede