Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Natuurbroedse kwartels combineren met japanse kwartels Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Natuurbroedse kwartels combineren met japanse kwartels
Alchemilla
Website Member
Posts :2

Website Member
2020-05-21 - 23:46:57 send message to Alchemilla

Hallo allemaal, ik ben helemaal nieuw hier en denk erover na om kwartels aan te schaffen voor onze achtertuin. We zouden ze kweken voor zowel de eieren en het vlees, en omdat ze heel leuk zijn om te zien natuurlijk.
Ik zou graag mijn eerste kwartels met een broedmachine uitbroeden, maar dat lijkt me nu niet de prettigste manier om kwartels doorlopend mee te kweken (omdat we ze dus ook gaan opeten, zullen we toch steeds nieuwe aanvoer nodig hebben). Nu heb ik gelezen dat er wel eens Japanse kwartels zijn die een nestje grootbrengen, maar eigenlijk zijn het niet de beste moeders.
Is het mogelijk om een paar vrouwelijke kwartels van een ander ras toe te voegen die wel natuurlijk broeds worden? En dan wat van de Japanse kwarteleieren onder hen te leggen? Ik weet dat het kruizen van rassen uit den boze is, het zou ook alleen voor onze eigen consumptie zijn.

Iemand hier ervaring mee?


Tenzi
Website Member
Posts :261

Website Member
2020-05-22 - 11:21:27 send message to Tenzi

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik weet niet je antwoord op de vraag rond broedse kwartels, maar wil je de kwartels los in je achtertuin laten lopen of in een volière? Alleen dat laatste werkt. Kwartels blijven niet in je achtertuin i.t.t. bijvoorbeeld kippen.
Misschien als alternatief een klein kippenras? Die zijn er ook in ongeveer dezelfde grootte als Japanse kwartels.
Voor een contante aanvoer kun je ook denken aan een broedmachine. Kwartelkuikens zijn redelijk eenvoudig op te kweken.
Kijk wel ui voor roofvogels en -dieren.


Alchemilla
Website Member
Posts :2

Website Member
2020-05-22 - 13:24:23 send message to Alchemilla

Ze krijgen een hok. Veel te veel katten bij ons in de buurt.
Ik zat ook eerst te denken aan krielkippen, maar een haantje erbij is geen optie zo dicht als wij op onze buren zitten. En ik wil ze graag zelf verder gaan fokken.


Tenzi
Website Member
Posts :261

Website Member
2020-05-22 - 14:41:34 send message to Tenzi

dan is een broedmachine een hele goede optie.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 207 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede