Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Jonge wilde vink Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Jonge wilde vink
MarieEugenie
Website Member
Posts :1

Website Member
2020-06-09 - 20:18:13 send message to MarieEugenie

Vorige week heb ik een jonge wilde vink gevonden. Net een paar dagen uit het ei. Het was nog te jong om uit te vliegen en geen ouders of nest in de buurt. Ik heb haar nu een week en ze doet het goed op eivoer, universeel pate met insecten en gedroogde meelwormen. Ik stop elk uur een klein beetje in haar bekje en na een paar hapjes heeft ze genoeg en spuit ik druppelsgewijs nog wat water in haar bek. Ze is heel tam en zit graag op mijn hand. Ze begint nu ook wat te kwetteren als ik voorbijloop. Haar kooi is open en ik zet haar dan er bovenop, maar ze vliegt niet weg. Nu is mijn vraag, wat kan ik het beste doen om haar terug in de natuur te krijgen. Wanneer begint ze zelfstandig te eten en te drinken en wat geef ik haar nu het best. Ik schat dat ze zo'n 2 weken oud is.


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2020-06-09 - 21:29:24 send message to Antonia

Ik weet niet of dat nog kan. Heb even bij een vogelopvang gewerkt, om jonge vogels te voeden, maar je mocht ze zo weinig mogelijk aanraken, omdat ze anders te aanhankelijk zouden worden, en niet meer de natuur in kunnen.
Misschien even contact opnemen met een vogelopvang wink ;)
Succes


Inge1966
Website Member
Posts :1

Website Member
2020-07-19 - 18:31:58 send message to Inge1966

Hoi. Ik kweek zelf vinken en kan je zeggen dat normaal als je ze met de hand groot brengt de kans er wel is dat ze tammer worden dan normaal, maar zelfs al zien mijn jonge vinken mij vanaf dat de ogen open gaan tot ..... het tamme is er alleen als ze nog klein zijn, dus totdat ze zo'n week of twee uit het nest zijn. Daarna veranderd dat en is het tamme weg.
Maar daar gaat het nu even niet echt om, want wat het belangrijkste is, is dat jou kleine vinkje niet van de ouders heeft geleerd hoe en waar dat ze voedsel moet zoeken. Het is dus het beste dat je haar naar een opvang brengt, die haar dan kunnen klaar stomen om alsnog een leven in het wild te leven. Geniet nog lekker even van het kleintje



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 162 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede