Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Bleekkoppen vraag Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Bleekkoppen vraag
JANVRIJ
Website Member
Posts :41

Website Member
2020-06-12 - 20:33:15 send message to JANVRIJ

Ik heb drie koppels bleekkoppen.Alle drie koppels (waarvan één vorig jaar een jong heeft gehad) hebben dit jaar (nog) niets gedaan.
Ze zitten wel voor het blok en soms even erin. Ze voeren elkaar zo nu en dan een beetje en dan weer tijden niet. Eten samen uit de voerbak, spetteren samen in de waterbak. Maar verder weinig aktie. Ik heb twee paar al van volière laten wisselen en broedblokken gewisseld en op een andere plaats omgehangen als ze een blok negeerden, maar ook nu geen of nauwelijks een reactie.
Nu denk ik erover na om of de vogels anders te koppelen, maar ik twijfel over het tijdstip. Zal ik dat nu doen of helemaal na de “broedtijd”?
Ik voer de vogels zaad en eivoer, zo nu en dan wat fruit en natuurlijk water, grit, maagkiezel en sepia.


dasc
Website Member
Posts :44

Website Member
2020-06-13 - 03:03:15 send message to dasc

Ik zou wachten tot na de broedtijd. Ik verander tijdens de broedtijd zo weinig mogelijk in en rond mijn volières. Ze verplaatsen kan je koppels hun opbouw naar kweken volledig verstoren. Beter hun voeding proberen aanpassen om kweken te stimuleren. Bijvoorbeeld meer fruit of eiwitten geven.


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2020-06-13 - 19:01:42 send message to P.Rooth

ik mag hopen dat de bleekkoppen niet naast elkaar gehouden worden in volieres dan ken je kweken echtvergeten zeker wanneer ze elkaar kunnen zien


JANVRIJ
Website Member
Posts :41

Website Member
2020-06-13 - 20:00:45 send message to JANVRIJ

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Nee er zitten andere vogels tussen. Ze zijn gewoon heel rustig. Alspf het goede vrienden zijn zeg maar.


mreyder
Website Member
Posts :608

Website Member
2020-06-19 - 23:54:51 send message to mreyder

Misschien is het een idee om na het kweekseizoen aale 3 de poppen en 1 man samen te zetten. De man kan zich dan een pop uitzoeken. Dit levert vaak de beste stellen op. Als de man en 1 pop elkaar hebben gevonden het koppel apart zetten en een van de andere 2 mannen bij de 2 poppen zetten. Als het koppel zich vindt, apart zetten. Als zich geen koppel vormt de man ruilen met de losse man. Uiteindelijk zal zich een 2e koppel vormen. En dan zet je de laatste single man bij de laatste single pop. Op die manier heb je 2 koppels die zichzelf hebben uitgezocht.


JANVRIJ
Website Member
Posts :41

Website Member
2020-06-20 - 15:56:10 send message to JANVRIJ

Dat lijkt me wel een optie. Bedankt voor de tip!


gille parkiet
Website Member
Posts :51

Website Member
2020-06-21 - 14:24:01 send message to gille parkiet

hallo beste heb koppel boerks parkiet 4 eieren goed uitpikken maar pop geeft jonge geen eten krijgen eivoer gekiemd zaad wat zou de oorzaak kunnen zijn grts



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 168 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede