Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Bloed op een veertje? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Bloed op een veertje?
Chica
Website Member
Posts :111

Website Member
2005-01-05 - 00:26:40 send message to Chica

Hoi allemaal
ten eerste wil ik even zeggen dat het met chica tot nu toe goed gaat, ze is levendig en vliegt soms stukjes.
Vandaag wilde ze weer naar mij toe vliegen maar dat ging mis...zeker 1 meter ernaast. Ze liet 2 veren los waarvan er 1 aan het puntje een druppel bloed had, is dit een groeiende veer oid dat er bloed aanzit? Ze miste mij als landingsplaats doordat ze volgens mij 2 lengtes slagpennen heeft, de ene kant is de veer langer als aan de andere kant dus dat geeft onbalans??
Is dit normaal of is dit iets waar ik aandacht aan moet besteden?
Groeten, Ron


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-01-05 - 09:39:06 send message to dooren

Of 1 veer tov de andere vleugel langer of korter is zou niks uit moeten maken mbt het vliegen. Anders wordt het als er meerdere veren tov de andere vleugel korter zijn.

De pen die verloren was met bloed eraan, deze was in het begin toch niet stomp maar scherp hoop ik. Stompe veren met bloed of in het begin licht misvormt kunnen wijzen op een virus. Als dit zo is dan zullen er meer veren (primaire slagpennen) uitvallen. Ik wil je niet bang maken maar jonge papegaaien die beginnen met vliegen en gelijk 2 veren laten vallen is vaak verdacht.
Mail anders eens een foto van deze veer.
groet gert


Chica
Website Member
Posts :111

Website Member
2005-01-06 - 03:29:38 send message to Chica

De veer was niet stomp maar scherp, de veer viel uit toen ze een noodlanding maakte op de radiator van de Centrale verwarming die uit stond gelukkig, ik heb maatregelen getroffen dat ze daar niet meer kan landen.
Dus een scherpe veer met een druppeltje bloed is waarschijnlijk door de ongelukkige landing?
Mvg, Ron


parkietenpeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-01-06 - 09:23:05 send message to parkietenpeter

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ja, Ron, geen zorgen maken. Gebeurt wel eens vaker. Als het bij die ene of misschien nog eentje blijft, geen paniek.

Wat het onbalans betreft, als de veren gewoon groeien zonder dat ze geknipt zijn geweest, ook hier geen zorgen, mijn haren groeien aan een kant ook langer dan aan de andere. Hier leer Chica best mee leven, als het niet al bijtrekt.

wink ;) Peter



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 216 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede