Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > krijgen papegaaien harde mais kapot ? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : krijgen papegaaien harde mais kapot ?
Lotti
Website Member
Posts :55

Website Member
2020-09-08 - 18:59:26 send message to Lotti

Ik geef aan mijn papegaaien al jaren een zaadmengeling zonder harde mais erin. Er zijn echter ook goede zaadmengelingen voor papegaaien maar omdat er harde mais in zit heb ik deze tot hiertoe nog nooit gekocht of geprobeerd. Zijn er liefhebbers die dergelijke mengeling voeren en zo ja krijgen de papegaaien die harde mais kapot en eten ze het ook daadwerkelijk op ?


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2020-09-08 - 20:02:06 send message to Antonia

Kapot bijten kunnen ze zwz. De één eet het graag en de ander helemaal niet.


Lotti
Website Member
Posts :55

Website Member
2020-09-08 - 20:25:36 send message to Lotti

Spreek je over de grotere soorten of ook de kleinere ? Ik neem aan dat een ara die harde mais misschien wel kan opeten maar een caique misschien niet ?


fibo
Website Member
Posts :31

Website Member
2020-09-08 - 21:36:47 send message to fibo

Sorry maar mais is voor de kippen . Je vindt t in meer mengelingen en ik denk dat t n goede vulling is voor de firma’s hun zakken . Ik vermijd die mengelingen .


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2020-09-09 - 07:28:09 send message to Antonia

Een caique weet ik niet maar zijn ook best sterk. Amazone wel wink ;)


marti
Website Member
Posts :303

Website Member
2020-09-09 - 10:39:57 send message to marti

De grote soorten wel, maar desondanks eten ze het vaak niet graag. Ik geef het slechts in beperkte mate, maar dan geweekt, ivm het hoge ijzergehalte


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2020-09-09 - 10:56:29 send message to rupicola

Mijn vogels laten mais in een mengeling het liefst liggen, maar ze zijn wel dol op hele kolven!
Ik koop ze bij een boer, haal ze zelf van het land en geef ze dan vers soms ook met de hele plant aan de vogels. vinden ze prachtig!
Je kunt de kolven overigens ook prima invriezen.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2020-09-09 - 13:51:34 send message to Daniel

Ook ik geef alleen verse gekookte mais en dat wordt met plezier gegeten. Ik durf zeker buiten het seizoen ook wel een wat geblikte mais in de mengeling te doen, maar met mate.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2020-09-09 - 14:22:03 send message to henkdelaat

Je kan ze nu gewoon van het land halen die is nu bijna rijp en nog zacht ze eten het bijna allemaal ook de grotere parkieten eten het nu ook maar als het te hard wordt eten ze het bijna nooit.

Papegaaien eten het bijna allemaal als het bijna rijp is maar de harde korrel laten ze ook vaak liggen.

Ook ingeblikte mais doe ik buiten het seizoen bij het kiemzaad en die wordt regelmatig gegeten.


dundieje
Website Member
Posts :234

Website Member
2020-09-09 - 21:22:32 send message to dundieje

Henk, volgens min alleen als jezelf eigenaar bent van de grond.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2020-09-10 - 11:24:20 send message to henkdelaat

Volgens de wet wel maar nu ze de mais aan het kneuzen zijn blijven er altijd kolven liggen en die mag je na een vraagje gewoon oprapen.



Lotti
Website Member
Posts :55

Website Member
2020-09-11 - 10:11:16 send message to Lotti

@ fibo : waarom vind je mais enkel geschikt voor kippen ? De reden waarom kan best wel interessant zijn.

Zijn er liefhebbers met kleinere papegaaiensoorten zoals caiques, witvoorhoofdamazones, kleine poicephalussen die harde mais in hun zaadmengeling hebben zitten en zo ja kunnen ze dit kapot krijgen / opeten ?


Aviseed
Website Member
Posts :19

Website Member
2020-09-18 - 17:00:09 send message to Aviseed

Gedroogde mais word door de meeste kromsnavels links gelaten. verse, gekiemde/geweekte mais zal immers prima worden gegeten door de meeste.
Van gedroogde mais weet ik dat bijna enkel de zwarte kaketoe's deze nemen en dan nog enkel het witte puntje, wat iets zachter is.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 144 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede