Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > nieuwe voliere Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : nieuwe voliere
dirkp001
Website Member
Posts :5

Website Member
2020-11-29 - 18:33:01 send message to dirkp001

Hoi
Ik ben bezig met de plannen voor een nieuwe voliere voor ara's. Bedoeling zou zijn een grote open voliere zodat ze mooi kunnen vliegen eventueel samen met nog wat andere papegaaien of grote parkieten ofzo. Voor de afmetingen denk ik aan minstens 12 op 6 m en 3 a 4 m hoog.
Kan zelfs nog langer worden.
Zou ik dit kunnen maken met harmonica gaas mat mazen van 50 op 50 mm of moet dit kleiner zijn? Tot welke vogels zou je kunnen houden achter 50 x 50 of 40 x 40? zijn er hier mensen met ervaring met zulke volieres. hoe en wat enzo.
Alvast bedankt


marti
Website Member
Posts :302

Website Member
2020-11-30 - 09:22:19 send message to marti

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik zou zelf nooit kiezen voor gaas met een te grote maaswijdte. Ratten, marters en dergelijke kunnen door veel smallere mazen dan je denkt. Ik heb zelf de (dwerg) Ara's achter 19x19x2.05 , alles tot en met blauwgele, geelvleugel etc houdt je hier wel achter.. muizen komen er dan nog wel door, maar dat is verder niet zo'n probleem als je het met voeren goed geregeld hebt. Ik was niet al te lang geleden nog bij een kweker met dergelijk grote mazen in het gaas en de ratten liepen werkelijk overal..


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2020-12-03 - 21:31:36 send message to P.Rooth

mazen zijn wel erg ruim een gladde stalen plaat in de grond en tot een 60 cm boven maaiveld met een haakse om gezette bovenzijde van een 10 cm zal veel ongedierte tegenhouden maar ratten en wezels komen bijna overal over of onderdoor .
erg zwaar harmonica gaas met kleine mazen lijken mij veiliger en zwart geschilderd zijn de vogels ook beter te zien


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2020-12-13 - 13:12:21 send message to ParkietenPeter

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hoi Dirk,

Welkom op VA.
Ik denk dat qua grootte van de vogels je minimaal de gatdiameter van de broedblok in acht moet nemen.

Alles wat dus kleiner dan 50mm aan gatdiameter nodig heeft zou ik dan sowieso niet zetten.
Pennanten zou passen. Ook al samen gezien bij v.Haandel. Die had overigens op de grond kraanvogels lopen. (Idee)

Eens met P.Rooth voor ongediertepreventie.

Groet,
Peter

ps. gezien zijn enige en laatste reactie weet ik niet of hij nog meeleest. maar goed.


dirkp001
Website Member
Posts :5

Website Member
2020-12-16 - 22:12:19 send message to dirkp001

Hoi allemaal
Alvast bedankt voor de tips.
Ondertussen ben ik nog bezig met de plannen.
Zoals het er nu uitzien gaat de voliere 18 op 6 m morden en 4 m hoog. hij wordt gemaakt met serre bogen die verhoogd worden.
Er komt ook een nachthok achter van 6 op 3. dit zal binnen verdeeld worden in3apparte nachthokken van 2 op 2en dan een voedergang van 1 m breed.
Voor het gaas heb ik nogeen deel gaasmattenliggen met mazen van 25 mm. Ik heb er nogbijgevonden van die en denk dat ik nu wel voldoende ga hebben.Voliere wordt niet overdekt bodem blijft gras en beplanting.

Zijn hiermss mensen met ervaring met het houden van ara in kolonie mss met nogandere parkieten of papegaaien? In men huidige volieres zitten ook fazanten bij de papegaaien en dit gaat goed Dus er zullen ook terug bodembewoners bijkomen. Iemand hier ervaring mee?

Weet nog niet wanneer ik er aan ga beginnen. bogen zijn al hier en gedeelte materiaal voor nachthok ook.


www.wim
Website Member
Posts :119

Website Member
2020-12-17 - 02:20:19 send message to www.wim


Jaja


Esselink
Website Member
Posts :81

Website Member
2020-12-17 - 21:05:24 send message to Esselink

Een vriend van mij heeft een vergelijkbare volière. Gebruikt hem vooral voor zijn jonge vogels. Harry Sissen in Engeland was vroeger beroemd om zijn grote volières voor ara's maar kweekte in aangelegen kleinere rennen.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2020-12-21 - 19:20:10 send message to ParkietenPeter

"Koloniebroed Ara's?"

Daar zal je niet veel ervaringen van horen.


J. Elsen
Website Member
Posts :361

Website Member
2020-12-21 - 19:44:24 send message to J. Elsen

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

De topic-starter verblijfplaats is Belgie/Vlaanderen.
Voor/bij dergelijke afmetingen zal wel een vergunning nodig zijn.
En meer dan waarschijnlijk ook een vergunning voor kolonie Aras en of groep van dergelijke vogelsoorten.
Op zijn minst hebt u daar toelating, vergunning, van de gemeente nodig.
De maximale toegelaten afmetingen zijn dezelfde maximum toegelaten afmetingen tuinhuis, zonder vergunning.
Bovendien, woont U in een "groene" zone. Dan zal enkel houten constructie toegelaten zijn.
Ook de afmeting voliere is afhankelijk van de al of niet aanwezige bijgebouwen . Zoals kas, serre, tuinhuis, etc.

www.zimmo.be/blog/2018/03/30/mag-je-een-tuinhuis-of-bijgebouw-plaatsen-zonder-vergunning/


Succes verder.


dirkp001
Website Member
Posts :5

Website Member
2020-12-29 - 07:01:05 send message to dirkp001

Idd ik heb nog niet veel mensen gevonden die ara houden in kolonie. Ook naar kweek is ernietveel geweten blijkbaar. Ik denk dat ik het toch ga proberen Als we zien dat het niet goed gaat kunnen we nog altijd de kolonie grijze roodstaarten of edels er inzetten.Of beide samen.


www.wim
Website Member
Posts :119

Website Member
2020-12-29 - 16:01:51 send message to www.wim


Rookt u veel?


dirkp001
Website Member
Posts :5

Website Member
2020-12-29 - 21:07:31 send message to dirkp001

Ik weet niet wat roken met dit te maken heeft?
Ik wil gewoon hetbeste voor men vogels en denk dat een ara zich beter gaat voelen in een voliere van 18 op 6 en 4 hoog. hier zullen ze meer van hun natuurlijke gedrag laten zien.
Ik zocht gewoon naar mensen met ervaring hiermee.


www.wim
Website Member
Posts :119

Website Member
2020-12-30 - 09:02:14 send message to www.wim


Als u rookt bent u gewend om geld in rook op te zien gaan,kan ik u als ex roker vertellen.
En dat zal precies zo gaan met uw droom over kolonie kweek met de door u genoemde papegaai soorten...KANSLOOS.


www.wim
Website Member
Posts :119

Website Member
2020-12-30 - 09:06:42 send message to www.wim


Hebt u trouwens (kweek) ervaring met kweken van deze soorten,en dan gewoon in voliere's of kooien?


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2020-12-30 - 14:14:08 send message to henkdelaat

Ik ken wel iemand die verschillende soorten Ara's in een grote voliere had zitten en er mee kweekte.

1-1 Blauw gele Ara's,

1-1 Groenvleugel Ara's,

1-1 Ara Marracana's,

Ook zaten er nog 1-1 Grijze Roodstaarten en een 1-1 Rosé Kaketoe's en verschillende soorten parkieten en Lorries in.

Het was een hele grote Voliere van ik denk wel 30x25 meter en 5 meter hoog.


dirkp001
Website Member
Posts :5

Website Member
2020-12-30 - 15:09:57 send message to dirkp001

Ik heb idd al meerdere jaren ervaring met deze vogels maar dan in appartevolieres. Grijze en edels zitten wel in kolonie. De ara's zitten nu per koppel



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 171 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede