Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Pennanten omkoppelen? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Pennanten omkoppelen?
JANVRIJ
Website Member
Posts :41

Website Member
2021-03-28 - 14:26:58 send message to JANVRIJ

Vorig jaar had ik een mooi koppel pennanten die niet echt naar elkaar omkeken, wat resulteerde in onbevruchte eieren. Ik heb daar twee pennanten bij gekocht en zowel de man als de pop een nieuwe partner gegeven. Tot nu toe hebben ook deze beide koppels nauwelijks aandacht voor elkaar. Wel knagen de beide poppen aan de opening van het blok en verdwijnen ze ook zo nu en daar wel in het blok en jagen de mannen regelmatig even achter de poppen aan. Ik zie echter geen veren spreidende mannen, laat staan pogingen tot voeren van de poppen al zitten ze zo nu en dan wel even bij elkaar in de buurt op de stok of op de grond. Ik vraag me nu af of ik gewoon langer geduld moet hebben of dat ik beide mannen zal omruilen. Dan heb ik één niet klikkend koppel (dat van vorig jaar) en misschien nog een kans bij het andere stel. Wie heeft tips op basis van ervaringen voor mij.


parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2021-03-28 - 15:33:52 send message to parrotmaniak

ik zou nu niet meer omkoppelen
hoe oud zijn de vogels ?


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2021-03-28 - 18:41:43 send message to P.Rooth

bij mij begonnen de rosella's pas eind april begin mei zodoende ff geduld hebben . Dat ze al aan het blok knagen is mooi en heeft u de ingang met een dun plankje dichtgetimmerd is dat een stimulans Succes


JANVRIJ
Website Member
Posts :41

Website Member
2021-03-28 - 19:09:29 send message to JANVRIJ

Bedankt voor jullie reacties. Ik maakte me vooral "zorgen"om het feit dat de vogels, hoewel al in de herfst gekoppeld, nog niet zo veel contact zoeken met elkaar.


KeesdeJongh
Website Member
Posts :267

Website Member
2021-03-31 - 00:25:30 send message to KeesdeJongh

Nog even wat meer geduld,Penanten beginnen meestal toch wat later in het jaar.


JANVRIJ
Website Member
Posts :41

Website Member
2021-06-10 - 19:40:22 send message to JANVRIJ

We zijn nu twee en halve maand verder, dus even een update: van de koppels pennanten heeft één koppel nog weinig vooruitgang geboekt. De man heeft behoorlijk achter de pop aangejaagd, maar die had geen duidelijk geen interesse en vond zichzelf misschien ook nog wat te jong. Bij het andere koppel heb ik vandaag even in het blok gekeken. Ze waren een paar weken na mijn eerste post elkaar gaan voeren en hebben inmiddels vijf of zes jongen (en nog een ei). Blij dat ik ze dus niet omgekoppeld heb. Hoop dat het verder goed gaat komen.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 234 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede