Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kweekseizoen 2021 Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Kweekseizoen 2021
P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2021-05-14 - 13:11:07 send message to P.Rooth

Ben benieuwd naar de kweekresultaten van o.a. de edelparkieten zoals rosekop , pruimenkop etc Mijn kweekseizoen is nog nooit zo slecht geweest dan dit jaar . Ik kweek met pruimekoppen en grasparkieten . Heb nog nooit zo'n broedseizoen meegemaakt in al de 50 jaar dat ik met deze hobby bezig ben . Stellen die normaal 5 tot 7 jongen hadden nu van 0 tot 3 . Ik wijt dat aan de vreselijke koude en te droge maanden na januari die met enkele warme dagen ertussen de vogels parten gespeeld hebben en de broedstemming ernstig verstoord hebben . Zijn er die dezelfde ervaring hebben buiten de paar waar ik het van weet ?


araguatemala
Website Member
Posts :5

Website Member
2021-05-14 - 15:28:53 send message to araguatemala

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

Ik denk dat kwekers van vogels die vroeg beginnen, zoals edelparkieten, de afgelopen jaren aan relatief goede resultaten gewend zijn geraakt door veel vroege warmte in het voorjaar (net zoals de vogels zelf). Dat was even schrikken dit voorjaar met normalere temperaturen. Neemt niet weg dat het natuurlijk balen is.

De paar warme dagen eind februari brachten mijn ganzen helemaal het hoofd op hol, gevolg: ze legden en brachten er daarna in maart niets van terecht. Zijn in april opnieuw begonnen. Helaas is de vos langs geweest en groeien haar jongen er nu goed van.

Zelf heb ik amazones en ara's, de amazones zijn dit jaar juist 2-3 weken vroeger begonnen dan normaal. Van 3 koppels is 1 legsel onbevrucht, dat is beter dan vorig jaar. Nu nog zien wat er daadwerkelijk uitkomt en groot gebracht wordt....


KeesdeJongh
Website Member
Posts :264

Website Member
2021-05-14 - 21:53:19 send message to KeesdeJongh

De Alexanders hebben 3 jongen uitvliegen maar voor de rest gaat het echt slecht. Niet bij de edel parkieten maar alle soorten die normaal vroeg beginnen. Hopelijk doen de Koningsparkieten die nu gaan beginnen het beter.


Pieter Visser
Website Member
Posts :1

Website Member
2021-05-15 - 10:48:53 send message to Pieter Visser

Bij mijn pruimkoppen ging het ook ontzettend slecht. Hetzelfde probleem: betrouwbare broedkoppels die ieder jaar veel jongen geven hadden nu allemaal afgestorven jongen in de eieren. Ook van anderen heb ik deze problemen gehoord. Mijn halsbanden doen het wel aardig. Ik denk ook dat de koude en droge noordenwind daar debet aan is geweest.


bird14
Website Member
Posts :45

Website Member
2021-05-15 - 23:14:59 send message to bird14

Hier ook heel slecht, nooit meegemaakt.onbevruchte eieren,jongen dood in ei,poppen die 15 a 20 eieren leggen,poppen die nog geen ei hebben gelegd.vanalles wat


www.wim
Website Member
Posts :119

Website Member
2021-05-16 - 11:07:49 send message to www.wim


De eerste ronde ging gewoon goed binnen op 20 graden...nu binnenruimte koud nog steeds niks ja 1 nest met 5 onbevruchte eieren,zijn erbij die zelfs ruien min of meer(pyrrhura).
Als ik het zo hoor hoeft me dat niks te spijten...laat ze maar wachten dan tot het wat aangenamer weer wordt dan.


wibo
Website Member
Posts :38

Website Member
2021-05-16 - 11:54:50 send message to wibo

Met wind uit het noorden gaan eitjes verloren,beeld wat je schetst klopt paul. Koudste april sinds lange tijd.


araguatemala
Website Member
Posts :5

Website Member
2021-05-26 - 10:13:37 send message to araguatemala

Terwijl de amazones 3 weken eerder gelegd hebben dan gebruikelijk, lijkt het langer te duren dan normaal voor ze uitkomen. Vanochtend 2e kuiken, terwijl ik begon te denken: gaat niet meer goed komen.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2021-05-30 - 11:51:29 send message to P.Rooth

officieel de koudste lente sinds 2013 en in de tuin is het ook een stuk stiller . Vandaag vlogen de wipstaarten uit slecht 3 jongen anders 5 á 6 en onbevruchte eitjes naast het nest .
Broedseizoen is zelfs met de grasparkieten ongelooflijk slecht 1 stel heeft 13 eieren en niets bevrucht . Afijn nu komt het warmere weer eraan en hopelijk voor de kwekers welke soorten hebben die later beginnen toch een goed zo niet een topjaar gewenst .


mreyder
Website Member
Posts :607

Website Member
2021-06-02 - 00:59:04 send message to mreyder

Ook hier ronduit slecht. Van zo'n 40 koppel kromsnavels (edelparkieten, Amazones, pyrrhura's, Aratinga's en wat andere soorten) helemaal geen enkel jong. 1 koppel had eieren: onbevrucht. Daarentegen heeft mijn vader (40 paar Halsbanden in div mutaties) een heel goed jaar met gemiddeld 4 jongen per koppel. Zo'n 35 koppel hebben jongen. Groot verschil dus.


J. Elsen
Website Member
Posts :361

Website Member
2021-06-02 - 19:51:23 send message to J. Elsen

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Kan dit beschouwd worden als "natuurlijk gedrag"?
En waar in Nederland, op het ogenblik, nogal wat om te doen is.
Regeltjes wetten 2023.

Eens benieuwd naar reacties organisaties, personen, die in Nederland alle middelen hebben gebruikt om zich te verzetten tegen één of andere "positieve lijst", nu huis- en hobbydierenlijst.

www.welingelichtekringen.nl/politiek/2800445/vogelkooi-en-konijnehok-worden-verboden.html


Franssens A
Website Member
Posts :4

Website Member
2021-06-28 - 20:57:53 send message to Franssens A

bij ons ook minder goede resultaten met onze neophema's en bovendien is het pas eind juni en ze beginnen reeds te ruien! wat kunnen we hieraan doen ?
vroeger beginnen dan 19 maart ? (onze vogels zitten onverwarmd ! )


Esselink
Website Member
Posts :81

Website Member
2021-06-28 - 23:32:13 send message to Esselink

Hier ook slecht. Enkele koppels amazones die vroeg begonnen alles onbevrucht, koppels die langer wachtten wachten nog steeds op 1 koppel na die nu bevruchte eieren hebben, heel laat dus. Aratinga's op de makkelijk soort zonparkieten na nog helemaal niets, maar kan nog eventueel. Pyrrhura's en andere kleine zuid Amerikanen matig tot slecht. Hoe kleiner hoe slechter. Ara's nog helemaal niks maar kan ook nog. Een vriend met Australische parkieten is wel tevreden. Voor mij het slechtste kweekseizoen in jaren.


marti
Website Member
Posts :302

Website Member
2021-06-30 - 10:12:29 send message to marti

Tot nu toe is het niet best, 1 koppel pyrrhura pfimeri met jongen, de leucotis die vorig jaar jongen hadden hebben nu onbevruchte eieren, souancei 2 keer een legsel niet uitgekomen, al het andere moet nog beginnen, eerste koppel pyrrhura amazonum zit nu in het blok en de Jendaya's gaan ook nog wel deze week, maar ik vermoed dat de maracana het dit jaar in ieder geval af laten weten..alle andere pyrrhura paren wel, maar geen interesse in het blok tot nu toe..


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2021-07-01 - 11:17:16 send message to Antonia

Mijn amazones worden grotendeels binnen gehouden. Je zou dus denken dat het weer geen invloed heeft.
Maar tot nu zijn ze weinig actief geweest (paring) en ligt er nog steeds geen ei.
Nu zijn zij nooit heel vroeg, maar dít is wel heel laat. Ze willen zelfs nog geregeld de kooi uit.


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2021-07-01 - 13:23:20 send message to Daniel

Alles is laat hier en nu hebben vooral de kleine groene soortjes eieren of jongen. De andere soorten niks.



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 228 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede