Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kakariki's: pop ziet er slecht uit ('overbroeden'?) Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : kakariki's: pop ziet er slecht uit ('overbroeden'?)
sam90
Website Member
Posts :2

Website Member
2021-07-19 - 14:43:36 send message to sam90

Ik ben heel nieuw in het houden van kakariki's (parkieten/papegaaien in het algemeen).

Heb 2,5 maanden geleden een man+pop (geen koppel) roodvoorhoofdkakariki's gekocht. Het mannetje is na een maand helaas al gestorven. Het vrouwtje heeft een 3-tal weken alleen gezeten. Er hangt een grote broedblok in de voliere en in deze periode heeft het vrouwtje een 6-tal eieren gelegd.

Ondertussen heb ik een nieuw mannetje bij. Na een paar dagen merkte ik al dat het mannetje en vrouwtje véél op het nestblok zaten. Dat is nog steeds het geval. Er liggen ook weer een paar eitjes in.

Het probleem is echter: ik dacht dat mijn pop in de rui was aangezien ze er echt qua verenkleed opeens slecht uitzag. Maar het wordt erger en erger, er ontbreken steeds meer veren. Ze zitten ganse dagen op het nestblok, ik zie ze bijna niet. Ze zitten er ook steeds allebei samen in. Het vrouwtje verlaat heel af en toe het nestblok, het mannetje hoor ik alleen maar, ik heb 'm al een paar dagen niet meer gezien. Zal er wel uitkomen voor te eten.