Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > wel/niet/wel/niet .. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : wel/niet/wel/niet ..
natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-01-05 - 21:13:01 send message to natasja

Ik blijf twijfelen of ik er een tweede vogel bij zal nemen of juist niet ..

Ik ben bang dat ze samen erg gaan schreeuwen , dat het niet klikt en dan wel bij mij klikt waardoor ik dan 2 enorme kooien moet gaan plaatsen in mijn huiskamer en dat is iets wat ik dus niet wil ..

hoe groot is de kans dat Kicah een andere vogel niet zal accepteren ..?
Is dat minimaal .. is er een grote kans .. ?

en .. wat voor vogel kan ik er dan bij nemen .. is een edel man dan wellicht de beste keus .. of beter een tweede pop of geheel andere soort ..

Twijfels allom dus en .. als ik er dan een vogel bij zou nemen zou ik nog het liefst een vogel willen die niet zo makkelijk te plaatsen is .. zoals mijn Kicah die een teentje mist , of een vogel die weg moet wegens omstandigheden etc.
maarja dan zou je weer een behoorlijke lange adem moeten hebben en eh sja .. typisch vrouwelijk he . geen geduld razz :pwink ;)

Kicah is nu een jaar oud is er een bepaalde leeftijd die beter is om er een maatje bij te nemen ?

Kortom grote twijfels en er zullen in het forum gerust wel veel antwoorden te vinden zijn maar .. die zijn wat algemener en ik hoor liever de adviezen die afgestemd zijn op mijn eigen vragen happy :)


Hawkeye_nl
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-01-05 - 21:19:44 send message to Hawkeye_nl

Natasja,
Ik kan alleen maar zeggen, Kijk naar ons. Wij hebben alles en nog wat bij elkaar. Met en zonder problemen aangeschaft of gekregen. En zonder problemen!

Erwin


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-01-05 - 21:26:25 send message to natasja

jah jouw schuld is het ook eigenlijk razz :p

daarvoor had ik de overtuiging dat ze er geen andere vogel bij zou accepteren wink ;)


swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2005-01-10 - 22:54:48 send message to swaas

Natasja heb je mijn mailtje ontvangen mbt die edelpapegaai man?


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-01-11 - 08:07:30 send message to natasja

jaha wink ;)

nu moet ik dus even bericht afwachten en wie weet ... wink ;)


Hawkeye_nl
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-01-11 - 12:03:59 send message to Hawkeye_nl

Natasja,

Als je zeker bent dat je niet wilt kweken met je vogels dan is de keuze misschien wel dat je helemaal niet moet beginnen aan een tweede edel. Zet je er een edel man bij dan is de kans natuurlijk altijd aanwezig dat hij haar en vooral ook zij hem leuk vindt en over gaan in een hechtere band. Om dan te zeggen "ik wou dit niet en wat nu?" is natuurlijk geen goede oplossing. Beter nu al vooruit kijken en voorkomen dat je in een situatie beland die je echt niet wilt. In dat geval zou je beter kunnen kijken naar wat voor andere soort er bij je edel pop kan zitten zonder dat dit problemen gaat geven. Meest geziene combinatie is volgens mij dan edel met grijze roodstaart (eigen ervaring). Wat ik ook wel eens tegen kom is edel met een ara. Per soort maar ook per vogel is het de vraag of ze elkaar zullen accepteren. Jouw eigen houding hierin is een belangrijke factor. Zelfs als je er een soortgenoot bij plaatst is het niet zeker dat ze elkaar accepteren.

Is echter je wens ooit misschien toch te kweken dan zou ik zonder meer kiezen voor een man erbij! Wie weet komt die wens dan wel uit.

Hoe dan ook, ik hoop dat ik iets meer heb kunnen betekenen in je gedachten als alleen "de reden van twijfel" laugh :D Als je dus praktische vragen of problemen tegen komt dan kan ik je zekers het een en ander vertellen omdat ik echt alles gewoon door elkaar heb zitten.

Met veel plezier,
Erwin


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-01-11 - 12:54:11 send message to natasja

heej Erwin ,
over jouw vragen heb ik goed nagedacht ( al voor je ze stelde hoor wink ;) )
Ik zou er een edel man bij willen om verschillende redenen ,

ten eerste vind ik de edel gewoon ontzettend leuk en hun rustige karakter past goed bij ons gezin .

dan wil ik eigenlijk niet 2 identieke papegaaien bij elkaar houden dus valt de edel pop al af , niets ten nadele van de vogels hoor maar ik geniet liever van 2 prachtige vogels en hun kleuren als van het "spiegelbeeld" wink ;)

wat betreft een ander soort voorzie ik problemen die er misschien helemaal niet komen maar wat als mijn kiek toevallig tot over d'r oren verliefd word op de bijgekochte grijze roodstaart man ?

Dus ik heb zoiets van mocht het eventueel zo serieus worden dat er gekweekt zou kunnen worden dan toch liever een edel man erbij dan zou het tenslotte een mogelijkheid kunnen zijn ,van mij zou het iig niet de opzet zijn om te kweken maar ik zou er ook geen problemen mee hebben als het zo loopt dat het wel tot kuikens komt( die kans heb je tenslotte bij manneke vrouwke )


Beppie
Website Member
Posts :9

Website Member
2005-01-27 - 12:35:56 send message to Beppie

Halo, Natasja,
we hebben ons al eerder gesproken,en zoals je weet heb ik bij de edelpop eerst een grijze roodstaart gehad,dit zonderproblemen.Echter de edelpop had last van enorme schreeuwpartijen.Op aanraden van de kweker er toen een man bij gezet, dit alles zonder problemen. Dus nu 3 vogels bij elkaar!
Wat ik nooit had verwacht was dat de edels een koppel vormden,terwijl edelman en mijn grijsje altijd samen waren aan het krauwen.De grijze werd verstoten,gebeten ,nadat de edels een koppel hadden gevormd.Nu dus 2 kooien, wat ik eigenlijk niet wilde. En laatst gebeurde het ,iets waar ik totaal geen rekening mee had gehouden, een ei op de bodem van de kooi! Hoe het afliep weet je. Ik kan alleen maar zeggen,dat ook de kweek heeeeel spannend en heeeel erg mooi is! Dus wat je moet kiezen????
In ieder geval is mijn edelpop nog hardstikke tam en gek op me.Ook de grijze alleen in het hok zoekt nog steeds contact met de edels.Ik ben dus ook van plan haar weer een nieuw vriendje te geven.Samen in een hok is veel leuker dan aleen, maar dat is uiteraard mijn mening.Misschien kun je na dit verhaal een betere keuze maken.

Inge.


papegaaievrtje
Oud Lid
Posts :1

Oud Lid
2005-03-18 - 22:47:23 send message to papegaaievrtje

laugh :D Hey Natasja,

Ook ik heb een edelpapegaai in huis genaamd Lientje. Ze is nu bijna 8 mnd. oud en is een hele goede spreekster. En wat ze ook kan is mooie deuntjes fluiten. Ik heb haar gekocht toen ze bijna 4 weken oud was. Dat ze goed praat en fluit ligt misschien aan de vele aandacht die ze krijgt (ben altijd thuis) en aan mijn 4 grijze roodstaartpapegaaien. 2 mannetjes en 2 vrouwtjes. nNiet voor de kweek hoor. Ik kan je zeggen dat ze heel goed met de andere op kan schieten. Ze is ook volledig geaccepteerd. Bij mij staan de kooien altijd open, alleen 'snachts niet natuurlijk. Spelen kunnen ze naar hartelust omdat er veel speeltjes en schommels aan het plafond hangen. Misschien dat het daarom ook is dat ze goed met de andere op kan schieten. Het gaat op deze manier dus spelenderwijs. Ik kan je echt aanraden om er nog een papegaai voor haar bij te nemen. Ze zal echt niet minder om jou gaan geven. Ik heb ook eens gelezen dat edelpapegaaien schreeuwers zijn maar ik denk dat het wel meevalt. Bij mij wordt er door geen 1 van alle gekrijst. Misschien is het wel het beste om een baby-papegaaitje te nemen. Veel succes ermee en groetjes van mij en de papegaaien.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-03-21 - 07:37:32 send message to natasja

heej
als eerste even welkom op het forum , want ik zie dat het je eerste post is happy :)

Mijn kiek is niet zo'n babbelaar ze houd het bij een verbaaste He ?! en vooral erg veel meelachen ( en uitlachen )

Ik ben er toch nog steeds niet voor 100 % uit wat ik nu wil , ze krijgt over een ca. een maand eerst een andere grotere kooi en daarna zal ik toch maar eens een beslissing gaan maken , tot die tijd blijft het nog even wel/nieten happy :)


senna
Oud Lid
Posts :72

Oud Lid
2005-03-21 - 19:22:38 send message to senna

Dat zou ik niet doen natasja. Een nieuwe kooi bedoel ik. Als je van plan bent een tweede te nemen zou ik maar even afwachten. Tot je weet wat je wil.

In principe kun je elke papegaai aan elkaar laten wennen het kost alleen een oergeduld bij sommige. je begint in pricipe met twee kooien. dan zet je ze steeds dichter naar elkaar toe en laat ze zo zoetjes aan buiten de kooi kennis maken. Als dat allemaal goed gaat, dan kun je het beste een NIEUWE kooi nemen en daar dan ze in plaatsen. Bij edels moet je eerst de man plaatsen en dan de vrouw. Het vrouwtje is de baas.

Ben van de week bij iemand geweest die heeft een ara, oranjekuif en jong koppeltje edels. Zodra de kooien opgaan klimmen ze allemaal boven op de kooi. Het popje van de edel gaat naar de ara en de ara gaat gelijk weer naar binnen. Het popje edel is daar de baas over alle vogels. Ze is niet agressief of zo en het is een schatje, maar ze zijn gewoon heel dominant. Was wel een leuk gezicht. Ik heb er van genoten.

Ik wens je sterkte met je beslissing. is je verbouwing al voorbij?

gr corina


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-03-22 - 00:13:24 send message to natasja

nou ik zit nog middenin de verbouwing en die gaat nog wel enkele maanden duren vrees ik ..

wat de kooi betreft komt die er wel voor er een andere papegaai komt , misschien niet helemaal verstandig maar ik weet 100% zeker dat ik een andere kooi wil en wat betreft een andere vogel twijfel ik nog steeds een beetje dus dat zou zomaar nog wel even kunnen gaan duren , daarbij heb ik tenslotte toch twee kooien nodig om te laten wennen en gaat dat niet als je maar 1 kooi hebt wink ;)


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-03-22 - 08:34:55 send message to ParkietenPeter

Natasja,

Senna bedoeld naturlijk wachten met de kooi zodat je beide vogels in een nieuw terratorium neezet als je ze samenzet zodat het accepteren makkelijker wordt. Maar ja, jou kennendelaugh :D, komt die tweede vogel toch wel hoor.laugh :D Troost je maar.laugh :D

Succes met je beslissing wink ;)
Peter


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-03-22 - 21:00:05 send message to natasja

nou dat zal je erg verbazen denk ik ..

als iemand het tot nu toe tegengehouden heeft ben ik dat zelf wel wink ;)
Mijn vriend vind het prima als er een tweede edel bij komt maar ik ben zelf gewoon een beetje angstig dat het allemaal niet zo geweldig zal zijn , dat ze enorm gaan schreeuwen bijv. ( ik heb regelmatig migraine aanvallen en schreeuwen is voor mij dus een heel serieus punt ) of dat het gewoon niet klikt en dan wat .. etc etc etc.

Dus sja .. er komt wel een nieuwe kooi waar Kiek dan ook gewoon in komt te zitten en wat betreft een edel erbij blijf ik dus twijfels houden.



ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-03-22 - 21:34:28 send message to ParkietenPeter

Natasja,

Migraine is funest voor een papegaailaugh :D.
(andersom naturlijk)
Dan is het denk zeker een gerede twijfel die je hebt. Onze eerste Edel kon ook wel eens ene of twee ker per dag schreeuwen en dat was niet goed. Als er zo'n omstandigheden zijn waar je rekening mee moet houden moet je indd. echt goed nadenken.

Een tweede zal altijd anders zijn dan de ander en je kunt er geen twee vergelijken met elkaar. Als Kiek nu zo rustig is kan het wellicht alleen maar tegen vallen.

Dan maar geneiten van Kiek.

wink ;) Peter


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-03-23 - 08:19:50 send message to natasja

dat bedoel ik dus precies happy :)

Nu is wat mij betreft alles goed , ze is heel lief en rustig , ze lijkt zich goed te vermaken etc. een papegaai erbij nemen is dus eigenlijk alleen maar omdat er zo vaak gezegt word dat het beter is om er twee te nemen , maar ook de verhalen van mensen die een pop hebben en vertellend at ze heel veel ging schreeuwen toen ze ouder werd

natuurlijk lijkt het me aan de andere kant ook wel weer geweldig om een jonge papegaai in huis te hebben en hoe ze met elkaar om zouden gaan .. dus sja het is blijkbaar nog geen tijd om knopen definitief door te gaan hakken happy :)



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 153 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede