Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > warm weer wat doet u om de vogels door de warme dagen heen te krijgen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : warm weer wat doet u om de vogels door de warme dagen heen te krijgen
P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2022-07-21 - 10:53:06 send message to P.Rooth

warme weer kan grote gevolgen hebben indien men de vogels niet met rust laat . Alleen verzorgen is wat ik doe . Geen vogels vangen geen bezoek toelaten en oppassen met water . Geen water zo uit een tuinslang wanneer dat warm is doordat er dan kans is op legionella besmetting . Sproeien met water alleen wanneer de tuinslang doe doorgespoeld is en/of met een handsproeier die met vers water gevuld is . Ik heb ventilatoren staan die de temperatuur in de nachthokken met 8 graden hebben doen dalen . Luchtstroom niet op de vogels gericht Wat doet u om de vogels in de warme dagen door te laten komen ?


marti
Website Member
Posts :303

Website Member
2022-07-21 - 14:52:08 send message to marti

Sinds een aantal jaar een groendak op de binnenvoliere dat ik bij 30+ graden ook dagelijks natsproei. Hierdoor is het binnen in ieder geval ca 10 graden koeler dan buiten. eergisteren 38 graden, binnen 26.. de muren zijn gewoon halfsteens en de luikjes gewoon open.


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2022-07-22 - 19:49:39 send message to rupicola

dit onderwerp is wel eens vaker aan de orde geweest. wink ;)

o.a. hier:
https://www.vogelarena.com/forum/forum_read.php?id=4686&recordnum=0


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2022-07-25 - 13:31:53 send message to P.Rooth

is bekend Rupicola maar kon dat even niet vinden maar wel actueel vandaar een verse .


KeesdeJongh
Website Member
Posts :267

Website Member
2022-07-25 - 17:48:54 send message to KeesdeJongh

Eivoer/zacht-voer tussentijds een keer extra verversen,ik ben nu met pensioen maar toen ik nog werkte ververste ik het zachtvoer smorgens om 5:30 uur voordat ik naar mijn werk ging en om 15:00 uur als ik thuis kwam kregen ze weer nieuw.(je moet er wat voor over hebben he') Het water een keer extra door laten lopen en verversen. bij erg warm weer en wanneer er jongen in het blok liggen dan zet ik indien mogelijk het deksel van het nestblok op een kier zodat de ergste warmte er wat beter uit kan. Mijn blokken hangen allemaal beschut. Ik heb vernevelaars voor de volières lopen die zet ik een keer extra aan en na het sproeien laat ik alle slangen weer goed leeg lopen. GRT, Kees


Lotti
Website Member
Posts :55

Website Member
2022-07-26 - 11:00:46 send message to Lotti

Heb je plastiek golfplaten of verandaplaten dan kan je er best oude witte lakens, schaduwdoek, een rieten mat,... over leggen. Deze opties laten nog wel wat licht door maar voorkomen dat de zon rechtsreeks op de golfplaten schijnt en dat scheelt ook heel veel. Een houten plaat of zo kan ook op bepaalde plaatsen maar laat geen licht door.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 164 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede