Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > tortelduif Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : tortelduif
tortelduif
Website Member
Posts :1

Website Member
2022-12-05 - 09:53:06 send message to tortelduif

Goedemorgen, wie adviseert mij..
Zo'n 2 maanden geleden kwam ikthuis bij een oudere dame die in haar rommelkamer een kooi had waar een tortelduifje in zat. Alhoewel fysiek goed verzorgd met voer en water in een schone kooi stond het diertje daar eenzaam en ruim in de schaduw. Ik heb er even over nagedacht en kon het beestje de volgende dag ophalen en kreeg toen ook het verhaal : het enige dat voor hier interessant is , is dat het beestje al 20 jaar in dat hok zat, ooit met een vrouwtje, dat al veel langr was overleden en sindsdien alleen.. Ik heb het meegenomen in de kooi met de voleedige overtuiging dat ik het een beter leven wilde geven.. een grotere kooi, mogelijk wat gezelschap, maar met het invallen van de herft leek het me na dat vrhaal minder geschikt om hem gelijk elders onder te brengen. Ik heb het beestje nu thuis, weliswaar nog steeds in de kooi en probeer meer aandacht te geven , meer licht, vogelgeluiden en verzorging. Maar.. het alleen zijn van het diertje stoort me enorm.. alleen heb ik ook een enorme weerwil om een 2e duifje te gaan scoren om dan vervolgens ook op te sluiten. Ik heb wel een grotere kooi kunnen vinden, maar dit is bij lange na niet de voliere die ik zou willen. Dat kan alleen buiten, mischien komend voorjaar/ zomer..maar tot die tijd.. Wat ik het liefst zou willen is hem plaatsen ergens in een grotere binnenvoliere bij een echte liefhebber die hem ook gezien zijn leeftijd ( 20+) kan geven wat mij voorlopig nog niet lukt.. ik ben ermee bezig na de nodige contacten maar heb het nog niet kunnen oplossen.. Wie kan mij adviseren???


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2022-12-27 - 22:46:20 send message to ineznick

Hallo tortelduif,

ik zou er nog 1 bij kopen en dan een paar weken in de kooi opsluiten. Daarna lekker loslaten, al moet ik eerlijk zeggen, dat ik niet weet of een duif van deze leeftijd daar nog op zit te wachten....
Moeilijke keuze hoor..
Succes ermee.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 195 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede