Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Normaal? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Normaal?
sharona
Oud Lid
Posts :3

Oud Lid
2005-01-07 - 17:16:23

Hallo ik heb sinds gisteren een venuzuela amazone papegaai. Hij is niet handtam en 5 maanden maar volgens de fokker zou dat zeker wel gebeuren met geduld. mijn vraag is hij zit de hele dag op zijn stok zonder geluid te maken.hij heeft wel een keer door de kooi geklommen eet regelmatig vindt ons jonge katje van 5 maanden ook wel aardig hij mag op zijn kooi liggen daar heeft hij geen problemen mee. Maar mijn vraag is is dit gedrag normaal, omdat hij net in huis is? ik dacht juist als ze bang waren dat ze dan door de hele kooi heen gingen, zijn ontlastiing is gewoon groen en hij heeft geen vieze ogen en neus.
groetjes Anne


Hawkeye_nl
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-01-07 - 17:23:19

Een jonge papegaai heeft normaal gesproken een maand of 1 a 2 nodig om te wennen aan zijn/haar nieuwe omgeving. Daarnaast moet het nog wennen aan alle personen en andere dieren in de directe omgeving. Zekers een jonge papegaai zal hierdoor best wel rustig op de stok kunnen zitten zonder al te veel te doen. Ik denk dat de vogel echt wel los zal komen naar een paar weken. Wel in de gaten houden of hij/zij glad zit en niet helemaal bol gaat zitten. Aan het verhaal te lezen is er echter niets aan de hand en moet u gewoon wat meer geduld hebben.

Erwin


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-01-07 - 19:56:53

misschien wel handig je kitten van de kooi af te houden .. lijkt me voor een angstige papegaai niet echt een aanrader ook al reageerd hij/zij er nauwelijks op denk ik toch dat het meer in het nadeel werkt.


parkietenpeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-01-07 - 22:34:34

Van de andere kant kun je hem wel laten wennen aan alles wat hij in huis tegen zal gaan komen.
Ik denk dat wat dat betreft het incaseringsvermogen van een vogel groot is als het om andere dieren gaat.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-01-07 - 23:01:18

ben ik het ook wel mee eens maar toch .. een kitten op de kooi lijkt me ook niet echt een ideale plaats wink ;) + de schrik van op de kooi springen/klimmen en het bewegen contineu boven de kooi ..

Ik zou het niet toelaten maar .. daar is iedereen natuurlijk helemaal vrij in happy :)


sharona
Oud Lid
Posts :3

Oud Lid
2005-01-07 - 23:14:10

Toch valt het op als de kat bij de kooi zit dat de papegaai er naar toe gaat en rustig blijft zitten, maar ik moet zeggen dat de papegaai steeds wat levendiger wordt en geluidjes gaat maken


Hawkeye_nl
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-01-08 - 01:13:00

U hebt de vogel nog maar net 1 dag dus wat verwacht u nu al? Het zal echt niet zo zijn dat de vogel gelijk vrolijk om zich heen gaat springen en dansen en iedereen op de schouder gaat zitten. Gewoon geduld hebben en de vogel met rust laten. U zal zien dat het diertje dan vanzelf heel snel aan alles gaat wennen.

Erwin



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 259 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede