Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > broedseizoen 2023 Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : broedseizoen 2023
P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2023-04-26 - 11:52:13 send message to P.Rooth

En hoe verloopt het broedseizoen in 2023 ?
Ik mag niet klagen en doe dat ook niet maar heb al vele klaagzangen gehoord dat eieren niet uitkomen en de jongen die wel komen sterven .


marc1
Website Member
Posts :416

Website Member
2023-04-30 - 07:06:50 send message to marc1

Hier goed gegaan Paul!

Nu tweede jaar met de ST Roseicollis en met 6 koppel 28 jongen gekweekt.

Wel heel wat anders dan pruimkoppen, maar na de verhuizing hebben we minder ruimte voor vogels.

En wat ik hiervan geleerd heb is dat de lol niet altijd hoeft te zitten in aantallen😉

Groet Marc


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2023-05-01 - 16:33:49 send message to P.Rooth

Hai Marc
rosella's en nu al veel jongen ben je vroeg begonnen . Mijn tijd met rosella's begon de pret in mei . En ja heel andere vogels dan pruimkoppen . Als je er maar plezier in heb is ook waar de hobby om draait
grt Paul


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2023-05-01 - 16:35:35 send message to P.Rooth

helamaal fout gelezen .roseicollis en geen Rosella's . Erg leuke vogels en broedtijd daarvan is bijna voorbij me dislexie is vervelend


marc1
Website Member
Posts :416

Website Member
2023-05-01 - 21:47:24 send message to marc1

🤭maakt niet uit Paul, nog steeds bonte pruimkoppen?


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2023-05-02 - 13:04:46 send message to P.Rooth

Ja Marc heb afgelopen jaar ontzettend goed gekweekt en als ik dit jaar 1 heb is mijn broedseizoen goed . Net wat je al aangaf het gaat niet om de hoeveelheden maar om het plezier wat je eraan beleefd .


KeesdeJongh
Website Member
Posts :267

Website Member
2023-05-02 - 15:17:37 send message to KeesdeJongh

Op de Alexanders na beginnen de meeste vogels iets later dan we de laatste jaren gewend zijn geraakt. Het is voor mij nog nog te vroeg om te zeggen dat het een goed of minder jaar gaat worden. Ik heb op dit moment Alexanders die op uitvliegen staan en Groenvleugel koningen van een dag 14 oud.De eireren van de Australische koningen, Cloncurry's en Twenty Eght moeten ongeveer over een week uitkomen. Mijn andere 2 koppels Groenvleugels, Penanten en de Bergparkieten staan op het punt om te gaan leggen. Beide koppels Barnards zijn nog niet in het blok geweest en voor deze soort is dat aan de late kant. Bij mij zijn de meeste dus net begonnen maar ik heb ook de blokken ( bij de Alexanders hangen de blokken het hele jaar) pas bij de meeste half maart pas opgehangen.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 170 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede