Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Site nieuws > Edelpapegaai 5 weken Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Edelpapegaai 5 weken
Brenda1975
Website Member
Posts :1

Website Member
2023-05-29 - 08:13:57 send message to Brenda1975

Goedemorgen
Ik heb sinds een aantal dagen een edelpapegaai man maar helaas ben ik bang dat ik hem niet goed verzorg. Ik doe wat de kweker zegt maar ik zie op internet weer andere adviezen en gewichten. Volgens de kweker is ie 5 weken en moest deze weg omdat ie geplukt werd in het broedhok.
Ik voer 4x 10% van het gewicht met tussenpozen van 6 uur maar ik zie weinig verschil in gewicht na 3 dagen. 224 gr in de ochtend.
Ik zal me misschien zoals elke mama me teveel zorgen maken, maarr beter safe then sorry denk ik maar


marti
Website Member
Posts :303

Website Member
2023-05-30 - 09:30:33 send message to marti

Leegt de krop wel goed, en welk handopfok voer geef je? Normaal zal het een paar dagen duren voordat hij gewend is, maar hij zou nu toch al in gewicht toe moeten nemen. Ik heb zo geen gewichtstabel voor edel papegaaien bij de hand, maar 224 gram klinkt als bijzonder weinig, ik heb hier een maracanana van 5 weken op 260 gram en dat is volwassen een aanzienlijk lichtere vogel.. ik raad je aan er mee naar de dierenarts te gaan en hem na te laten kijken, mogelijk is de krop verzuurd en dan gaat hij het zonder antibiotica mogelijk niet meer redden.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 167 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede