Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Vraagje babyzonparkiet..! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Vraagje babyzonparkiet..!
pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-01-09 - 20:16:21 send message to pattie

Jullie weten ondertussen vast wel dat ik een zonparkiet heb en nou heb ik dus een vraagje..! Hij volgt me overal en wil niet zelf spelen op bijvoorbeeld een speelboompje..!! Kan ik hier iets aan doen zodat hij iets minder graag bij mij wil zitten..?? Ik zet hem nu gewoon steeds terug op een handoek met bijvoorbeeld een speeltje, of op een klimding..! Hij onderzoekt natuurlijk wel van alles, sleutels zijn het leukste speelgoed, hij gooit met al zn speeltjes en doet vliegoefeningen door de kamer maar hij wil na 5 minuten toch, het liefst met zn speeltje die hij op dat moment heeft, bij mij zitten..??


parkietenpeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-01-09 - 20:50:58 send message to parkietenpeter

Is natuurlijk logisch dat hij alles met jou samen wil doen. Je zult hem moeten leren ook dingen allleen te moeten doen door hem te negeren. Niet direct opspringen als hem iets valt en hij jou hulp wil.

Je kunt niet alles hebben wat je ziet.

Doe je dit neit kom je moeilijk los van hem, en zal hij altijd zijn zin willen krijgen.

Succes
wink ;) Peter


pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-01-09 - 21:05:44 send message to pattie

Ik probeer hem ook dingen alleen te laten doen..!! Ik zet hem ook steeds terug in zn speelboom of op zn handdoek..! Hij speelt daar eventjes met zn sleutels en dan komt hij weer gezellig bij me zitten..! Ik vind het niet zo heel erg maar voor het vogeltje wil ik ook dat hij zichzelf vermaakt..! Hij krijgt elke dag een ander speeltje om te ontdekken, vandaag is dat het zelf ondekte toiletspiegeltje happy :) en tennisbal van de hond, kan dat kwaad een tennisbal..?? en een spruitje heeft hij ook..! Wat gebeurt er als ik het papegaaienjong erbij heb..?? Zullen ze dan vriendjes worden en samen dingen doen of word de papegaai hetzelfde als de zonparkiet en zullen ze elkaar negeren..??


parkietenpeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-01-09 - 21:12:51 send message to parkietenpeter

Pattie

Je kunt niet alles van te voren regelen, dus veel vragen krijg je pas beantwoord als het zo ver is. Maar maak je niet al te druk, er zijn je al vele voor gegaan, en dat ging ook goed. Veel dingen moet je pas genieten als het moment er is.

Als je wilt dat je parkiet iets alleen doet zul je hem moeten negeren. Als je straks eens een keer gewoon geen tijd hebt, zal hij het ook moeten. Of hij nu naar jou toe komt of niet, negeren (door niks te zeggen en niks te doen).
Het oppakken en terugzetten is trouwens ook reageren.

Als je dan geen tijd hebt en je hebt de mogelijkheid om hem IN een kooi te zetten, laat hem zich daar dan amuseren, zo KAN hij niet naar jou. Dit kun je dan opbouwen. Hij zal dit niet leuk vinden en misschien zelfs eens naar jou roepen (schreeuwen). Maar ook dan niet reageren. Is hij dan stil, dan pas aanhalen en belonen.

Succes
wink ;) Peter


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-01-09 - 21:14:43 send message to Dennis Fr.

zal hier ff reactie plaatsen op je pelletvraaghappy :)

ik vind zelf van wel dat je ze ook zaden moet laten leren eten.omdat pellets erg eentonig voer zijn natuurlijk zit er van alles in wat de vogel nodig heeft.maar ja wijzelf eten ook niet alle dagen hetzelfde.maar die keus is natuurlijk altijd bij jezelf

Groeten Dennis


elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-01-09 - 21:21:09 send message to elfje

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Pattie happy :)
Klinkt goed hoor je zonnetje wink ;)
Ik heb altijd een knuffeltje bij jonge dieren gezet zodat ze iets hebben om mee te spelen, om lekker tegenaan te slapen, maar ook als ze even boos zijn om even lekker op afte reageren. Dit heeft voor mij gewerkt bij mijn vogel. Plus hij leert er ook lekker zichzelf mee te vermaken.


Wel even opletten ofdat het geen beanies zijn met van die korreltjes vanbinnen en of de oogjes los kunnen. Beste zijn genaaide oogjes en als je merk dat het knuffeltje aan zijn eind van latijn is een andere geven.


pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-01-09 - 21:23:06 send message to pattie

ja oke maar hij krijgt ook nog fruitjes he en brocolli enzo..!!En ik heb een kookboek voor healty birds..!! Daar krijgt hij zelfgemaakte dingen uit, vogelpizzas enzo laugh :D


pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-01-09 - 21:32:13 send message to pattie

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

Hij heeft een knuffeltje..!! die plukt hij kaal..!trekt aan oren en bijt in oogjes..! Hij bijt zelfs in de hond zn neus wanneer die komt kijken..??sad :(


pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-01-09 - 21:41:33 send message to pattie



swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2005-01-09 - 23:07:12 send message to swaas

Mijn baby-ara van 17 weken hangt ook constant op mijn schouder, en hij mag dat gerust, maar er zijn momenten dat het écht niet kan en dan moet hij op zijn speelboom in de veranda, hij heeft een maatje, grijze roodstaart, maar die moet van de ara maomenteel niks hebben, dus is hij op zichzelf dan aangewezen.
Ik doe dan de deur van de veranda dicht, in het begin vloog hij er tegenaan, en ook tegen het keukenraam dat erop uitkomt, nu doe ik die rolluikjes naar beneden, zo leert hij (met veel gepreutel en gemekker ) om al eens een uurtje alleen te spelen als ik thuis ben.
En dat lukt al aardig.


pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-01-09 - 23:26:38 send message to pattie

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Mijnes krijgt ook een grijs baby maatje..!!happy :)laugh :Dhappy :)laugh :D alleen over een poosje want ik moet het een en ander nog uitvogelen..! Ik zet hem maar gewoon in de kooi, hij gaat dan niet zachtjes tegenstribbelen maar echt krijzen...!!! sad :( Ik zeg niks maar zie er naar een poosje zo uit--> angry
na een tijdje gaat hij vanzelf in zn hangmatje..hebbik voor hem gemaakt, om in te slapen..! Daarna is hij rustig..! Dat rustig worden gaat tegenwoordig wel iets sneller,naar mijn idee nog niet snel genoeg.. Ik heb geduld het is nog een baby en moet nog veel leren..!


elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-01-10 - 09:54:58 send message to elfje

Pattie je zou hem ook al wat wilgentakjes in zijn kooi kunnen geven om te slopen dat leidt ook erg af happy :)En zorgen dat er in de kooi ook wat te spelen valt natuurlijk. Die kleine katteballetjes met die belletjes erin, wat houten ongeverfde blokken (ikea had vroeger goede en goedkope) En je kan er naderhand zelf gaten in boren om te gebruiken om speelgoed te maken. Een speeltje waarze zichzelf mee kunnen belonen met een snoepje is ook altijd erg leuk zowel voor mens om te zien en voor vogel om te snoepen je moet alleen uitvogelen wat je erin gaat doen kan gewoon een paar stukjes harde mais zijn, cedernootjes of zelfs een paar pellets. Bezigheids therapie lijkt het wel hahahahahah

Wordt hij nu trouwens al wat lichter??



parkietenpeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-01-10 - 09:59:29 send message to parkietenpeter

Pattie,

Als hij dan rustiger wordt kun je hem daarna wel aanhalen, omdat jij dan het initiatief neemt en dit niet meer van hem uitkomt. Zo leert hij dat jij bepaald wat er wanneer gedaan wordt.

Leuk zo he?


pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-01-10 - 11:27:53 send message to pattie

Ja hij heeft al wilgentakjes..! en een knuffel en kattenbelletjes en balletjes..!! Niet allemaal tegelijk heeft hij dat hoor, elke dag iets anders en dan duurt het 2 weken ongeveer voor hij weer hetzelfde speeltje krijgt..?? Takjes heeft hij altijd, die jat ik stiekem van de boom in het parkk..! dan zijn ze lekker vers.. Hij krijgt van de week een lichtstoppende doek voor over de kooi..! Als hij stout is kan ik hem eventjes in het donker zetten zodra hij dan lief is haal ik die er weer af..?? Ik vind het ook niet zo erg hij moet het nog leren..!! Leuke ideeen voor speelgoed is natuurlijk meerdan welkom..!



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 132 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede