Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > agressief gedrag kaketoes Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
<<< vorige


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-01-12 - 19:51:09 send message to natasja

quote
Natasja,

Jouw redenering klopt, ik heb dit ook gedaan. Er zijn bij mij kaketoes die elkaar in aangrenzende volières kunnen zien en ik dacht altijd dat dit een positieve invloed had op het broedgedrag. Ik denk dit nog steeds, want ik stel bij deze paren de minste agressie vast, maar die is er nog. Dit is helemaal geen gek voorstel. Maar heb ik al uitgeprobeerd.



Dan is het dus een idee om daarop verder te kijken naar een oplossing , zou je niet iets kunnen proberen met een nep vogel ?
Klinkt misschien stom maar spiegeltjes worden toch aangeraden bij vogeltjes omdat het de eenzaamheid een beetje minder kan maken ..en lokeenden worden ook gebruikt ..
Wellicht dat het hier ook een oplossing in schuilgaat ..?


kurt fierens
Website Member
Posts :163

Website Member
2005-01-13 - 09:02:04 send message to kurt fierens

Natasja,

Ik denk dat nepvogels snel helemaal tot as worden herleid. Ze zullen het als een vorm van speelgoed beschouwen en gebruiken het enkel indien zin. Anders wordt dit gewoon genegeerd.

Kurt


lisaxed
Oud Lid
Posts :3

Oud Lid
2005-01-13 - 15:02:57 send message to lisaxed

Al 25 jaar heb ik papegaaien,eerst kwam mijn Triton-grote geelkuif,pop( trouwens wie heeft er nog een man ?)
Daarna mijn Molukken man en daar heb later een pop bij gekocht.Ze zitten binnen in de serre en zijn beiden harstikke tam en echte superknuffels.
Vanwege het Mogelijke Moorden,hebben ze een L.A.T relatie .
Ze zitten dus apart gekooid,naast elkaar..
Iedere dag ..onder mijn toezicht ..laat ik ze een tijdje bij elkaar. En ja paren doen ze dan ook.
Dus nu heeft t popje 2 mooie eieren in het broedblok gelegd. Ik heb ze eruit gehaald en in de broedmachine gedaan. Om te kijken of ze wel goed broed (want ze moet het alleen doen)heb ik er een kunstei onder gedaan. Waar ze heel raar mee doet soms neemt ze het mee in haar bek en laat het dan vallen,niet zo slim dus.
Als het goed gaat krijgt ze straks 1 jong om zelf op te voeden en ook dit moet ze dan alleen gaan doen.
Het schijnt mogelijk te zijn.... dus geen man meer nodig...heel simpel...alleen voor de bevruchting...
En zo houd ik mijn Popje heel....






kurt fierens
Website Member
Posts :163

Website Member
2005-01-13 - 15:09:14 send message to kurt fierens

Mooie methode. Zelf heb ik nu ook een papegaaien kooi staan waar ik de man voorlopig ga inzetten, zodanig hij alleen er uit mag wanneer de pop in stemming is en waarschijnlijk onder wakend oog van mij. Je kunt waarschijnlijk niet alles hebben. Ik zie ze liever samen los in de volière. Maar ik zie ook graag mijn pop in leven.


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2005-01-13 - 19:11:21 send message to oranjekuif

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

mooie methode is man en pop samen,en proberen natuurbroed te krijgen
Goed opletten en risico incalculeren)

MVG Rene

P.S man er af halen kan ,maar hij moet ook nog een keer terug gezet worden,plus gevaar met beginnen plukken als hij apart zit


lisaxed
Oud Lid
Posts :3

Oud Lid
2005-01-18 - 00:12:31 send message to lisaxed

De man en de pop hebben nog nooit samen in 1 kooi gezeten,ze zitten apart.
Dus dan krijg hij ook geen problemen ,want hem word niks afgenomen.
Hij mag wel iedere dag onder mijn toezicht bij de pop en dan worden dan beiden weer in hun eigen kooi gezet.
De veiligheid van mijn pop gaat mij voor alles.
Helaas..waren de eieren onbevrucht....


tasja
Website Member
Posts :21

Website Member
2005-01-18 - 06:18:52 send message to tasja

Wij hadden 15 jaar een koppel oranjekuifkaketoes bij elkaar zitten ging in die 15 jaar prima. zo nu en dan 1 ei.en jong.
Maar tot 2 jaar geleden man heeft pop gedood nageltjes eraf ,snavel eraf je weet niet wat je overkomt kan het nog steeds niet geloven al 15 jaar een paar.
wij denken dat op dit moment de man al zeer broedrijp was maar de pop er nog niet aan toe was.
De pop hebben we in het broedblok gevonden.
Wij komen regelmatig bij de vogels en controleren ook regelmatig de eieren en eventueel de jonge vogels die bij de ouders liggen.
Hadden we niet verwacht na 15 jaar dus ga je die vogel ook niet knippen wat we overigens niet bij de vogels doen nog nooit geen problemen gehad.
Groetjes ;Tasja


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-01-18 - 08:23:16 send message to Hawkeye_NL

Heel erg om te lezen Tasja, heel erg.
Maar er zijn al heel lang wereldwijd onderzoeken gaande naar dit "moorden". Jammer genoeg blijken we nog altijd niet in staat te zijn de werkelijke reden te achterhalen zodat we hier een definitief eind aan kunnen maken.
Alle genoemde opties worden idd al een tijd getest maar zijn slechts tijdelijke oplossingen. En net zoals bij jullie hoor ik wel vaker van mensen dat ineens na zoveel jaar toch weer de man besluit de pop te doden. Misschien komt het antwoord binnen niet al te lange tijd, laten we het hopen.

Erwin



Pagina : 1 2 3
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 199 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede