Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > engelse parkieten wat kan dit zijn ??? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : engelse parkieten wat kan dit zijn ???
oOfrankyOo
Oud Lid
Posts :44

Oud Lid
2005-01-15 - 14:19:37

hierbij een vraagje ik had een koppel engelse parkieten helaas is de pop ervan dood gevallen op 13 januarie 2005 het probleem was het volgende smorgens sta ik op en aangezien de kooi in de living staat zag ik bijde vogels naast elkaar zitten en zag er niets verdachts uit toen ik ff op de bank ging zitten zag ik de vogels nog ff wippen aangezien ik al 2 jaar geen enkel ie heb gezien van hen dus ik dacht dit jaar hoop ik ei te hebben nu toen ik smiddags bij de kooi stond zag ik dat de pop haar veren had uitgetrokken rond haar cloata ik dacht dat ze dat doen om eiren te leggen etc .. savond rond 10 uur kijk ik naar de kooi trug en zie ik hen bijden slapen om 10.15 hoorde ik een plof en ik keek naar de kooi lag de pop op de grond ze leefde nog maar ik kon de pop opnemen ook zonder dat ze tam was ik heb haar toen trug in de kooi gezet en is de man erbij gaan zitten en is toen omhoog gevlogen na 2 minuten zag ik de pop nog 3 keer met de vleugels slaan en het was voorbij sad :( ik weet dat de man van 2003 is maar de pop had geen ring aan dus leeftijd kan ik niet zeggen , waaraan kan dit zijn ???


Hawkeye_nl
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-01-15 - 14:46:28

Het kan goed zijn dat de pop einood heeft gehad. Einood is eigenlijk dat de vogel haar ei niet kwijt kan om verschillende redenen. Bijvoorbeeld dat ze geen nestgelegenheid heeft en het ei vast houd. Dat ze het ei niet kan leggen omdat iets de doorgang blokkeerd of zo. Als het ei dan uiteindelijk kapot knapt is het voor de vogel eigenlijk te laat.

Ik kan dit natuurlijk niet met zekerheid zeggen maar het klinkt er wel een beetje naar.

Sorry en strekte

Erwin


oOfrankyOo
Oud Lid
Posts :44

Oud Lid
2005-01-15 - 15:01:53

hoi nee hoor die zat in een kooi van 1.70 hoog 50 breed en 50 diep en er hangt een nestkast in is een boomstam die gekocht is in de dierenwinkel ik denk dat ik snel een nieuwe pop moet bijsteken want de man is nogal redelijk agresief geworden deed dit voordien nooit vliegt gewoon tegen de zijkanten van de kooi heen en weer etc + dat hij nu continu in de nestkast kruipt en er trug uit :s ikzelf vind het jammer maar ik wilde ff weten meschien had nog iemand dit mee gemaakt


Diesel
Website Member
Posts :104

Website Member
2005-01-15 - 15:15:05

Is dit van t een op andere moment of zit ze al een tijdje niet lekker in de veren?

Leeftijd kan ook een rol spelen, je kunt inderdaad niet altijd nagaan hoe oud ze zijn zonder ring, en voor het zelfde geld was deze vogel al 5 jaar en was het haar teveel of was het gewoon haar tijd...

Einood zou kunnen, misschien kon ze gewoon geen ei kwijt ondanks dat ze de ruimte had, dit hoor je volgens mij wel vaker.

Ik hoop dat het manneke rustiger zal worden als hij een nieuwe pop heeft.


oOfrankyOo
Oud Lid
Posts :44

Oud Lid
2005-01-15 - 15:22:51

ik had smorgens gezien en zag er niets verdachts aan en toen ik savonds keek waren die pluime weg de vogel zag er heel normaal en gezond uit ik vrees ervoor dat ik die vogel ff zal moeten open maken en kijken of het inderdaad een ei was of iets anders zal ik nooit echt de reden weten denk ik maar ik ben bang dat ik dit eventueel ook met de andere pop zal mee maken meschien niet meschien wel maar ik heb een boek gemaakt met alle mogelijk ziektes etc voor engelse parkieten ik heb nog een 6 tal koppes parkieten helaas is dit de eerste keer dat ik dit mee maak en kan er helaas niets over vermelden in mijn boek ik hou alles bij wat er gebeurd etc


Diesel
Website Member
Posts :104

Website Member
2005-01-16 - 12:47:33

Het kan volgens mij best legnood zijn geweest.

Ouderdom net zo, ook al ogen ze gezond, ze kunnen van de een op andere dag zo opeens op de rug in t hok liggen.

Of het met een volgende pop gebeurd, ja dat kan, maar het hoeft niet.
Wil je zeker zijn, vraag dan ff een vogel of dierenarts, deze kunnen meer zien aan de vogel dan wij kunnen gissen wink ;)

Ikzelf zou er denk ik wel voor kiezen er een nieuwe pop bij te plaatsen, je hebt kans dat het kereltje wegkwijnt zonder de pop.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 180 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede