Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > gezondheidsverklaring en nog meer geblabber Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : gezondheidsverklaring en nog meer geblabber
elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-01-15 - 17:57:57

Ik ben op dit moment 4 maanden papegaailoos helaas, maar ben hier om me eigen een beetje te orienteren waar ik eventueel een vogel kan gaan kopen als de tijd rijp is. Ook weet ik zelf nog niet of ik een zonparkiet/pat.rotsparkiet wil hebben of maar weer een Geelvoorhoofd amazone die kwa karakter zo heel erg goed bij ons kleine gezin past. Mijn vorige papegaai is eigenlijk of altijd met ons meegegaan of een maand naar mijn schoonmoeder gegaan als we met vakantie gingen, Voor duitsland hebben we toen gezondheids verklaringen gehaald die volgens ons eigenlijk helemaal niets voorstellen.
Maar als we weer een papegaai hebben wil ik hem eigenlijk wel meenemen als we naar Frankrijk gaan( met sleurhut)want tja schoonmoeder heeft helaas niet het eeuwige leven volgens mij wink ;) plus als we nu een vogel zouden kopen dan is hij nog lang niet goed opgevoedt en ik wil niet dat hij gelijk alleen maar verziekt wordt door oma wink ;)

Maar een gezondheids verklaring is maar 7 dagen geldig wat als ik een maand naar frankrijk ga en 1 of andere veldwachter ons aanhoudt dat ik niet mijn papegaai kwijt ben! Heeft iemand hier daar ervaring mee of weet iemand er iets over?? Ik heb al eens gebeld met wat instellingen 3 jaar geleden maar ik werdt toen eigenlijk van het kastje naar de muur gestuurt en heb het toen maar opgegeven met zoeken maar dat wil ik nu eigenlijk niet en ik wil eigenlijk ook geen halfjaar wachten om een papegaai te kopen.

groetjes


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-01-15 - 22:53:20

Ik kan je niet helpen met je vraag ,maar ik deel wel je spanning van binnenkort een vogel willen aanschaffen wink ;)


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-01-16 - 10:17:57

Hoi Natasja,
ja spannend is het altijd wel vooral omdat mijn vriend eigenlijk bang is dat de papegaai weer dood zou gaan (voor mijn verdriet om de papegaai is hij bang) maarja dat is het leven nu eenmaal dat draait en draait en sommige leven 90 jaar anderen 50 en sommige maar 6 jaar.
En ik weet van mezelf dat ik niet een persoon bent die zonder vogels kan leven(klinkt misschien stom ) maar ik ben opgegroeit met papegaaien en het heeft zo'n aantrekkingskracht zowel voor mijzelf als voor een hoop papegaaien want ik kan niet langs een papegaai lopen of ze gaan uit hun stekker wink ;)en zelfs als een papegaai even bang en terughoudend is krijg ik ze meestal wel zover dat ze komen uit nieuwsgierigheid want zo'n lief persoon hebben ze gewoon nog nooit gezien LOL.
Het is ook altijd een feest om naar het NOP te gaan voor ons. En dan zie je andere bezoekers maar vreemd kijken als je lekker gek staat te doen met de vogels en de vogels om het hardst nog gekker terug doen.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-01-16 - 10:38:41

Elfje,

Je kan natuurlijk contact opnemen met de Franse Ambasade in ons land en informeren naar de lokale regelgeving. Als je daarbij uitlegt dat de verklaring maar 7 dagen geldig is dan kunnen ze je daar volgends mij heel goed uitleggen wat je eventueel nog meer nodig hebt. Het adres heb ik niet maar de site is http://www.ambafrance.nl/

Veel plezier met örienteren

Erwin


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-01-16 - 10:59:51

Hartstikke bedankt dat ik daar niet aan gedacht heb!! stom zeg.



Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-01-16 - 11:05:41

Zoo email is de deur uit happy :)makkelijk toch dat internet!


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-01-16 - 11:43:53

Franse Verkeersbureau.


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-01-16 - 12:09:35

Er staat best wel al wat op de franse ambassade website. Maar volgens mij heb ik als ik weer een geelvoorhoofd amazone neem geen citesbewijsen nodig.Ik weet natuurlijk nog niet of dat voor een zonparkiet ook zou gelden? Heb je daar citespapieren voor nodig dat iemand weet?


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-01-16 - 12:33:58

alle vogels die lijst 1 zijn moeten in ieder geval cites papieren hebben. Je kunt dit het best ook even bekijken op een cites lijst.
Toets in het woord cites in google en je kunt er een lijst zoeken.

Erwin



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 137 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede