Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Handopfok, wie heeft tips?! SOS Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


sannie
Website Member
Posts :86

Website Member
2005-01-18 - 08:07:55

wat ik veel tegenkom bij de verhalen over handopfok is dat de krop leeg moet zijn voor je een volgende voeding geeft. ik snap dat dit is om verzuring in de krop tegen te gaan. wat ik echter tot nu toe nog niet heb kunnen vinden is hoe je kan zien of weten dat een krop leeg is. hou je een bepaalde tijd aan, bv een x aantal uren na de laatste voeding? of kan je het voelen of zien?

gr
sandra


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2005-01-18 - 22:14:40

Als de vogeltjes nog heel jong zijn kan je bijna IN hun krop kijken want de huid is heel doorzichtig.
Normaal is de krop s'morgens bij hun 1e voeding helemaal leeg, als je ze een keer voed moet je eens goed de krop bekijken, dan zal je zien hoe het voedsel zich aftekend, net een bolletje dat ze meedragen, kijk maar eens op foto's van jonge handopfok, zie je gelijk de "zak" hangen na hun voeding, zolang ze die "zak" hebben is de krop niet leeg, maar normaal als je de voeding met water aanlengd zoals beschreven op de verpakking zou er eigenlijk geen probleem mogen zijn,
bij grote vogels kan je het ook voelen maar bij aga's weet ik nog zo niet, in elk geval mijn parkieten en aga's of ,kleine parkietjes, zelfs kanarie's, kregen op hun geregelde tijd voeding, zonder problemen.
Bij de krombekken geef ik wel 2 keer per week biovital(uitgelekt) een klein spuitje tussendoor als ik zie dat de krop niet leeg komt zoals zou moeten, en meestal is hij dan leeg na een uur of zo.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-01-19 - 08:28:14

Swaas,
Wat doet biovital dan?
Peter


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-01-20 - 21:00:31

Maaike, dit is je eerste geplaatste bericht, een hulpvraag... gezien de vele, positieve, reakties zou het ook leuk zijn een berichtje te lezen of je er wat aan hebt gehad. Een bedankje misschien aan alle mensen die proberen je te helpen wink ;)?
Bovendien ben ik zelf benieuwd of het je nu allemaal al lukt, laat het ons eens weten !


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2005-01-20 - 22:19:13

Peter ik heb een fout gezet, met biovital bedoel ik Activia van Danone, dit is de natuurlijke youghourt waarvan het uitgelekte sap de gisting in de krop tegengaat en de darmflora stimuleert, niet teveel na elkaar anders krijgt het jong diarhee, maar het is alom aanbevolen voor kromsnavels tegen kropgisting, tip heb ik gekregen van een gekende ara-kweker, en de resultaten waren écht opmerkelijk positief.


senna
Oud Lid
Posts :72

Oud Lid
2005-01-27 - 13:24:14

Hoi Allemaal,

Ik heb mijn vogels ook op handvoeding zitten. Eigenlijk precies hetzelfde als wat jullie beschrijven.
Maar ik heb een vraag aan Swaas (alle reacties zijn welkom) Kan je dat gewoon geven, die activa bedoel ik. zonder problemen? aan alle baby's? Ik heb met de edeltjes wel eens dat de krop niet goed geleegd word en dan sla ik nood gedwongen een voeding over tot de krop leeg is. Zou dit een oplossing kunnen zijn?

dank voor je reactie(s)


slayer
Website Member
Posts :95

Website Member
2005-01-27 - 14:14:24

we zullen er maar van uit gaan dat maaike dr computer het heeft begevenwink ;) ik ben namelijk ook wel benieuwd hoe het haar vergaat an haar aga s natuurlijk maar ja als je het advies van zwaas leest heeft ze waarschijnlijk geen tijd meer om achter haar computer te kruipenlaugh :Dlaugh :Dlaugh :D


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-01-27 - 14:19:26

Ik heb eerder de idee dat Maaike uit was op een goedkope schriftelijke cursus.....shocked 8Oshocked 8O

Lennart wink ;)


slayer
Website Member
Posts :95

Website Member
2005-01-27 - 14:23:19

^^^^^^^^^^^^^laugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :D


minka
Website Member
Posts :114

Website Member
2005-01-27 - 16:21:03

Swaas, geef je die activia ook preventief ( je had het over 2 x per week ) ? Of alleen als de krop niet leegt ? Ik ben voor de tweede keer jonge valkparkieten met de hand aan het groot brengen, omdat de ouders stopte met voeren. Op zich gaat het goed, alleen vond ik dat bij het vorige nest de kropjes sneller leeg waren ( binnen 1 - 2 uur al ) en bij dit nest zit er regelmatig nog een heel klein beetje in. Wel gaat de krop ´s nachts helemaal leeg, dus ik maak me er niet zoveel zorgen om. Maar zou bijvoorbeeld af en toe een half cc van dat uitgelekte spul goed zijn ?

Minka


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2005-01-27 - 18:55:14

Preventief kun je brandnetel thee gebruiken
(laten drinken)
Men kan ook in plaats van ,,Biogarde,, probiotica verstrekken.

MVG Rene


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-01-27 - 19:28:43

Biogarde bevat maar 1 soort bacterie, probiotica meerdere (uit mijn hoofd 6), lijkt me dus beter


Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-03-06 - 13:10:20

Ik hoor vaker dat het probiotica gegeven word aan de vogels, waar kun je dit kopen..?? en waar is het allemaal goed voor..??



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 128 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede