Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > venuzuela amazonepapegaai Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : venuzuela amazonepapegaai
Sharona
Oud Lid
Posts :3

Oud Lid
2005-01-16 - 23:17:33

Hallo
Ik heb nu ongeveer twee weken een venuzuela amazone papagaai. Hij is niet handtam,en een vrij rustig beestje. Elkedag dan merken wij weer dat hij wat vrijer wordt. Nu heb ik een vraagje ik hoorde van een paar mensen dat dit soort vreselijke schreeuwers zijn en moeilijk tam te krijgen zijn. Nu heb ik van het schreeuwen nog niet veel gemerkt hij doet het smorgens even en dan laat ik hem ook lekker even gaan want dat schijnt normaal te zijn. Verder maakt hij afentoe wat geluidjes en ik had even het idee dat hij van de week lekker probeerde te zeggen.Wie heeft een venuzuela amazone en kan mij wat informatie geven? groetjes Sharona


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-01-17 - 07:28:21

Hallo Sharona ,

Ik heb er zelf 3 gehad , 1 wildvang en deze was inderdaad niet tam te krijgen want ze was vreselijk bang , ook 2 met de hand groot gebracht en deze waren beide helemaal tam , bij ons is de reden van schreeuwen inderdaad de reden geweest dat we ze weg hebben gedaan , ze konden echt oorverdovend en heel lang door blijven schreeuwen ondanks dat ze aandacht genoeg kregen en zich prima leken te vermaken , het ging ook verder als alleen een schreeuwuurtje , echter de eene niet handtamme (poembah)schreeuwde dus niet.

Ik weet niet of het bij ons kwam omdat we er meerdere samen hadden of door een fout in de opvoeding maar wij waren ook al gewaarschuwt dat het zulke schreeuwers waren alleen door onze ervaringen met Poembah dachten we dat dat wel mee viel .. dus niet in osn geval wink ;)

Ik denk dat je met de juiste manier van omgaan het schreeuwen wel erg kan beperken , dus vaste tijden van aandacht indelen en je daar aan houden , wij wisten toen niet dat dat van invloed was en hebben dat nooit echt uitgeprobeerd.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-01-17 - 08:33:05

venezuela's vinden het heerlijk om tegenelkaar op te kwekken, zeker de mannetjes. Dus hoe meer zielen hoe meer vreugd!



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 264 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede