Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > voeding supplement Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : voeding supplement
pennantrosella
Website Member
Posts :181

Website Member
2005-01-17 - 21:50:37 send message to pennantrosella

graag zou ik eens ervaringen zien van gebruikers van producten van the birdcare company.
als je de folders leest en je de mensen hun verkooppraatje hoort houden zou je minstens drie keer zo veel jongen moeten kweken als voorheen.
is dit nou echt zo'n wonder product??????????????


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-01-17 - 22:23:57 send message to Niltava

inderdaad ben ik ook nieuwsgierig naar, en ook naar cometaves.
Gebruik dat sinds een poosje en mij zwartmasker amaranten leggen maar liefst 9 eieren tegen 5 normaal en melba's 7 ipv 5.
Komt het hierdoor? vind het aantal ineens zo extreem hoog.


johanm
Website Member
Posts :179

Website Member
2005-01-17 - 22:42:52 send message to johanm

Ik gebruik zelf Calcivet. Bij een bewezen koppel bonte boertjes die ik van een kennis had overgenomen had ik twee keer per jaar vier eieren en vier jongen terwijl hij er gewoonlijk twee à drie per nest had. Ook vogels die binnen zitten en geen sepia opnemen hebben geen probleem om te leggen, altijd grote nesten en gezonde eieren.


pitylus
Website Member
Posts :210

Website Member
2005-01-18 - 18:15:11 send message to pitylus

veel van die producten zijn in mijn ogen handel . Ikzelf hou daar niet van al die producten wat ik wel kan zeggen en bewijzen is dat ik GISTOCAL gebruik niet duur en een zeer goed product om een voorbeeld te geven ik kweek himalaya appelvinken en als ik jongen had konden die niet vliegen en op hun pootjes staan lukte ook niet dus duidelijk tekort aan voedingssuplementen en vanaf dit jaar gebruik ik iedere dag in het kweekseizoen GISTOCAL in hun opfokvoer en het resultaat 2 prachtige jongen op stok die voor honderd procent in orde zijn . Zodus voor 4 euro heb je een heel goed product en denk dat dit voldoende is om bij te geven . veel succes.


lovebird-farm
Oud Lid
Posts :124

Oud Lid
2005-01-18 - 20:52:59 send message to lovebird-farm

Als je tevreden bent over je vogels moet je er niets aan veranderen! Als je dan toch wat verandert heb je meestal narigheid!


pennantrosella
Website Member
Posts :181

Website Member
2005-01-18 - 22:06:29 send message to pennantrosella

lovebird, daar ben ik het volledig mee eens , maar ik ben nieuwsschierig naar ervaringen van mensen van producten van deze firma of het nu echt zo goed is als ze vertellen


hjvdlindehof
Website Member
Posts :87

Website Member
2005-01-20 - 19:10:19 send message to hjvdlindehof

ik was zelf van plan om te beginnen met breedmax,en ik ben daarom wel benieuwd naar bevindingen van andere kwekers ,voeding is een heel belangrijk gebeuren .het valt mij daarom te meer op dat er bijna geen reacties komen op dit onderwerp, erg jammer!!!!!


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2005-01-20 - 19:23:57 send message to oranjekuif

Zeer goede ervaringen met AVES eivoer/krachtvoer,en eventueel aangevuld met AVES Maximix.wink ;)


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-01-20 - 22:32:57 send message to dooren

Het "probleem" met voeding is dat er meerdere wegen naar Rome leiden, ook elke soort vogel heeft zijn eigen specieke eisen.
Het mengsel wat ik gebruik voor mijn loris is destijds samengesteld door een zeer ervaren duitse liefhebber die tevens bioloog is en kweekte met diverse moeilijke soorten in grote aantallen.
Met dit mengsel bereikte ik betere resultaten dan bv de samenstellingen die door voerfabrikanten zijn samengesteld. Fabrikanten kijken toch vaak naar de inkoop van hun grondstoffen en marge die ze nog kunnen hanteren zodat de verkoopprijs niet duurder wordt tov hun concurrenten.
Verder ben bewust dat een hoog eiwitgehalte op korte termijn snel veel jongen kan opleveren, op langere termijn kunnen bv. nieren en lever worden beschadigd omdat het eiwit wat niet benut wordt moeten worden afgebroken.
Ook een te hoog calciumgehalte op langere termijn kan organen beschadigen.
Wonderprodukten bestaan niet, een uitgebalanseerde voeding afgestemd op een bepaalde vogelsoort wel.
Voedingssupplementen hebben alleen nut indien bekent is of er een bepaald gebrek is aan een voedingsstof. Baat het niet dan schaad het niet gaat hier dus niet op.
Groet gert.


DenisdeV
Oud Lid
Posts :153

Oud Lid
2005-01-21 - 09:18:47 send message to DenisdeV

@ Johan Waarom geen andere producten ?
@ Pytilus Als ik dat product opzoek kom ik het vooral bij grotere diern tegen(honden e.d.) ter versterking van het beenderstelsel,wat lijkt te kloppen met het verhaal van de eerdere jongen. Geef jij je vogels ook grit ?
@ Dooren Wat noem jij op langere termijn ? Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat bij langerlevende vogels (papegaaien e.d.) je een probleem krijgy,maar hoe zit dit bijvoorbeeld bij kleine tropen,die een jaar of 5/6 worden ? Of denk je dat de ouders dit ook doorgeven aan de jongen.
@ rest maar zijn er nu nog meer mensen die dit gebruiken ?


pitylus
Website Member
Posts :210

Website Member
2005-01-23 - 20:36:56 send message to pitylus

beste denisde v mijn vogels zitten allemaal per paar en hebben elk een bakje met grit maar dit tekort aan mineralen hadden andere kwekers van deze vogels ook . ze hadden hetzelfde probleem ze gaan dit jaar ook gistocal geven en we gaan zien of het nu eigenlijk een zeer goed product is dus nog wat afwachten.


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-01-23 - 20:43:38 send message to Dennis Fr.

ikzelf gebruik ook breedmax.dit meng ik door het eivoer,kiemzaad,wortel,appel,paprika en de rest wat ik op dat moment erdoor kan doen.

dit krijgen ze 2 keer per week met breedmax.in de proedperiode krijgen me vogels het elke dag maar niet met breedmax erdoor doordat ze er wel erg van aan de schijt kunnen komen.door teveel breedmax gebruiekn het is ook niet zo van ach laat ik een schepje extra doen nee echt aan de bijsluiter houden.
mij bevalt het erg goed

Groeten Dennis




Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 104 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede