Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Kopen in een dierenwinkel Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-01-22 - 09:08:05

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hoi Natasja,

Ja, het gaat inderdaad om dezelfde vogel die ik de zaterdag ervoor in handen heb gehad en toen was ie nog niet gekortwiekt!!!!!! angry...en toen heb ik hem heel duidelijk gezegd dat ik hem niet gekortwiekt wilde hebben. Hij kwam toen met een l*l-verhaal over dat het beter was voor de vertrouwensband ...bla..bla...bla..! Toen heb ik hem gezegd dat ik het niet wilde hebben omdat ik voldoende kennis heb in het algemeen van vogels en dat afdwingen geen enkele zin heeft en dat het vertrouwensgevoel echt vanuit de vogel zelf moet komen....Yarik zit nu op mijn schouder mee te kijken en knikt volbekkig JA.....laugh :Dlaugh :Dlaugh :D

Hoi Daniël,
Inderdaad je hebt helemaal gelijk. Vroeger toen ik net zo oud was als jij heb ik bijna 20 jaar een gezelsschapsvoliére gehad dus ik beschouw mijn kennis wat vogels in het algemeen betreft als redelijk! En ook toen al werden er l*l-verhalen opgehangen. Ik wil dit dan ook niet als oplichting zien maar eerder dommigheid met het doel om toch maar te verkopen. En ben in die periode dan ook behoorlijk door schade en schande wijs geworden...hoewel ik niets te klagen heb gehad want ik heb in die periode maar heel weinig dode vogels gehad. Ondanks dat er gewoon gebroed werd in de voliere en ik had er zo'n 10-12 soorten in van Tangara's tot Blauwfazantjes....happy :)happy :)happy :)

Hoi Henk,
Ik wil even heel duidelijk stellen dat het inderdaad om deze meneer zou gaan. Nogmaals, het komt niet uit mijn eigen koker maar van www, waar ik het verhaal van die man gelezen heb.
En even voor de goede orde: Ik ben al zo oud dat ik nog zaken heb gedaan met zijn vader en toen was het al een zooitje......angryangry...Dus met hen doe ik al helemaal geen zaken! Zelfs al zouden ze de enige voerleverancier zijn in Europa....ga ik liever nog zelf zaadjes plukken in het open veld...Laat staan een vogel kopen....laugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :D

Lennart wink ;)


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-01-22 - 11:52:53

quote
Ja, het gaat inderdaad om dezelfde vogel die ik de zaterdag ervoor in handen heb gehad en toen was ie nog niet gekortwiekt!!!!!! ...en toen heb ik hem heel duidelijk gezegd dat ik hem niet gekortwiekt wilde hebben. Hij kwam toen met een l*l-verhaal over dat het beter was voor de vertrouwensband ...bla..bla...bla..! Toen heb ik hem gezegd dat ik het niet wilde hebben omdat ik voldoende kennis heb in het algemeen van vogels en dat afdwingen geen enkele zin heeft en dat het vertrouwensgevoel echt vanuit de vogel zelf moet komen....Yarik zit nu op mijn schouder mee te kijken en knikt volbekkig JA.....



Nou daar had ik dan dus echt problemen over gemaakt , als je het specifiek gezegt hebt vind ik het belachelijk als het toch gedaan word


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-01-22 - 12:47:52

quote
Nou daar had ik dan dus echt problemen over gemaakt , als je het specifiek gezegt hebt vind ik het belachelijk als het toch gedaan word


Denk je dat ik dat niet gedaan heb?
Maar ja daar klets ik de veren er niet meer mee aan....angry

Lennart


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-01-22 - 19:14:47

Ik wil niet supersacho doen maarre.... heb je ringnummers genoteeerd bij aankoop in de winkel zodat je kan kontroleren of je ook dat geleverd hebt gekregen wat je gekocht hebt....sad :( klinkt nogal wantrouwend maar tsja... het is mij overkomen met rose-kaketoes en de uitleg erom heen klinkt erg vertrouwd, helaassad :(


papadopoulos
Oud Lid
Posts :1

Oud Lid
2005-01-22 - 19:42:34

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

happy :)

Hoi.

Lennart.

Hier een berichtje vanuit Amerika.

Niet bij de pakken neer gaan zitten, geniet van deze vogel.
Is zeker een soort die heel veel plezier zal geven.
Ook al was je nog zo zeker van de dierenwinkel, je ziet dat zelfs een gewaarschuwd mens toch nog lelijk zijn neus kan stoten.
Maar dat neemt niet weg dat je een pracht vogel hebt, en dat hij/zij geknipt is, groeit weer aan joch, laat gaan.
Chill OUT.

Groetjes Peter.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2005-01-22 - 20:12:09

Hoi Lennart:
Ik heb 25 jaar geleden ook zaken met hun gedaan maar kan wat betrefd het moedwillig bedonderen van de mensen niets zeggen, en dat doe ik ook niet .
Ik heb enige tijd geleden hem een E-mailtje gestuurd dat het niet past om hobby kwekers zo voor lul te zetten ivm aankoop van jonge papegaaien en hem toen verteld dat ik ook jaren jonge papegaaien aan hem geleverd heb die hij dan weer door verkocht,en zelfs handtamme huiskamervogels heb ik hem geleverd ,maar ja een mens kan veranderen als het slecht gaat met je zaak en als je op de tv komt ivm met het niet nakomen van afspraken (katindezak).
gr henk.


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-01-23 - 00:50:24

Hallo thuis,
Het ringnummer klopte! Niet dat ik daar bewust naar gekeken heb maar heb dat vorige wek toevallig gezien toen ik hem nog ongeknipt in mijn handen had!

Hoi Papadopoulos,
quote
Chill OUT

Doe ik zeker!!!!!laugh :Dlaugh :D
Lennart laugh :D


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-01-23 - 02:01:04

Hoi Lennart

Ik ben heel blij voor je dat je nu een vogel hebt waar je supertevreden mee bent, dat had ook heel anders kunnen uitpakken.
Die winkelier is een schande voor de branche, je zou het eventueel (ook) bij de dibevo kunnen melden, als hij daarbij is aangesloten.
Hij zal dan zeker nog wat horen.
Alle beetjes helpen.

Groeten, Ton en heel veel plezier samen!happy :)


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-01-23 - 17:06:52

quote
Het ringnummer klopte

Gelukkig maar dan weet je tenminste dat jij gekocht hebt waar je voor gekozen had. Geniet er van en zorg er inderdaad maar voor dat dit soort handelaren je (vogel)plezier niet vergallen.
Succes.


Bubbles
Website Member
Posts :36

Website Member
2005-01-27 - 11:53:55

Even een korte reactie op Dhr. Stekelenburg. Wij hebben 4 oranjevleugels, waarvan 1 echt tam. Deze kan wel degelijk goed "praten". En qua 'herrie-maken' valt het reuze mee. Als ze alle vier 5 min per dag luidruchtig zijn is het al veel. Misschien hebben we daar geluk mee.
En voor Lennart veel geluk met je nieuwe vriend, wat het ook moge zijn. Komt uit alle ellende toch nog iets postitiefs.


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-02-21 - 10:55:37

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

happy :)

Het aankopen van een baby papegaai in een dierenwinkel hoeft per defenitie niet slecht uit te pakken, er zijn ook best wel goede zaken die alle aandacht en tijd voor je nemen, ook na de aankoop.

Maar het zijn de mindere die het voor vele verzieken,

Feit blijft wel staan, bij een hobbykweker die alles in het werk stelt om zijn nakweek of het nu natuurbroed of handopfok betreft, aan niets te laten ontbreken, je in vele gevallen toch wel beter af bent.

Hij fungeert ook als vraagbaak, geeft advies,geeft nazorg in verdere opvoeding van zijn nakweek.
Hij weet als geen ander hoe zijn nakweek in elkaar steekt, is onderlegt wat de soorten betreft die hij in zijn kweekbestand heeft.
Kent karakter eigenschappen van vogels in zijn kweekbestand die wel of niet in aanmerking komen om als huiskamervogel geplaatst te worden.

Hij die Hobby met een hoofdletter beleeft, niet zijn vogels als bron van inkomsten beschouwd.
De beleving van zijn hobby, het welzijn van zijn nakweek ook wanneer deze hem al verlaten heeft om zijn/haar verdere leven bij een nieuw baasje door te brengen houden hem bezig.

Door het blijven volgen van je nakweek ( voor zover mogelijk) en interesse blijven tonen hoe het een en ander verloopt onstaan er ook leuke contacten en krijg je ook hele leuke reactie's en foto's terug van je nakweek.

Dat dit innerlijk een grote voldoening geeft behoeft geen uitleg.

Enkele reactie's plaatsen zou te veel reclame zijn, vandaar dat dit achterwege blijft.

Maar er zijn genoeg Hobbykwekers die het zelfde ervaren, zoals wij dat moge ondervinden, dus een advies ga opzoek naar de echte Hobbykweker als je het besluit hebt genomen om een Papegaai/Ara/kaketoe in je gezin op te nemen.

wink ;)
Peter.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 197 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede