Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Hier is ie dan....Yarik Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Hier is ie dan....Yarik
Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-01-27 - 15:29:59

Zo hier is ie dan......mijn Yarik!



Hij ziet er hier niet zo mooi uit want hij was daarvoor net in bad geweest...in de gootsteen dus...happy :)

Zoals iedereen intussen wel weet had ik wat opstartproblemen met hem...(zal wel aan het koude weer gelegen hebben..laugh :D)
Maar nu is het allemaal prima in orde en zijn we de beste maatjes ondertussen en hij eet goed en is de hele dag bezig!

Papagaaien zijn toch wel héééél andere vogels als bijv. tropen die ik vroeger gehad heb....happy :).

Wat ik wel ervaren heb is het volgende:
Ik had voor tientallen euri's aan speeltjes gekocht....(een papagaai moest veel afleiding hebben toch?)
Ze hebben er 10 dagen in en om zijn kooi gehangen en gezeten, maar hij keek er niet naar om! Krijg één van mijn (pleeg)-jongens op bezoek en die hing daar voor de grap zijn sleutelbos aan de kooi....GROTE PRET!
Hing ook nog eens een losse muskatonhaak aan de tralies....en jawel...nog grotere pret.
Hij is er uuuuuuuren zoet mee en heb ik alle andere speeltjes uit zijn kooi gehaald.
Hij mist ze niet eens...wát...ik denk dat ie het zo veel leuker vind!

Het kortwieken is, achter af gezien, eigenlijk niet zo'n probleem want hij vliegt/fladdert vanaf bovenop zijn kooi zo naar mij toe...weliswaar met een noodlanding en het nodige gekrijs....maar hij zit dan toch maar wel ff mooi op mijn knie en kijkt me dan zo aan van: zie zo, dat heb ik em toch maar mooi geflikt! De afstand is toch zo'n 3 meter!

Soms kan ie nog ook wel eens lomp zijn met zijn 14 weken en duvelt hij van een zitstok op de kooivloer, althans op het rooster daar beneden, dat heb ik er toen maar uitgehaald omdat ie lelijk terrecht kwam. Maar na een paar dagen had ie door dat ie nu via de morsrand ook buiten de kooi kan komen en dat je dan zo ook op de grond kan komen en dat je dan de gelegeheid hebt om alles maar eens goed te gaan onderzoeken....laugh :D
Dit onder grote verbazing van mijn honden en kat....laugh :D...Daar heeft ie trouwens echt helemaal maling aan!
Na een poosje is ie daar flauw van en wil dan terug naar mij....en dan klimt ie tegen mijn benen op en nesteld zich dan op mijn arm om of naar de tv te kijken of om te zien wat ik allemaal in mijn mond stop. Als ie daarvan op de hoogte is gaat ie de zelfde weg terug en waggelt naar zijn kooi.....oeps daar komt ie dus niet in, want dat is te hoog voor hem en daar komt ie fladderend niet bij. Goede raad was niet duur en heb ik zo'n trappetje wat ik had gekocht aan de morsrand gehangen....grote pret...meneer stapt in en uit de kooi wanneer het hem beliefd....
Nu hij dit door heeft zet ik wel elke keer het rooster er weer in als ik weg moet, want met de andere dieren weet je het maar nooit!

Zo, dit was het voorlopig en wil iedereen bedanken die mij de afgelopen 14 dagen met raad en daad hebben bijgestaan op mijn pad van de papagaai en van Yarik in het bijzonder...en ik weet nu al: Hij zal niet erg lang alleen blijven.....happy :)

Lennart wink ;)


Triton
Website Member
Posts :140

Website Member
2005-01-27 - 16:32:21

Hoi Lennart,

Blij om te horen dat alles goed gaat met Yarik happy :)
Wij hebben het zelfde ervaren met dat dure speelgoed. Weet je wat ze ook super leuk vinden om mee te spelen lege eierdozen en wc rollen kunnen ze lekker slopen en natuurlijk verse wilgentakken. En dat is allemaal veel goedkoper dan dat acryl speelgoed. Het enige wat ze wel leuk vinden bij ons zijn die ronde wielen waar je voer in kan doen. Daarmee moeten ze moeite doen om het voer er uit te halen. Wij doen er meestal een traktatie in zoals zonnebloempitten en cedernoten. En dat vinden ze super.

Veel plezier met Yarik


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-01-27 - 17:16:33

Wat een mooie vogel is het. Snap dat je er gek mee bent happy :)

Waar ik mijn vogel altijd een plezier mee heb gedaan was gewoon babyspeelgoed kopen. Bijtsleutels, knuffels, speelblokken etc. En dat hoeft niet duur te zijn. Je hebt bij de eurowinkels tegenwoordig ook vaak goedkoop veilig speelgoed. Daar heeft hij altijd veel lol meegehad maar met het commerciele papegaaien speelgoed ook trouwens. Was een vreselijk makkelijk droppie wat dat betrefd.



Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2005-01-27 - 21:51:50

Dit doe ik dus ook, op iedere rommelmarkt zoek ik de kartonnen dozen met kinderspeelgoed uit, maastal naar speelgoed van Ficher price die zijn héél degelijk, een ara heeft nogal een serieuze beet als hij speelt en dit speelgoed kan er het beste tegen, voor een prik heb je een boel afgeschreven speelgoed, maar de ara heeft de grootste pret.
ik heb laatst een touw zelf gevlochten met allemaal uode sleutels aan, je moet hem zien klimmen en wiegen met zijn sliert sleutels, en als er dan nog een paar bij zijn die tegen elkaar klepperen is het helemaal feest.wink ;)


Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-01-27 - 22:02:33

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
je moet hem zien klimmen en wiegen met zijn sliert sleutels, en als er dan nog een paar bij zijn die tegen elkaar klepperen is het helemaal feest.


laugh :D grappig


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-04-19 - 19:46:15

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hoera, hoera...als alles goed gaat is Yarik het aanstaande weekend niet meer alleen en heeft hij/zij een maatje.....happy :)

Yarik wordt donderdag gesexed, ga er van uit dat het een man is en de nieuwe vogel ook die ik als pop koop. Het ligt niet in mijn vaste bedoeling om met ze te gaan kweken, maar als het echt klikt sluit ik het ook niet uit...

Haar naam wordt Yoko.....happy :)!

Ik heb er nog geen foto's van maar als ik die heb zal ik ze gelijk plaatsen op dit topic.

Lennart wink ;)


bob_verhagen
Oud Lid
Posts :218

Oud Lid
2005-04-19 - 19:59:51

wat leuk voor je! en waarom ga je er van uit dat yarik een man is. komt dat door zijn gedrag?wink ;)

groeten Bob


asfoer
Oud Lid
Posts :18

Oud Lid
2005-04-19 - 20:21:32

ik had bij mijn witkuif en ara ook vandie haken
mij witkuif speelde er altijd mee de ara niet
na 2 weken werd de witkuif ziek dune ontlasting
en de ara niet
ik heb de haken er meteen uit gehaalt 2 dagen later was hij weer beter
dus pas op!
en uod kinderspeelgoed geef ik ook niet meer
want stukjes plastik in ontlasting van de vogels
ik raad dus aan taken karton enz
veel plezier veder met je vogels

asfoer


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-04-19 - 20:38:03

Hallo Bob,

Ja weet ik niet, maar denk toch wel door zijn gedrag denk ik. Hij is best lief maar heeft ook wel een behoorlijk macho gedrag en heeft regelmatig al voederneigingen naar mij toe. Maar dat schrijf ik ook een beetje als voor-puberaal gedrag. Maar donderdag weet ik het zeker.....wink ;)

Maar misschien bedriegt mijn gevoel mij wel hoor...!

wink ;)


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-04-19 - 20:53:35

Safoer,

Had jij verzinkte haken gebruikt?
Ik namelijk aliminium en heb nergens last van.
De laatste tijd is hij verschrikkelijk bezig met wilgentakken met het liefst een stuk touw er aan om dat helemaal uit elkaar te halen.
Zo zie je dus dat goed speelgoed eigenlijk helemaal niets hoeft te kostten.

wink ;)


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-04-19 - 21:08:07

happy :)

Lennart.

We zien met spanning de foto's tegemoet van Yarik&Yoco.
Heel leuk voor Yarik, en natuurlijk ook voor jou.

wink ;)
Peter&Jacqueline.


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-04-21 - 21:03:30

Voor hen die het nog interesseert:

Yarik is een POP!!!!!

En dáár word ik pas vrolijk van.........laugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :D

wink ;)


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-04-21 - 21:07:52

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

happy :)

Lennart.

Hoezo geinteresseerd.?

Natuurlijk is het leuk dat Yarik nu Yarika geworden is, ben er maar zuinig op want poppen liggen niet zo dik bezaaid.
Van harte.

wink ;)
Peter&Jacqueline


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-04-21 - 21:27:52

Dank jullie wel Peter en Jaqueline,

En als die andere pop er volgende week ook is kunnen ze mooi bij elkaar.
Over een paar maanden komen er nog twee mannen bij van ongeveer dezelfde leeftijd.
Kunnen ze lekker met zijn allen in de grote vliegvoliere van 14x5 m en zien we wel wat het allemaal wordt en hebben ze de ruimte om goed te volgroeien, volwassen worden en naar elkaar toe groeien en dan heb ik mogelijk de basis gelegd voor mijn Jardine kweek.....happy :)

De Maracana's is de volgende stap..... en de Blauw/Gele staat nu een beetje bij mij ter discussie, want dat zou wel eens heel goed een mooie Capri of Camelot kunnen worden.....happy :)happy :)happy :)!

laugh :D


sannie
Website Member
Posts :86

Website Member
2005-04-21 - 21:36:41

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

of het nu een man of pop wink ;) is: schitterende vogel!!
kan me voorstellen dat het genieten is lennart.


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-04-21 - 21:46:30

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Dat is het zeker sannie, en dat doe ik ook.....laugh :D

laugh :D



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 117 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede