Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > handopfok van grijze roodstaartpapegaaien Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-01-27 - 21:22:22 send message to Pattie

wat is safloer..?


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2005-01-27 - 21:28:19 send message to oranjekuif

kleine zonnepitjes(hoog Eiwitgehalte)

Rene


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2005-01-27 - 21:34:11 send message to Swaas

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-01-27 - 21:37:05 send message to ParkietenPeter

Erwin,

quote
Bij de jonge grijze roodstaarten is het voeder schema heel simpel


Dus de percenten die jij noemt in dit voerschema, vroeg ik mij af of dit een algemene regel is. Voor alle jonge papegaaitjes, of is er verschil in voerschema's van diverse soorten papegaaien?

Peter


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2005-01-27 - 21:39:13 send message to Swaas

Ik ga helemaal NIET akkoord dat handpfok alleen maar gebeurd om de portemonee te spekken angryangry>: er zijn nog mensen die dit écht wel doen uit hobby en met héél véél liefde, sorry hoor maar je mag niet zomaar IEDEREEN over dezelfde kam scheren oranjekuif, ik heb veel héél veel vogels met de hand groot gebracht, en de meeste werden HELEMAAL GRATIS grootgebracht, alleen de voeding werd betaald, als mensen een hele tamme lieve rustige vogel wilden, vroegen ze mij om er eentje groot te brengen, en dat deed ik dan, bijna altijd vanaf de leeftijd van 1 week, tot nu toe heb ik nooit geen dooie gehad, en de jongen waren supertam en gehecht aan mensen.
Zolang het geen vogel wordt waarmee gekweekt moet worden maar een huiskamer vogel zie ik er geen graten in.
Mijn ara is door mij uitgebroed en grootgebracht, hopelijk is het een mannetje zodat, als hij broedrijp is en er een vrouwtje bijkomt deze de zorg voor het nest aan hem kan aanleren.
En qua voeding: Bij ALLE jonge dieren geldt dezelfde regel, 10% van hun lichaamsgewicht 6 keer per dag, daarna 5 dan 4 dan 3 dan 2 en lang, vrij lang zelfs een avondvoeding, tenzij het jong écht niet meer wil, maar mijn ara is 19 weken en bedeld NOG om een ferme volle spuit s'avonds en die krijgt hij dan nog met véél plezier en liefdeangryangry


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-01-27 - 21:47:07 send message to Hawkeye_NL

Voorzover ik van de vogelartsen heb begrepen is dit schema nagenoeg voor alles soorten gelijk. Het grootste verschil zit in het geven van de extra's en de samenstelling van het voer. Ik heb opfok voer van kaytee. Voor de ara's heb ik een ander voer nodig als voor de grijze roodstaarten. Het belangrijkste verschil is dat ara's bijvoorbeeld 15% vet in het voer moeten hebben en de grijze roodstaarten niet meer dan 10%

Het schema kan natuurlijk per vogel onderling een paar dagen verschillen. De meeste dieren moeten echter tussen de 11de en de 13de week zelfstandig kunnen eten.

Bij mijn vorige groepje was de grijze roostaart met 12 weken zelfstandig terwijl de edel van exact dezelfde leeftijd er 5 dagen langer voor nodig had.

Erwin


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-01-27 - 21:49:46 send message to ParkietenPeter

Ja, globaal is het dus hetzelfde alleen de samenstelling.

Dank je wel.
wink ;)


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2005-01-27 - 22:02:32 send message to oranjekuif

Als je goed leest staat er voor 75 procent.

Waarom zou je boos worden over iets,als het niet jezelf betrefd(ik heb teminste niet gezegd dat jij bij die 75 procent zit)

Zoals zo vaak ontstaan er misverstanden omdat er niet goed gelezen wordt.

Maar Swaas wat vind je van de rest van wat ik schrijf :is het niet triest dat er van de meest gehouden papagaai van de wereld(grijze Roodstaart) bijna geen natuurbroed jongen te vinden zijn?sad :(

En iedereen heefdt het maar over verantwoordelijkheid van de kweker,en het stoppen van import!

mvg rene


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2005-01-27 - 23:25:07 send message to Rik

In het blad Parkieten Sociëteit, januari 2005

"De praktijk heeft uitgewezen dat met de hand opgetrokken grijze roodstaartpapegaaien even goede ouders zijn dan natuurbroed of wildvang grijzeroodstaartpapegaaien."

Ik zie persoonlijk liever dat mensen handopfok vogels verkopen dan mensen die in importvogels handelen.

Verder worden handopfok vogels vaak ouder dan natuurbroed/ import. Dit komt omdat handopfok vogels veel minder aan stess staan blootgesteld.


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2005-01-28 - 00:00:02 send message to oranjekuif

Dit bericht is 5 keer gewijzigd

Dan doe ik het inieder geval helemaal verkeerdlaugh :Dlaugh :D(behalve dan dat ik geen import koop)

P.S maar het geeft me wel voldoening!


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2005-01-28 - 01:04:02 send message to Swaas

Op dat punt geef ik je dan weer gelijk, en inderdaad ik heb die 75% over het hoofd gezien, ik weet dat ik daar voorzichtig mee moet zijn, maar ik zie altijd rood als er over "geld" en "verdienen" aan leed van dieren wordt gesproken.
Ik wordt er bijna 60 en heb mijn hele leven te maken gehad met de zelfkant van de dierenmaatschappij, verschoppelingetjes, verwaarlozing, zieke, vertoten, zowel jonge als oude dieren, vogels reptielen en zoogdieren, ik had een praktijkruimte en ziekenboeg die constant draaide, soms sliep ik s'nachts bij een of ander patientje dat bang, eenzaam of pijn had.
Je moet me mijn uitvliegen niet kwalijk nemen, maar ik heb zoveel ellende gezien en meegemaakt dat ik soms de bomen niet meer door het bos zie.....sorrysad :(


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2005-01-28 - 07:31:09 send message to oranjekuif

Al Goed

MVG Renewink ;)wink ;)



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 190 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede