Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > draaien van de hals of kop bij grijze roodstaartpapegaaien Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : draaien van de hals of kop bij grijze roodstaartpapegaaien
michatje
Website Member
Posts :119

Website Member
2005-01-29 - 22:29:40 send message to michatje

dag allemaal,
ik heb vandaag een grijze roodstaart papegaai gratis gekregen van een vrouw in de straat,maar de vogel draait de ganse tijd met z'n hoofd.blijkbaar was dat een vogel die gekweekt was een 5 tal jaar terug en niet ingevoerd en die vogel zou dat al z'n hele leven doen.kan iemand mij een antwoord geven waarom die vogel dat toch doet??en of er iets aan te doen is om dat terug goed te maken??sad :(sad :(


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2005-01-29 - 22:36:15 send message to Swaas

Zit die vogel los of in een kooi altijd vast? Bij honden heten ze dat kennelcindroom, ik veronderstel dat bij vogels ook zoiets mogelijk is, ik heb het ooit gezien bij een valkparkiet die altijd in een kleine kooi zat, bij mij is ze bij andere vogels gekomen in een veel grotere kooi, ze bleef het doen , maar alleen als ze opgesloten zat en zenuwachtig werd, als ze los zat in de huiskamer deed ze het niet meer.


michatje
Website Member
Posts :119

Website Member
2005-01-29 - 22:39:20 send message to michatje

dag swaas,
eerst en vooral bedankt om de reactie.
de vogel zit in een papegaaiekooi waar er gemakkelijk 2 vogels in kunnen,en die ook bovenaan nog eens open kan.(ik hoop dat het toch geen bepaalde ziekte is)sad :(sad :(


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2005-01-29 - 23:07:15 send message to Swaas

O.K, maar komt de vogel er ook uit, heeft hij knabbels genoeg om zich te amuzeren en speelgoed, Wat krijgt hij van eten? Misschien dat we dit kunnen oplossen, maar dan moeten er meer gegevens zijn, raden kan iedereenwink ;)


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2005-01-29 - 23:10:31 send message to rajar

laat hem controleren op parasieten o.i.d.


michatje
Website Member
Posts :119

Website Member
2005-01-30 - 12:06:49 send message to michatje

dag swaas,
de vogel is bij mij nog niet uit de kooi geweest
daar ik de vogel nog maar pas heb en wil hem eerst laten wennen aan de omgeving maar bij die mensen waar de vogel van komt kwam de vogel blijkbaar dagelijks een uur uit de kooi.van voeding kreeg de vogel wel een rijke mengeling,ik denk dat het eten is voor kaketoes met gedroogd fruit erin gemengd en dergelijke,dagelijks vers fruit en ook z'n noten met vers drinkwater.van speelgoed heeft de vogel juist een touw in de kooi.de vogel zelf is relatief tam want die kan spreken, fluiten .sad :(happy :)


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2005-01-30 - 13:35:35 send message to henkdelaat

Michatje:
Kijk eens of de ontlasting goed van kleur is, die moet nl groen met wit zijn (groen is de poep wit is de urine)als dat niet zo is hoor ik het wel.
gr henk.


michatje
Website Member
Posts :119

Website Member
2005-01-30 - 13:46:49 send message to michatje

dag henkdelaat,
de ontlasting is wel in orde (wit met groen)
toch bedankt


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2005-01-30 - 20:36:29 send message to Swaas

Geef de vogel de tijd om zich aan te passen, geef bij dat ene knabbeltouw nog een paar andere speeltjes bv. een alliminium spiegelplaat met bel aan , of wat kralen op een touw geritst, (kan je zelf) een paar rolletjes toiletpapiet op een touw, allemaal dingen waar hij zich mee kan amuzeren, probeer eens uit te maken of hij ook met zijn kop draait terwijl hij aan het spelen is....
Zodra hij zich rustig gedraagt als je erbij staat, maak je de kooi open en laat hem er bovenop zitten.
ps. 1 uurtje per dag op de kooi wil nog altijd zeggen 23 uur erinsad :(sad :(sad :(
Mijn grijsje is niet geknipt en zijn kooi staat ALTIJD open dag en nacht, en toch komt hij nergens anders op, hij doet een paar keer per dag rondje vliegen en dan terug op de kooi, zelfs op de 3 speelbomen die er staan komt hij niet, wat ik wel zonde vind.
Als hij eruit komt en ergens zit waar niet mag (laat hem er voor de eerste keer s'avonds uit) kan je nog altijd het licht uitdoen en hem met een handschoen nemen of op een stok proberen te laten klimmen, indien dit niet lukt is "lichten uit" nog altijd de beste oplossing.
Als je hem moet "pakken" om terug in zijn kooi te steken, probeer dit zo stress vriendelijk te doen, efficient kort en kordaat, niet beginnen achterna zitten en opjagen of dwingen, niet willen, o.k. licht uit, voorzichtig opnemen en licht aan en in de kooi zetten, zo leert hij snel genoeg om op zijn kooi te blijven, geloof me gaaitjes zijn verrekt slimme mannetjeslaugh :Dlaugh :Dlaugh :D



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 231 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede