Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Tamme Vogels - maina's - lachduifjes Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Tamme Vogels - maina's - lachduifjes
johan de man
Oud Lid
Posts :5

Oud Lid
2005-01-30 - 14:12:07

Hallo daar. Ik ben nieuw hier.

Ik zou graag een paar tamme vogels houden in een binnenvoliere in huis. Het zou fijn zijn als ze ook bij momenten een paar uur per dag in de woonkamer zouden kunnen vliegen en bij me komen. Ik had vroeger een kanarie die dat deed, heel leuk. Die keek gewoon mee tv op mijn schouder.

Nu zoek ik een iets grotere vogel of een paartje.

Hoe zijn lachduiven ? Naar het schijnt zijn die wel heel tam. Je vindt er wel heel weinig info over.

Maina's vind ik ook leuk. Ik heb gelezen dat je die zelfs buiten kan laten vliegen en ze altijd terugkomen. Klopt dat ?

Tips aub.

Dank u


johan de man
Oud Lid
Posts :5

Oud Lid
2005-01-30 - 14:14:01

Nog iets vergeten : papegaaien vind ik te luidruchtig en te groot.

Krekels of meelwormen geven , daar ben ik niet echt voor te vinden...


HOBBYKWEKERIJ
Website Member
Posts :71

Website Member
2005-01-30 - 15:12:52

beste

je kan altijd bij ons terecht met je vragen via de site www.handtammekromsnavels.be
groeten argo



johan de man
Oud Lid
Posts :5

Oud Lid
2005-01-30 - 16:07:15

Hoi Argo, lees mijn vorige post eens als je wil ? happy :)

Ik ben niet echt geinteresseerd in papegaaien of parkieten, het zouden lachduifjes of maina's worden (een paartje). Of misschien Beo's. Niet groter.


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-01-30 - 19:05:39

Ik vind de reaktie van Argo een beetje klandizie zoekend....
en ik wilde je zeggen dat beo's naar mijn mening niet zo huiskamer geschikt zijn, het zijn namelijk vruchteneters waardoor ontlasting nogal waterig is en sterkt ruikt (althans dat is mij persoonlijk opgevallen bij mensen die een koppeltjes beo's in een kleine woonkamer hebben).
Hopelijk krijg je betere info over lachduifjes, lijkt mij een heel leuk vogeltje...


johan de man
Oud Lid
Posts :5

Oud Lid
2005-01-30 - 22:01:11

Maina's hetzelfde verhaal als Beo's : stinkende ontlasting.

Ik zie er ook tegen op om meelwormen en zo te geven.


DE MOTOR
Website Member
Posts :138

Website Member
2005-01-30 - 22:20:31

Argo jij zou ook moeten weten dat dit forum niet gebruikt mag worden voor reclame en commerciele doeleinden.

Johan ik zou zo echt niet weten welke niet parkiet papagaaiachtige vogels geschikt zijn om tam te maken. Maina's zijn nogal grote vogels en fluiten ook wel vrij hard. Tropen en kanarie's zijn meestal niet echt tam maar gewoon zinnig dus niet bang voor mensen. Heb zelf ook wel een zebravink die op mijn schouder komt zitten maar zo gauw je met je hand in de buurt komt vliegt ie wel weg. Je kunt wel kraai en eksterachtige vogels nemen om tam te maken maar deze zijn vaak aan de grote kant. Meer zou ik eigenlijk niet weten.

Groetn oet twente

Mark


Phoenix
Oud Lid
Posts :9

Oud Lid
2005-01-31 - 08:55:41

Hoi Johan,

Wellicht zijn pyrrhura's wat voor je. Zijn qua formaat niet groot, en erg levendige, aanhankelijke, intelligente nieuwsgierige diertjes. Bedenk wel dat het een echt groepsdiertje is dus een kamervolliere met een aantal is voor het diertje erg goed.

Zelf heb ik op dit moment een Pyrrhura Rhodocephala oftewel roodkroon parkiet, maar er komt er dit voorjaar een bij. Het is een superlieve vogel, waar je echt contact mee hebt. Fluit terug als ik fluit, komt als ik roep, en spreekt zelfs een paar woordjes. Hij is soort van zinderlijk want doet zijn behoefte (als hij los vliegt) alleen op zijn speeltak. Dit is makkelijk aan te leren.
Hier is het adres van een website met wat informatie en foto’s

http://home.planet.nl/~chri0566/

Groetjes Maurice


duif5
Oud Lid
Posts :127

Oud Lid
2005-01-31 - 15:33:17



tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-02-03 - 00:54:45

Jonge lachduiven kun je zeer tam krijgen door ze vanaf het begin heel vaak op de hand te laten zitten.
Voer ze steeds door wat lekkere zaadjes op je hand te leggen en je bent al snel hun beste vriend.
Na een maand kun je ze ook heel goed loslaten, zelfs buiten als je dat wilt. Pas alleen op met katten in de buurt, want het stukje vluchtinstinct hebben ze vaak niet echt meer. Het zijn gewoon lieve sukkeltjes. happy :)

Ton.


johan de man
Oud Lid
Posts :5

Oud Lid
2005-02-03 - 22:12:17

Ik weet niet waarom ik geen papegaaiachtigen of parkieten overwoog. Ik zal eens wat info opzoeken. Valkparkieten vind ik ook wel mooi, net als perzikkopparkieten. Voordeel is dat je die geen meelwormen, krekels, rauw vlees en andere viezigheid moet geven. Mijn intentie is toch niet om te kweken.


mariannenl
Website Member
Posts :197

Website Member
2005-02-10 - 21:40:28

lachduifjes worden inderdaad zeer tam ook "wilde" vogels die je niet tam heb gemaakt kun je heel dicht benaderen, een nadeel als je een koppel hebt, heb je er zo een stuk of 6-8 in één jaar want ze broeden heel gemakkelijk ( doen hun naam "love"duifjes wel eer aan !
De mainah hebben wij vroeger in de buiten voliere gehad, die met de kuif, het zijn vruchten- en insekteneters (mynah=beo) en natte poepers die heel rommelig zijn met voer
Er zijn speciale kooien gemaakt die aan drie zijnden, behalve de vóórkant zijn voorzien van plastic platen zodat de ontlasting niet de kamer in komt.

MARIANNE

MARIANNE

MARIANNE


mariannenl
Website Member
Posts :197

Website Member
2005-02-10 - 21:41:43

een keer mijn naam was wel genoeg geweest,
sorry.
MARIANNE



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 140 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede