Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Blauwe witborst splendidts Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Blauwe witborst splendidts
emblema
Oud Lid
Posts :2

Oud Lid
2005-01-30 - 23:17:26

Hallo allemaal.
Wie kan mij iets vertellen over blauwe splendidts en de vererving hiervan?
Ik heb 1 koppel blauwe witborsten en daar zijn 5 jongen uit voortgekomen.4 stuks zijn hetzelfde als de ouders en 1 jong is grijsachtig/beige en de flanken van de vleugels zijn heel licht blauw.
De jongen zijn 10 dagen geleden uitgevlogen.


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2005-01-31 - 09:28:30

De vererving van de witborsten is recessief. Dat betekent dat beide oudervogels minimaal split moeten zijn om dit aan hun nakomelingen zichtbaar door te geven. Als je een vol koppel witborsten hebt krijg je er dus alleen maar witborsten uit. Ook het jong met een afwijkende kleur is een witborst. Maar uit de beschrijving kan ik op maken dat het gaat om de combinatie van witborst en cinnamon, dus een witborstcinnamon, bij de kwekers beter bekent als zilver, dit kan alleen maar betekenen dat jouw man split is voor cinnamon. Doordat een split cinnamon mannetje deze kleur alleen maar door kan geven aan zijn dochters, is deze jonge vogel zeker een pop. Het jong zal toen het uit het ei kwam roodbruine ogen hebben gehad, dit kleurt de eerste dagen donkerder door. Na een dag of zes zijn de ogen bijna het zelfde als de gewone witborsten. Dus ligt er in de volgende ronde weer één bij met lichtere ogen, dan is dit dus weer een zilvermutant.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 176 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede