Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > eieren bij de grijzeroodstaart Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : eieren bij de grijzeroodstaart
dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-01-31 - 14:14:21 send message to dun grijzeroodstaart

yes het is me gelukt naar een jaar wachten liggen er eieren in het blok , hoeveel weet ik niet want heb met een hele vlugge blik gekeken omdat ik anders bang was of ze de eieren kapot maakte,maar alles is goed gegaan !
nu mijn vraag als ik jonge heb wat moet ik ze geven , ik voer nu zaadmengeling met alles zowat erin zelf laten mengen en duivenkiemvoer met gewoon kiemvoer, en kalk door het water en af en toe door het voer en appel banaan en peer en 4xper week vitamine ad .
kan ik dit blijven aan houden straks met de jongen ????
en nog een vraag nou wou ik nog een koppel aanschaffen en dat koppel komt dan op een 1,5 meter afstand van het koppel met eieren is dat wel verstandig om te doen want ben bang dat het eene koppel het andere koppel van de eieren afhoud of zou dat wel mee vallen !!!!
alvast bedankt voor jullie info !!!!!!!!


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2005-01-31 - 14:36:43 send message to rajar

Gewoon hetzelfde blijven geven maar dan veel meer.
Je kan beter wachten tot de jongen uit het blok zijn voordat je wat veranderd in de buurt.
Succes met de eieren ik hoop dat het allemaal goedgaat


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-01-31 - 15:04:39 send message to dun grijzeroodstaart

ja ik laat alles nog maar even zoals het is en dan schaf ik srtaks nog wel een ander koppel {amazone,of grijze aan ]
ik ben benieuwd , maar wat is nou het beste het is de eerste keer dat ze het doen hep ze zelf samengesteld een jaar geleden , moet ik de jongen gewoon helemaal door de ouders laten grootbrengen of kan ik ze met de 7 a 8 wken weghalen ?????
wat is het beste voor de oudervogel ??
en als je ze gewoon uit laat vliegen worden dan die jonge ook nog tam ???


Triton
Website Member
Posts :140

Website Member
2005-01-31 - 15:38:34 send message to Triton

happy :)Gefeliciteerd happy :)

Ik zou als ik jou was meer eivoer gaan voeren en wat meer kalk (carmix) aan het eten toevoegen. Ik zou stoppen met fruit geven dat vult wel goed maar heeft weinig voedingswaarde. Fruit heeft wel veel vitamines maar die kan je ook geven door vitaminepoeder in het water te doen.

Wat betreft het bijplaatsen van een kooi. Je moet natuurlijk doen wat jij denkt wat goed is maar ik heb wel geklust in me schuur als er grijze of bonte boeren op eieren of jongen zaten totaal geen probleem. Ze zijn er nooit vanaf gelopen. ALs jij je er niet prettig bijvoelt dan wacht je toch gewoon even.

Wanneer je ze er uit moet halen is aan jezelf. Je moet wel in de gaten houden of de ouders wel goed voeren. En niet gaan plukken uit verveling bij de jongen zolang ze dat niet doen kan je ze laten zitten. Wil je dat ze handtam worden dan moet je ze niet laten uitvliegen maar dan moet je ze er met 6 weken uithalen en dan verder groot brengen met de hand.

succes met alles

Triton


memaa
Website Member
Posts :195

Website Member
2005-01-31 - 17:59:56 send message to memaa

Hallo Dun,
dat is eigenlijk wel snel dat de grijzen eieren gelegd hebben.
Ze zullen het zeker héél goed hebben bij jou.
Nu hopen dat na de eieren de jongskes komen.
Groetjes,
Ann


bluebird
Website Member
Posts :65

Website Member
2005-01-31 - 21:30:59 send message to bluebird

Laat de jongen gewoon zitten tot ze zelfstandig eten....je kan ze nog net zo tam maken als de oudres ze grootgebracht hebben dan als met de hand.

Groeten


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-01-31 - 21:41:26 send message to dun grijzeroodstaart

kijk , bedankt voor de info ,alleen zit de pop al een tijd niet meer in het blok maar heb net nog even gekeken en er lag nog maar 1 ei , maar klopt het dat ze nog niet heel de tijd in het blok zit???
en als dat zo is dat je ze nog handtam kan krijgen als ik ze gewoon door de ouders laat voerne kan ik dat beter doen !!
en ja ik hoop dat de vogels het goed bij me hebben maar dat blijkt uit de eieren maar weer , nu nog hopen om mooie jonge op de stok te krijgen { dus even afwachten maar hou jullie op de hoogte ]


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-02-01 - 07:49:58 send message to dun grijzeroodstaart

nog even een vraag ??
ik ben eigenlijk nog nergens lid van , maar ik zou eigenlijk toch wel een paar ringen moeten hebben straks !!
weten julie iemmand ???


memaa
Website Member
Posts :195

Website Member
2005-02-01 - 19:16:28 send message to memaa

Hallo Dun,
ik bestel hier mijn ringen: Coditech bvba, Industriestraat 7, 8211 Aartrijke. Tel. 050/21.28.17
e-mail coditechpi.be
Groetjes


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-02-01 - 19:20:47 send message to dun grijzeroodstaart

oke bedankt !
dan kan ik met de tijd als er jongen zijn ringen bestellen , en de prijzen ???
de man zat vanmiddag al een tijd in het blok en rond half 5e zat de pop er ook bij , dus ik denk dat er een 2e ei op komst is dus ben benieuwd hoeveel eieren ze gaat leggen !!!

groeten


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-02-01 - 19:24:25 send message to dun grijzeroodstaart

he memaa !!
ik mis een cijfer van het tel nmr ik heb er maar 9.
050.212817


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-02-01 - 19:36:53 send message to dun grijzeroodstaart

o nee ik zie het al het is in belgie !!!
happy :)happy :)happy :)happy :)happy :)


Riboet
Website Member
Posts :99

Website Member
2005-02-02 - 09:22:36 send message to Riboet

Je kan toch lid worden van een bond. Bij je aanmelding krijg je automatisch een acceptgiro voor het bestellen van ringen (ringmaat 11 voor de grijze roodstaart). Ik heb gekozen voor de Parkietensocieteit omdat mijn interesse ligt bij papegaaiachtigen. Maar je kan ook voor een algemenere bond kiezen.

De pop van de grijze begint meestal tegen het einde van het leggen te broeden. Dus na het leggen van het laatste ei (bij mij deed ze het bij het eerste nest volgens mij al na het tweede van de drie eieren). Er kan wel steeds twee dagen tussen zitten tussen het leggen.
Een grijze kan tot 4 eieren leggen. Dit is mijn tweede nest met mijn broedkoppel. Het eerste nest was in juni vorig jaar (ik had ze krap een maand, wat wennen die vogels snel!) en bestond uit 3 eieren. 3 vogels op stok gekregen. Het tweede nest kwam onverwacht half december (ze verblijven buiten met een nachtverblijf). Helaas waren van de drie eieren er twee onbevrucht. De ouders hebben het nu met een jong dus iets makkelijker dan de vorige keer.


Groeten,

Riboet


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-02-02 - 10:58:36 send message to dun grijzeroodstaart

ja dat wou ik al doen , en dan van parkietensocieteit !!
maar volgens mij heeft de pop vanacht dr 2e ei gelegd !!
en bij mij zitten ze in een ren van 2lang 2 hoog en 2 breed dus aardig groot vind ik en heb nu 2 van die rennen , dus als de jongen er zijn haal ik nog een import koppel en dan heb ik mooi 2 koppels en nog een tamme pop , maar ik hou een jonkie voor mijn eigen en dan zet ik die daarbij !!
maar trouwens was het voor jou koppel ook de eerste keer dat ze geljk 3 jong grootbrachten !!


Riboet
Website Member
Posts :99

Website Member
2005-02-02 - 13:03:25 send message to Riboet

Eh nee. Maar ik verbaasde me er zeer over, dat de verhuizing ze eigenlijk zo weinig deed. Nu zijn ze wel in hun vertrouwde broedblok verhuisd. De voliere is ook meeverhuisd, zij het dat deze nu in een andere vorm is neergezet. Alleen het nachthok was nieuw.

Enne... 1 houden van je nestje is inderdaad heel leuk. Maar ik spreek uit ervaring dat twee nog leuker is.........

Groeten,

Riboet


bluebird
Website Member
Posts :65

Website Member
2005-02-02 - 18:37:37 send message to bluebird

Dat is wel het beste voor de vogels datje ze laat zitten tot ze zelfstandig eten en dan in de huiskamer plaatsen. Om ze dan extra snel tam te krijgen moet je ze op schoot zetten en gewoon blijven aaien...eventueel zou je ook nog een papje kunnen maken en ze die geven als ze bij je op schoot zitten, dit is om ze vertrouwd te maken met mensen en ze vinden het nog lekker ook.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Groeten



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 176 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede