Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > nekkraagje Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : nekkraagje
mamasandra
Oud Lid
Posts :1

Oud Lid
2005-01-31 - 19:49:24

hoi weet er iemand of heeft er iemand een nekkraagje voor mijn grijze roodstaart man hij is al 20 jaar en altijd al bij hooimeier en op goed voer hij plukt zogauw je hem aandacht geeft weet hij niet hoe snel hij zich moet gaan plukken net alsof hij zich geen houding weet te geven zogauw je er bij komt verder praat en fluit hij gewoonweg super ook hele dagen uit de kooi dus geen verveling anders herplaatsen ergens in voliere denk ik zonder teveel aandacht


San Mamés
Oud Lid
Posts :6

Oud Lid
2005-01-31 - 20:03:07

Probeer je verhaal eerst eens duidelijk in te typen, gebruik leestekens!
verder geen 'aanval' ofzo


Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-01-31 - 21:16:26

je kan een kraagje gewoon bij de dierenarts kopen


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-01-31 - 22:57:18

Een kraag is idd te koop bij de dierenarts of in ieder geval bij een vogelarts als die u noemde. Een kraag is echter geen definitieve oplossing. Het is een noodmiddel die uw vogel moet verhinderen te plukken. Het enige wat helpt is idd zien te achterhalen waarom hij begint te plukken. En is hij daardoor ook echt kaal of hoe erg is het. Als u al bij die vogelarts komt, wat zegt hij er dan over?

Met groet,
Erwin


Chica
Website Member
Posts :111

Website Member
2005-01-31 - 23:38:08

Lijkt me idd een probleem waarvan je de oorzaak moet vinden, alleen de symptonen bestrijden is een tijdelijke oplossing.
Is de vogel altijd van jullie geweest of is\zijn er vorige eigenaars? Met de hand gevoed, gewiekt, etc...?? Niet dat ik zomaar een oplossing heb maar met wat meer achtergrond kan iemand misscien beter helpen?
Groetjes, Ron


mariannenl
Website Member
Posts :197

Website Member
2005-02-10 - 21:48:55

ik heb momenteel twee gaaitjes met een kraag om, maar inderdaad is het een hulpmiddel, je moet proberen de echte reden van het plukken te vinden
In mijn geval is het bij een kaketoe negatieve aandacht en jaloezie, als hij geen aandacht krijgt gaat hij plukken, alléén op zijn borstje, want we dachten eerst nog dat het de plek was waar hij gechipd is.
Volgens Hedwig een levensgevaarlijke plek want daaronder zit de luchtpijp.
De andere is meer ene knipper, er blijven stompjes zitten en dat is een broedrijpe vogel die samen met bovengenoemde in een kooi zit en de man heeft blijkbaar geen behoeftes.
Zij heeft momenteel een kraag en vleugels, staart en zelfs borstveren komen weer terug.
Zie bijgaande foto van het tweetal.
MARIANNE



natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-02-11 - 09:31:14

het leek net alsof je een tortelduif op je schouder had zitten happy :)


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-02-11 - 09:41:16

Leuk Marian, weer eens een foto van Zappa te zien.


mariannenl
Website Member
Posts :197

Website Member
2005-02-13 - 22:17:36

hallo

ik heb haar sinds kort ZELF een kraag omgedaan, die we nog hadden liggen, in het begin vond ik het o zo zielig want ze verliezen echt even hun evenwicht en moeten er aan wennen, maar nu na ong. 3 weektjes heeft ze weer veertjes op borst,ze krijgt een stuk of vier nieuwe vleugelpennen aan de ene kant en een paar aan de andere, en zelfs een paar staartpennen,
Het kleine kroelkipje krijgt zo weer een beetje de afmetingen van een kaketoe....

MARIANNE


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-02-13 - 22:57:01

Hoi Marianne,
Je zou eventueel wat tryptophaan (bepaald aminozuur, bouwelement van een eiwit) kunnen toevoegen aan het voer.
Bij bepaalde vogels is onderzoek gepleegd en hieruit bleek dat het veerpikken/plukken aanzienlijk afname als men dit aminozuur toevoegde.
Er is blijkbaar niet meer dan 3% nodig. Ben dit zelf ook van plan toe te passen op een koppel loris waarvan de pop zich zelf plukt.
In de hedendaagse fabrieksvoeders wordt vaak weinig tryptophaan toegevoegd hierdoor zou een tekort negatief kunnen werken op depressies en nerveuse vogels. Tryptophaan is een aminozuur welke vogels niet zelf kunnen maken.

Ook meer bewegen zou baat kunnen hebben voor je geplukte vogels omdat er dan bepaalde stoffen in het vogellichaam worden omgezet zodat de stress e.d. minder wordt of tijdelijk verdwijnt.
Vaak zie je dit terug in vogels welke van een kleine kooi in een ruime voliere worden geplaatst met soortgenoten. Meer beweging en afleiding zijn dus ook positief.
Succes, Gert



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 137 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede