Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Roken op een vogelmarkt Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5
<<< vorige


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-02-07 - 20:12:26 send message to thuis

Hallo Merula,
dank je voor je uitleg van je opmerking, nu begrijp ik ook dat je het niet alleen beledigend bedoelde en iedereen heeft recht op zijn eigen mening, toch? Persoonlijk heb ik metdeze opmerking van Johan
quote
maar toen zag ik dat je tot nòg dommere uitspraken kunt komen "Mogelijk ligt de verklaring in het feit dat veel ouders zelf ook elk weekend diverse kratten bier verstouwen (?)."
totaal geen moeite omdat ik het niet persoonlijk op kan vatten. Het spreekwoord : "wie de schoen past trekt hem aan"is hier prima op zijn plek. Overigens wil ik hier helemaal niets mee suggeren maar is het slechts mijn verklaring waarom ik wat bozig was. Dat een beetje geluk kan helpen in de opvoeding klopt helemaal maar bij veel ontspoorde jongeren zie je toch ook dat er in het oudergezin, vaak al langere tijd, behoorlijk wat is misgegaan.
Fijn voor jou en voor mij dat alles (qua opvoeding en gedrag) van onze kinderen goed is gegaanhappy :) en laten we maar hopen dat dat voor heel veel (aanstaande) ouders ook zo is of wordt.
Tof trouwens dat je uitleg hebt gegeven, dan kunnen we begrip voor elkaars standpunt opbrengen.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-02-07 - 21:59:38 send message to natasja

quote
Een voorbeeld: een opgevoerde brommer dient door ouders eenvoudig weg op slot te worden gezet. Natuurlijk dient dit gecombineerd te worden met interesse voor de bezigheden, help mee en stimuleer het sleutelen aan brommers, maar verbiedt resoluut het opvoeren daarvan.



Totaal offtopic maar toch ..
Dat is in theorie leuk bedacht .. de praktijk wijst uit dat tieners zoals ik ooit was wink ;) de brommer gewoon laten opvoeren door iemand anders , keurig netjes rijden als ze in zicht zijn van de ouders maar wegscheuren om de hoek ..
Kinderen zijn net zo goed mensen en doen voor een groot deel hun eigen zin en geloof me .. ze weten echt wel onder regels uit te komen of dingen te verbloemen .. hoe harder je verbied des te beter ze leren te verbergen ..
Het ligt dus zeer zeker niet altijd aan de opvoeding of gestelde regels van ouders ...


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-02-07 - 22:18:32 send message to johanblok

Natuurlijk kun je nooit alles in de gaten hebben, maar het gaat mij om de groep die dergelijk gedrag vaak juist lijkt te bevorderen.


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-02-07 - 22:38:33 send message to thuis

Natasja,
quote
hoe harder je verbied des te beter ze leren te verbergen ..

dat heb je helemaal gelijk in. Wij proberen "vriendjes"te blijven met onze kinderen en dat werkt erg goedwink ;). Soms samen wat "stout"zijn zoals met dochter onverantwoord shoppen en een frietje eten terwijl we weten dat Pa de keuken in zal gaan voor het maken van avondeten... of Pa samen met zoon op terras mooie meiden kijkenwink ;), met z'n allen karten en een lol dat ze hebben als ma niet uit dat kartje kan komen of pa niet in het pak past.... om over snowboarden maar te zwijgen...
Vertrouwen tussen kinderen en ouders, met een goede basis, doet wonderen. Heb jij zelf ook kinderen?, zo ja van welke leeftijd zijn ze nu?



Pagina : 1 2 3 4 5
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 149 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede