Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Een ara aan een draad...................... Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Een ara aan een draad......................
Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2005-02-06 - 22:53:04 send message to Swaas

Net zoals chica ga ik elke dag buiten met Noke angrymijn ara, deze namiddag heeft die voor de 1e keer aan de lange lijn gevlogen, natuurlijk verliep niet alles van de eerste keer van een leien dakje.....toen ze op het dak ging landen was er een probleempje, ze had geen zin meer om eraf te komenshocked 8Oshocked 8Oshocked 8O
Binnen komt ze bijna onmiddellijk als ik haar roep maar buiten is natuurlijk iets anders he, frisse lucht, rondjes vliegen en zoooooveeeel nieuwe dingen om aan te frutselen en te peuteren.
Er werd nogal serieus geschreeuwd omdat ze van dat dak afmoest, toen zat ze met haar poot verstrengeld in het toouw, ik stond met een ladder klaar iin geval het gevaarlijk werd, maar gelukkig voelde ze zich niet prettig met die ene poot in het touw en kwam ze maar(na een kwartier) naar benedenhappy :)
Daarna heeft ze nog een paar toeren gevlogen tot ze écht bekaf was en is op mijn arm kmen zitten met haar kop in mijn nek, babygeluidjes aan het produceren.
De rest van de namiddag heeft ze geslapen, een uur in mijn schoot terwijl ik TV keek, en de rest in haar wasmand naast de PC op een berg versnipperd krantenpapier waar ze induikt als een kind in een donsbedlaugh :Dlaugh :Dlaugh :D


steynkorse
Website Member
Posts :156

Website Member
2005-02-06 - 23:10:06 send message to steynkorse

hoi Swaas, even uit pure interesse, hoe heb jij deze draad bevestigd aan de ara? Ik heb mijn amazone namelijk gekortwiekt, maar ben nog altijd een beejte bang deze mee naar buiten te nemen, ik zou graag wat meer met mijn vogel ondernemen, zodat ik hem vrij makkelijk mee kan nemen. Ik ben van de zomer toen mijn amazone net gekortwiekt was met hem naar buiten gegaan en hij vond het prachtig nu is het even verder en zijn zijn sommige veren al verwisselt. In princiepe nog niet genoeg om te vliegen, maar ik wil een stok achter de deur, voor het geval Harry toch van mijn arm afvliegt tijdens mijn wandeling naar de vorige eigenaar happy :)

Dus hoe heb jij het touw aan je ara bevestigd? (zit zelf te denken aan de zogenaamde schoentjes)

Ik zie graag een antwoord

groeten van steyn en harrylaugh :D




natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-02-06 - 23:17:35 send message to natasja

kan je daar die tuigjes niet voor gebruiken dan ?

of belemmeren die het vliegen ?


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2005-02-06 - 23:18:43 send message to Swaas

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik heb een speciaal tuigje gekocht voor mijn ara, chica heeft er ook eentje, is heel makkelijk en onderaan doe je de klips vast van een uitrekbare hondenriem van 8 meter, zo heeft de vogel wat vrijheid om te vliegen, eens hij het kent vliegt hij mooie rondjes boven je hoofd en kan zich eens goed "uitvliegen"
ook leert hij zijn omgeving kennen van bovenuit gezien wat een hulp kan zijn als hij ooit moest wegvliegen, heb je meer kans dat hij zijn "honk" terugvind van uit de lucht.
Moet je kijken op de topic over tuigjes daar kan je het adres vinden waar je die kan kopen.

En natasja die tuigjes belemmeren helemaal niet het vliegen, eens ze het kennen kijken ze er zelfs niet meer naar.


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-02-06 - 23:49:47 send message to Lennart

Swaas, echt een fantastisch verhaal....mijn Yarik gekortwiekt dan wel doet precies hetzelfde...als hij door de rui is zal hij wel zeker goed kunnen vliegen...en wil hem leren om ten alle tijden bij mij terug te komen...maar ja dat zien we dan wel!


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-02-07 - 00:22:50 send message to Hawkeye_NL

Hoewel ik nog altijd gewoon naar buiten loop met mijn lieverds zie ik het nut van de tuigjes best wel in. Het laten vliegen aan een lijn is helemaal geen slecht idee! Ik wil echter eerst zelf gezien hebben hoe en wat betreffende deze tuigjes en of dit de vogels inderdaad ook op lange termijn niet de "kop" kost.
Mijn vogels kunnen wel vliegen maar doen dit niet. En als ze een keer opvliegen uit schrik dan kan ik ze zo weer terug oppakken omdat ze wel gewiekt zijn en dus niet echt kunnen klimmen in de vlucht.

Erwin


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-02-07 - 07:36:44 send message to natasja

heb ik misschien een beetje een stomme vraag hoor maar ..

Ik zie in mijn voorstelling dan een papegaai vrijuit vliegen .. tot hij/zij aan het einde van de lijn komt en dan enorm uit zijn/haar evenwicht gebracht worden .. Misschien dat dat helemaal niet zo is hoor ! maar als ik kijk naar mijn pup die geniet van de vrijheid .. tot het laatste stukje van de lijn en dan een enorme buiteling dreigt te maken ..

Hoe gaat dat met vliegen dan ?


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-02-07 - 08:44:38 send message to johanblok

Het lijkt mij een prachtig gezicht zo'n papegaai aan een draad! Voorbijgangers zullen wel raar opkijken! Het lijkt mee heel goed voor de vogel en een heel goede manier om ze aan vrij vliegen te doen gewennen. happy :)


HOBBYKWEKERIJ
Website Member
Posts :71

Website Member
2005-02-07 - 12:01:44 send message to HOBBYKWEKERIJ

beste

in belgie is elke vorm van het bevestigen van een kromsnavel strafbaar geen ketting of draad de begin boete is 500 euro
wanneer je je vogel aan een ketting of draad vast maakt


bluebird
Website Member
Posts :65

Website Member
2005-02-07 - 22:10:18 send message to bluebird

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


bluebird
Website Member
Posts :65

Website Member
2005-02-07 - 22:10:47 send message to bluebird

Ben ik het helemaal mee eens. Een vogel hoort niet aan een touw. Nu zijn er mensen die zeggen een hond ook niet maar dit is gewoon hoe ik er over denk. Ik vind dat als je een vogel knipt (op de goede manier) dat deze vogel mee naar buiten kan en men niet bang hoeft te wezen dat deze wegvliegt. Ik vind het idee alleen al raar "Een vogel aan een touw".

Groeten


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-02-07 - 22:15:48 send message to thuis

en ik vind het wel leuk.
Welk dier wordt niet buitengelaten aan een touw... cavia en konijnen worden in ons buurtpark vertroeteld aan een lijntje, de hond zit altijd vast, een paard heeft een tuig en leidsel(?), zelfs een koe wordt met een stukje touw geleid. Een vogel vliegt nu eenmaal en als het de veiligheid ten goede komt EN iedereen het naar de zin heeft... so what?


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-02-07 - 22:15:53 send message to johanblok

Als iedereen altijd alleen maar deed wat normaal is en gebruikelijk dan hielden wij nu in het geheel geen vogels en al helemaal geen papegaaien en parkieten. wink ;)


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-02-07 - 22:27:02 send message to natasja

quote
Een vogel hoort niet aan een touw.


quote
Ik vind dat als je een vogel knipt (op de goede manier) dat deze vogel mee naar buiten kan en men niet bang hoeft te wezen dat deze wegvliegt. Ik vind het idee alleen al raar "Een vogel aan een touw".


en een vogel hoort dus wel de veren afgeknipt te worden ?


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2005-02-07 - 23:00:35 send message to Swaas

Eens je vogel het lijnvliegen kent gaat hij niet zo snel meer de hoogte in, pas als hij op hoogte komt en weerstand voelt, schiet hij vooruit maar dan in cirkelvorm, daarna als hij moe gevlogen is gaat hij op het dak van een groot chalet zitten(waar ik met een kleine ladder op kan indien nodig), vandaar leer ik hem nu terugkomen als ik fluit (wat dus nog helemaal niet issad :()
maar doordat hij aan zijn tuigje vastzit kan ik hem leren dat het fluitje betekend.....op de arm komen.
Ik weet dat sommigen ertegen zijn, maar ik zie nu al hoe mijn ara geniet als hij op 20 meter hoogte in cirkels rondvliegt en krijst van pure extase.
Hij is nu 5 maanden (20 weken) hopelijk kan hij over enkele maanden ZONDER tuigje en lijn vliegen.....en als dit gebeurd (ik zeg wel ALS.....) dan wil ik al die negatievelingen met hun "knippen" en "kortwieken" bewijzen dat dit WEL kan, hopelijk kan ik dan de foto's laten zien en zullen we dan eens verder praten.wink ;)wink ;)wink ;)


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2005-02-07 - 23:03:43 send message to Karel

Voor degene die het "aan een draadje" willen proberen: let op dat het tuigje, maar vooral de draad over voldoende veerkracht moet beschikken. Een gevlochten nylon lijn voldoet goed aan de eisen.

Besef goed dat een vogel, die een snelheid van bijvoorbeeld 30 km/h bereikt, bij een "starre" lijn plotseling een klap moet verwerken die gelijk is aan val (met dichtgebonden vleugels) van ca. 3,5 meter!!
Bij 40 km/h is het zelfs ruim 6 meter!

Het resultaat kan dus fataal zijn voor je vogelsad :(.



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 129 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede