Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Hangkippetje Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Hangkippetje
Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-02-07 - 09:54:11 send message to Jacqueline

happy :)

Ons avondmaal, ja daar gaat niets boven vers.



Nou niet echt hoor, maar soms zou ik hem op kunnen vreten, van plezier dan.

wink ;)

Peter.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-02-07 - 10:04:42 send message to johanblok

Mijn geelvoorhoofd amazones eten tegenwoordig elke avond mee aan tafel. Dit koppel zit in de huiskamer, en ze mogen
altijd minstens elke avond los. We zetten een apart bakje voor ze neer op tafel, gisteren aten ze heerlijk van de boerenkool.
Het zijn overigens natuurbroed vogels die we niet lang na het zelfstandig worden gekocht hebben.
Als ik ooit nog eens een digitale camera heb of kan lenen zal ik eens wat foto's maken.


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-02-07 - 10:38:15 send message to Jacqueline

happy :)

Als ooit het woordje idolaat op zijn plaats is, dan is het wel van toepassing op deze ara.
Ik zou hem bij wijze van spreken binnenste buiten kunnen keren.
Mijn vrouw kan er veel mee, maar het echte werk is toch voor ons beide.
Hij maakt echt onderscheid tussen haar of mij.
Zacht spel, ja dan moet hij het vrouwtje hebben, maar stoeien en ravotten, hoe ruwer des te liever dan is er maar een die in aanmerking komt.
Soms zijn we zo bezig, dat het lijkt of hij dronken word, is dan gewoon in een trance alsware.
Maar nooit zal hij stoppen zonder eerst een paar flinke smakkers te geven, geeft daarmee aan dat het genoeg is voor hem.
Deze ara hebben we overgenomen op de leeftijd van 14 maanden, kwam te koop door omstandigheden.
Is toch ook wel een bewijs dat een oudere ara zich heel goed kan geven aan een nieuw gezinnetje/baasje.

Natuurlijk is het goed te doen om jong natuurbroed zover te krijgen dat ze gehouden kunnen worden in huis, maar eten buiten de kooi is bij ons niet van toepassing, vaste tijden en plaats wat dat betreft.

Een digitale camera is de uitvinding van de eeuw, we hebben er al zoveel plezier van gehad, en ook andere, mensen die een papegaaitje uitgezocht hebben blijven door middel van de camera op de hoogte van het groeiproces en andere vorderingen, en je maakt toch zelf ook makkelijker foto's, geen ontwikkelings kosten zoals vroeger, een goede printer en het is zo gepiept.

wink ;)

Peter.


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-02-07 - 11:00:50 send message to Elfje

Wat een droppie happy :) Ik zelf denk dat het niets uitmaakt of je een tweedehands vogel hebt of niet. Het ligt er maar net aan hoeveel tijd, liefde en energie je in zo'n verenbundel steekt.

Peter dat wat jij zegt over verschil tussen hoe ze spelen met de man of vrouw van het gezin hebben wij ook hier gehad wink ;) inderdaad het ravotten met mijn man en het intens kroelen en acrobaatje spelen met mij.



Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-02-07 - 11:38:19 send message to Jacqueline

happy :)

Na het spelen even kroelen met het baasje.
Mocht ik een ritsluiting in mijn bortskas hebben dan zou hij hem openen en in me kruipen.



Gewoon een echt maatje.

wink ;)
Peter.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-02-07 - 22:31:35 send message to Hawkeye_NL

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Peter, ik heb mijn maaltje toch liever een beetje doorbakken, En mijn Pinto weet dit zelf.


Hoewel een kippetje meestal goedkoper is laugh :D


En dan idd netjes serveren.


En deze is bij mij in de tuin. Mooi tegen het licht in genomen. Ik wilde deze niet onthouden!

Erwin


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-02-07 - 22:37:28 send message to natasja

ahhh wat lief !!!

Mijn Kicah maakt overduidelijk onderscheid .. ik mag zo ongeveer alles en de rest zo ongeveer niets wink ;) en ze is lekker van mij dus dat is geen enkel probleem , alleen *pfoeh* ben maar wat blij dat ik de gene ben waar ze naar toe trekt .. ik had het echt niet leuk gevonden als ik de gene zou zijn die niets met d'r kan wink ;)

Geen foto's van mijn kant al moet ik die binnenkort echt weer eens gaan maken !

p.s. Peter nog bedankt voor de schommeltip , ze vind 'm werkelijk fantastisch , en ik ook ! wink ;)


HOBBYKWEKERIJ
Website Member
Posts :71

Website Member
2005-02-07 - 23:11:02 send message to HOBBYKWEKERIJ

beste

vind ik een mooie vogel en echt top de band die je hebt met je dier
PROFICIAT ECHT TOP,

argo


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2005-02-07 - 23:17:05 send message to dijkkamp

hey erwin

in dit geval is een kippetje voor jouw duurder je krijgt van mij 2 kippetjes geslacht en wel tenminste we ruilen jij de kippies en ik de paapegaailaugh :D

groet uit vaassen(dus het is niet ver van jouw dus pas opwink ;))


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-02-07 - 23:29:56 send message to Hawkeye_NL

Mijn "kippetje" is voor geen goud te koop!
Dit geld overigens voor bijna al mijn vogels.
Zelfs al zou je naast mij wonen dan nog is het onmogelijk! Maar je mag altijd een keer een kopje koffie komen drinken.

Erwin


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2005-02-07 - 23:34:40 send message to dijkkamp

erwin

ik blij dat je mij uitnodigt anders had ik het zelf moeten doen ben op moment druk met werk en bouwen van mijn huis maar kom zeker een keer koffie drinken bij en natuurlijk praten over de vogels weet niet of ik nog een keer moet fluiten in de scheg en of dat ver bij jouw vandaan is maar misschien kan ik dan wat combineren

groet henk


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-02-07 - 23:38:07 send message to Hawkeye_NL

Henk, de scheg is ligt nagenoeg naast mijn huis. Lopend hooguit 15 minuten! Als je vanaf de A1 komt dan kom je eerst langs mijn afslag en dan pas bij de scheg.

Je meld maar als je in de buurt bent. Ik ben nagenoeg altijd thuis of in ieder geval in de buurt.

Erwin


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-02-08 - 06:51:22 send message to Jacqueline

happy :)

De schommel is een schot in de roos, soms lijkt het een aapje.



Show pikkie laugh :D

wink ;)

Peter.



natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-02-08 - 07:38:44 send message to natasja

Ja verwacht nou niet zulke actie foto's van mijn Kiek hoor .. dat is meer er gelukzalig bovenop zitten wink ;)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 128 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede