Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Nesteldrang Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Nesteldrang
abo26
Website Member
Posts :74

Website Member
2005-02-09 - 20:36:13 send message to abo26

Hallo,

Mijn kanaries, 2 poppen en 1 man, zijn al weken lang aan het mos ed verzamelen vanuit de buiten voilere naar het nachthok en plukken onderhand ook mijn 2 diamantduiven.
Afgelopen week vond ik ook al 2 maal een kapotgevallen ei op de grond. Ik wil alleen nu nog niet broeden ivm het weer. Ik wil de broedhokjes pas in de 1e week van maart plaatsen.
Hoe krijg ik de vogels weer rustig?? Moet het mannetje erbij weg??

M. Vr. Gr.

A. Boer


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-02-09 - 21:04:09 send message to dooren

Nesteldrang is een natuurlijk proces welke gestimuleerd wordt door een aantal zaken.
Licht, warmte en eiwitrijk dieet etc. zorgen dat vogels snel in broedcontidie komen, echter als ze in broedconditie zijn is het vaak geen kwestie van even een knop omdraaien zodat het proces stopt.
Belangrijk is vooral de hoeveelheid licht, ik weet niet hoeveel uren ze nu per dag krijgen, of er nog meer factoren aanwezig zijn die de broeddrift verhogen. Ik denk dat je even wat meer informatie moet geven willen andere forumleden een zinvol antwoord kunnen geven.
Het is ook maar de vraag of je dit broedproces nu plotseling zomaar kunt of mag afremmen.
Groet gert


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-02-09 - 23:46:18 send message to tonnl

Als de vogels buiten zitten hou je het niet tegen, het is gewoon al te lang licht en de winter is veel te zacht.
Heel veel liefhebbers hebben al eieren en zelfs jongen buiten.
Je kunt wel minderen met eivoer, terug naar eens per week bijvoorbeeld. Dat scheelt iets vaak.

Je kan ze ook laten gaan en wel nestkastjes geven, zeker als ze in het nachthok willen broeden gaat dat vast prima, droog en vorstvrij is voldoende.

Groeten, Ton.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 187 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede