Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Gewonde grijzeroodstaart Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Gewonde grijzeroodstaart
Piko
Oud Lid
Posts :7

Oud Lid
2005-02-13 - 11:17:48

Onze grijzeroodstaart van 4 jaartjes oud heeft zich gisteren bezeerd.
Hij dacht dat hij nog kon vliegen, maar is recent geknipt en nu kon hij zijn kooi niet halen en viel op de rand van zijn Montanakooi en toen was hij gewond boven zijn snavel, tussen zijn neusgaten in.
Het bloeden was gisteren zo gestold.
Na een rustige nacht is het wondje een half uurtje geleden weer open gegaan en het lijkt alsof het nog steeds bloed.

Wat kan ik hieraan doen, afwachten of actie ondernemen. Hij is nu weer wel aan het eten en hij heeft ook de hele morgen gefloten enzo, maar ik weet niet hoeveel bloed hij mag verliezen, want ik zie nogal wat druppeltjes liggen en hij probeert het ook schoon te maken langs zijn stok en dergelijke, ik heb het net met een doekje gedept maar als iemand mij hier iets over kan vertellen dan heel erg graag.

Ik maak me niet snel druk, maar ik ben nu toch wel een beetje ongerust, ondanks dat hij me nu brutaal aan zit te kijken terwijl hij wat zaadjes aan het kraken is.


Piko
Oud Lid
Posts :7

Oud Lid
2005-02-13 - 11:44:04

Het was weer gestold.
Daarna gaat hij zijn snavel weer poetsen en wat met zijn hoofd schudden en dan lijkt het weer wat te gaan bloeden.
Ik las net iets over zalf die geschikt zou zijn tegen wondjes (zou bij Pets Place zaken verkocht worden oa voor honden), is die geschikt bij dergelijke wondjes of enkel tegen jeuk en wondjes tengevolge daarvan?


senna
Oud Lid
Posts :72

Oud Lid
2005-02-13 - 12:03:42

Hoi,

Ik heb geen idee hoe groot het wondje is maar als het een klein wondje is en het bloed niet meer dan gebruik ik ook wel eens uiercreme. Wel die zonder parfum.

uiercreme desinfecteerd een beetje en verazacht. Dan kun je morgen altijd nog naar de winkel gaan en wondzalf kopen.
Wij hadden een valk die zijn poot behoorlijk open gehaald had aan een braampje in een nieuwe alu voliere. Wij hebben de poot goed afgespoeld met warm water, beetje gedept en toen Acederm erop gesmeerd. Binnen een week was er van de wond niets te meer zien.

gr corina


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-02-13 - 12:06:00

Ik zou het gewoon eventjes aankijken. Onze groene is ook wel eens daar gewond geraakt en dan lijkt het open maar na een paar uurtjes is het dicht. OF heeft het echt gebloedt?? Ik heb wel een puimsteen om als je nageltjes verkeerd knipt het bloed te stoppen maar ik geloof niet dat dat goed is voor op echte wondjes. Heb het trouwens nog nooit gebruikt maar zit in de verbanddoos (in case of emergency happy :)Vroeger gebruikte ze dat bij de mannenkapper als ze je opensneden.


Piko
Oud Lid
Posts :7

Oud Lid
2005-02-13 - 12:34:43

Het is niet dat ik een openstaand wondje zie.
Het heeft wel gebloed. In mijn ogen aardig wat, maar ik heb hem nog nooit eerder gewond gezien, dus ik schrok er nogal van.
Ondertussen is het bloeden weer gestopt en heeft hij zijn snavel weer ontdaan van het gestolde bloed.

Ik hoop niet dat het weer opengaat in ieder geval.

Hartelijk dank voor jullie reactie's in ieder geval en ik houd jullie op de hoogte.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 138 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede