Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > ara Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : ara
dagstrand
Oud Lid
Posts :41

Oud Lid
2005-02-15 - 11:45:49

hallo allemaal ik heb een probleem en niemand weet een andw ik heb 2 jaar terug een baby ara van 14 weken gekocht nu maakt hij vanaf dat moment constand een grek grek geluid ook ligt steund hij voor op zijn borst en zit hij bijna nooit mooi rechtop en zijn kop schud ongv zoiets als heel traag ja knik wat kan dit zijn wie helpt mij ik maak me toch wel zorgen gr mina


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-02-15 - 11:56:41

Dagstrand,

Als de vogel verder geen ziekteverschijnselen vertoont , zou ik niet zo bang zijn.

Wel denk ik dat je de adviezen die je krijgt zorgvuldig moet afwegen. Zelf zou ik heirmee naar een vogelarts gaan, als ik het niet vertrouwde. Vanaf een afstand is het denk toch wel moeilijk.

In ieder geval succes
wink ;) Peter


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-02-15 - 13:10:53

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Doet hij dit alleen als je in de buurt komt?.
Stopt het als je van hem afstand neemt of hij je niet kan zien?.
Als je zeker weet dat het geen gedragstoornis is, dit gedrag moet hij dus dan vertonen als hij je kan zien.
Gert


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-02-15 - 13:45:13

happy :)

Gewoon een afspraak maken bij een goede vogel dierenarts, en na laten kijken, vooral op zijn heupgewrichten.
Niet afwachten maar DOEN.

wink ;)
Peter.


lovebird-farm
Oud Lid
Posts :124

Oud Lid
2005-02-15 - 14:21:44

Er zijn oo kara's die dit standaart doen maar als je het niet vertrouwt moet je het laten nakijken


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-02-15 - 14:45:57

happy :)

We gaan van het normale gedrag uit bij deze vogels.
De aanwijzingen die gegeven zijn is niet het normale gedrag, er kunnen verschillende oorzaken hier aan ten grondslag liggen.
Heeft geen nut om dit te gaan normaliseren, zoals al aan aangegeven, op afstand is het gewoon niet te beoordelen, laat staan dat er voldoende kennis aanwezig is.
Een welgemeende raad/advies, denk aan het welzijn van je ara, laat hem nakijken.
Mocht het te verhelpen zijn, hij/zij is je dankbaar.

wink ;)
Peter.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-02-15 - 14:49:38

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Er zijn oo kara's die dit standaart doen maar als je het niet vertrouwt moet je het laten nakijken

Wat is dit nu weer voor een uitspraak. Dit is absoluut geen standaard gedrag van een ara. Als een ara niet recht op de poten zit maar ineengedoken op de borst ligt is er wel degelijk een goede reden om direct een afspraak te maken met een vogelarts. Vogels die op de borst rusten belemmeren zichzelf met de ademhaling. Hierdoor is het ademen namelijk een stuk zwaarder. Dit kan ook heel goed verklaren waarom de vogel een jaknikkende beweging maakt met de kop. Kop omhoog tijdens het inademen en kop laten zakken met uitstoten van de adem.

Mijn advies is om eerst eens verder te kijken naar andere symtomen. Kan je horen of hij misschien piept tijdens de ademhaling? Eet hij goed, speeld hij verder normaal? Is zijn dagelijkse routine veranderd? Is er een duidelijk verschil in het gedrag te vinden? Is de ontlasting veranderd?

Dit zijn allemaal zaken die veel meer over je vogel kan vertellen en die mede bepalend kunnen zijn van hoe groot en of dat er een probleem kan zijn. Kijk of je alle veanderingen kunt opschrijven en ga dan hiermee naar een vogelarts. Aan de hand van alle gegevens kan hij veel makkelijker een diagnose stellen.

Sterkte en beterschap.

Erwin


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-02-15 - 17:20:51

Dagstrand, ik heb een vraagje aan je omdat ik twijfel of ik jouw vraag goed lees/begrijp.
Ik lees dat je 2 jaar geleden een 14 weken oude ara hebt gekocht en dat deze vanaf vanaf dat moment zo is. Lees ik dus dat je nu een ara hebt van ruim 2 jaar die vanaf het begin dat jij hem gekocht dit gedrag vertoont, dus al 2 jaar deze rare klachten laat zien? Klopt het dat je ara al ruim 2 jaar deze verschijnselen toont of lees ik het fout en is dit onlangs ontstaan?


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-02-15 - 17:59:03

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
vanaf dat moment


Ja, ik heb zelf ook zoiets van 2 jaar niet verder gekomen (ga ervan uit dat ze wel iets ondernomen hebben, dagstrand?), dan zou het niet zo een groot probleem mogen zijn.

Als je de vragen van Erwin kunt beantwoorden, is dit denk een welkome aanvulling.

Als dagstrand zich nu zorgen maakt is het beste advies om hem te laten zien door een vogelarts. Dat moge duidelijk zijn.

telepatisch kan niemand bepalen wat het is, dus je zult iemand moeten opzoeken.
wink ;)
Succes
wink ;) Peter


dagstrand
Oud Lid
Posts :41

Oud Lid
2005-02-15 - 18:08:57

hallo bedankt dat jullie allemaal mee denken maar voor alle duidelijk heid dat liggen doed hij inderdaad al vanaf 14 weken aleen dar grek grek geluid is sinds een paar maanden verder is de vogel goed op gewicht volgens de kweker zou hij een kilo moeten wegen hij is zwaarder zijn veren glanzen erg mooi ontlasting is ook normaal maar we hebben inderdaad het gevoel dat als hij ligt zit hij zwaar ademt ga ik naar de kweker zegt hij aleen hij ziet erg goed uit dus maak je geen zorgen dus wel ik heb deze gekocht bij leo handels mischien weet iemand goed adres van een vogel dierenarts in de omgev van maastricht nogmaals bedankt


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-02-15 - 18:37:04

Dagstrand... sorry ik zie nu dat je naam eronder staat dus Hallo Mina, wat is het trouwens voor soort ara? Dwergara of blauw-gele of ? En als je de vogel op je hand hebt wil die zich dan nooit strekken, klapperen met de vleugels, lekker losmaken zeg maar?


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-02-15 - 18:39:25

en Mina, je zegt: als je naar de kweker terug gaat en gekocht bij Leo Handels. Bedoel je dan 1 dezelfde persoon of heb je kontakt met de kweker en met de verkoper Leo?


dagstrand
Oud Lid
Posts :41

Oud Lid
2005-02-15 - 18:58:47

hallo het betrefd een blauw gele ara en op de hand zit hij wel rechtop en slaat hij constant met zijn vleugels hij kan zich ook goed uitwaaien zeg maar maar zit hij gewoon dan maakt hij met dat geluid ook geklap met zijn vleugels weet eigenlijk niet als dit normaal is


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-02-15 - 19:49:38

quote
Doet hij dit alleen als je in de buurt komt?.
Stopt het als je van hem afstand neemt of hij je niet kan zien?.
Als je zeker weet dat het geen gedragstoornis is, dit gedrag moet hij dus dan vertonen als hij je bv. niet kan zien, dan moet je inderdaad even langs de vogelarts

Terechte opmerking.
Vogels doen de gekste dingen om aandacht te krijgen. Ik ken een ara die zijn krop volblaast met lucht. Dat ziet er vreselijk uit en je bent dan vol schrik en vol aandacht. Opzet van de vogel is dan geslaagd. Als je het negeert dan laat hij zijn krop gewoon weer leeg lopen. Je zegt zelf dat jouw vogel op de hand wel normaal zit.


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2005-02-15 - 22:23:53

Ik vermoed eerder dat de fout ligt bij de poten, waarschijnlijk verkeerde houding in de poten, als hij op de hand zit, zit hij volgens jou rechtop maar dan klappert hij constant met de vleugels, dit waarschijnlijk om zijn evenwicht te bewaren omdat hij die niet vind door onstabiliteit van zijn poten.
Hoe staan die trouwens? breed uit, en ligt hij daardoor op zijn borst op de stok?
Hoe staan de tenen, 2 ,naar voor en 2 naar achter, of maakt hij knuistjes om op te zitten.
Aan al je opmerkingen samen kan ik eigenlijk niets anders denken dan dat het aan de opvang van zijn gewicht op zijn poten komt en de stand ervan, hoe staat het met de heupgewrichten?
Eigenlijk zou je naar een speciale vogel DA moeten gaan, alhoewel ik vrees dat na 2 jaar nog weinig kan gedaan worden aan dit "reeds vergroeide" euvel.


dagstrand
Oud Lid
Posts :41

Oud Lid
2005-02-15 - 22:50:49

zijn poten staan 2 tenen voor en 2 achter mooi geklemd om de stok heen ook staan zijn poten bij mekaar wat betrefd het geluid is dat het grek grek geluid wat ze maken als ze baby zijn en nog gevoerd worden zou het mischien kunnen dat hij te zwaar is weegt ongv anderhalve kilo of is dit normaal gewicht



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 225 bezoekers op de site, waarvan 9 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede