Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Van baby tot .................. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Van baby tot ..................
Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-02-16 - 19:21:23 send message to Jacqueline

happy :)

Deze foto zal nog wel in het geheugen liggen.



!0 dagen oud, en nog geen pluimpje te zien, alleen maar een goed gevuld knapzakje (kropje).




En zie hier onze Gizmo, nu ruim 8 weken oud.
Zogoed als compleet in de veren, en volop bezig met vliegoefeningen.
Nog een kleine twee weekjes te gaan en deze dame is zelfstandig.

wink ;)

Peter.


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-02-16 - 19:25:14 send message to Dennis Fr.

Prachtig gewoon.happy :) kan er niets meer van zeggen


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-02-16 - 19:38:57 send message to Elfje

ohhhhhhhhh Gizmo is mooi happy :)


rick
Website Member
Posts :5

Website Member
2005-02-16 - 19:57:32 send message to rick

Maar wat ik me nou altijd afvraag bij deze vogels: Schreeuwen ze veel? (De oudervogels dan.) Want de meningen verschillen er volgens mij erg over. Ik heb het altijd schitterende vogels gevonden en wel eens gedacht om ze aan te schaffen.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-02-16 - 20:09:13 send message to johanblok

De moeilijkheid is natuurlijk wat is veel? Sommigen hebben al last van een grasparkiet. Naar mijn ervaring zijn ze duidelijk een stuk minder luidruchtig dan amazones. Hangt natuurlijk ook van de individuen af. Zowie zo zijn ze een stuk rustiger dan ara nobilissen. Ze kwaken vooral s'ochtends vroeg en s'avonds met schemering en soms tijdens het spelen en vliegen wat. Ik heb ze ook een tijd lang zonder binnenhok gehad terwijl ik gewoon in een rijtjeshuis (wel met lange tuin) woon en heb ook in de zomer nooit klachten gehad.


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-02-16 - 20:28:47 send message to Jacqueline

happy :)

De Ara Maracana, is zeker geen schreeuwer, het geluid wat ze maken is zeker niet storend te noemen.
In opgewonde toestand maken ze niet meer geluid dan een pennant rosela, zou zo direct geen ander voorbeeld kunnen noemen.

Vergeleken met zijn kleinere ara broertje de noblis is het zelfs een stille ara te noemen.
Want die kunnen een keel opzetten dat horen en zien je vergaat.

Ik denk dat ik niet overdrijf als ik zeg, het zijn de minst luidruchtige van de dwerg ara's.
En qua karakter,leergierigheid,inteligentie, door geen enkele vogel te overtreffen.
Zowel niet door de grote arasoorten,amazone's,grijzeroodstaarten.
Maar pas op he, het zijn slimmerikken, ze gebruiken hun wijsheid net zo makkelijk tegen je.
Dus is een gedegen opvoeding wel op zijn plaats, als huiskamervogel dan.

Ooit weleens iemand echt verstoppertje zien spelen met zijn huiskamervogel, nou wij wel met een maracana.
laugh :Dlaugh :Dlaugh :D alleen was er een mankementje, als de eigenarese riep 9,10 Coco ik kom, dan riep de maracana,hier ben ik, vanuit zijn schuilplaats.
Maar verstopt zich echt, en telkens op een ander plekje door het gehele huis.

Spreekt voor zich dat je er tijd aan moet besteden, en zeker niet voor een paar uurtjes per dag, maar zoveel mogelijk, je doet hun inteligentie zwaar tekort, sterker nog je beledigd hen als je met minder tijd, toe denkt te komen. ( geld voor elke papegaai/ara )

Oke dan Gizmo, is echt een plaatje geworden (en ze word nog mooier)dit is vooral het werk van jacqueline hoor, dus met deze veren kan ik niet gaan strijken.

wink ;)
Peter.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 239 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede