Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > gedrag Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : gedrag
dagstrand
Oud Lid
Posts :41

Oud Lid
2005-02-17 - 15:56:03

hallo ik heb toch nog een vraagje naar mijn bezoek van gister aan de arts toch maar verder gaan zoeken ivb met hetb gedrag vanmiddag iemand gesproken wie veel verstand van ara heeft hij heeft mijn beest geobseveerd komt tot de conclussie hij vertoont dus echt baby gedrag vandaar het geluid klappen met vleugels borst liggen hij adviseerde mij om hem weer 1 keer per dag pap bij te geven kijken als hij dan er mee stopte wie heeft wel hier eens van gehoord


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-02-17 - 16:11:00

Ik zou hem een even tijdelijk een maatje geven, of dit gedrag dan ook veranderd.
Gert


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-02-17 - 16:27:35

Hallo dagstrand,
Ik heb geen verstand van ara's hoewel ik er wel één krijg binnenkort, nou ja...krijg....kopen natuurlijk, maar het gedrag van jouw ara doet mij ook heel erg denken aan het gedrag van een pop die broedrijp aan het worden is. Het is geen garantie dat het een pop is want soms kunnen mannen dit gedrag ook vertonen!
Weet je wat je ara is?
En anders zou ik net als dooren zeggen geef hem eens een poosje een maatje en of dan dat gedrag dan gaat verdwijnen.
Ik denk niet dat hij gevoerd wil worden, hij/zij is tenslotte al twee als ik het goed begrepen heb!
Lennart wink ;)


dagstrand
Oud Lid
Posts :41

Oud Lid
2005-02-17 - 16:36:08

hallo een maatje heeft hij sinds kort ongv 3 maanden 2 stuks zelfs daar ligt het dus niet aan en hij wou dus wel graag gevoerd worden vannmiddag


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-02-17 - 16:43:11

Ahh...dat wist ik niet! En is hij de jongste van de drie? Want dan kan het idd zo zijn dat hij iets terugvalt in zijn gedrag en graag gevoerd wil worden. Want het (gevoerd willen worden) kan ook een vorm van onderdanigheid zijn.
Maar dat gaat over in de loop van de tijd....
Lennart wink ;)


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-02-17 - 17:05:44

Persoonlijk zou ik de vogel nu geen pap meer gaan geven. Dit versterkt naar mijn mening al het gedrag maar omdat de vogel ervoor beloont wordt.
Met het plaatsen van een maatje wordt volgens mij eerder bedoeld een andere ara. Ik weet niet of de twee maatjes waar je het over hebt ook ara's zijn?
De meeste ara's zijn pas rond de 4 a 5 jaar brr. Dit gedrag verwacht ik niet snel bij een vogel van rond de 2 jaar. Natuurlijk kunnen er altijd uitzonderingen zijn.
Het gedrag is misschien af te leren door de vogel juist geheel te gaan negeren als hij het gedrag vertoont en pas weer aandacht geven als hij ermee ophoud. Een papegaai is slim genoeg om te begrijpen dat je wegdraait vanwege wat hij doet. Gezien het feit hij dus eigenlijk aandacht wil zal hij het gedrag waarschijnlijk veranderen omdat jou verjagen nu net niet is wat hij wil berijken.

Geduld is dus het belangrijkste op dit moment en doorzetten in jouw gedrag naar hem.

Erwin


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-02-18 - 08:51:33

Ik dacht zelf ook eigenlijk niet doen!

Want als een vogel ongewenst gedrag vertoont moet je dit niet stimuleren. Door in te gaan op zijn verzoek geef je toe en stimuleer je dit gedrag. wink ;)

happy :) De vogel komt niets te kort qua voeding, gan we vanuit. Dan is dit dwangmatig gedrag en probeert de vogel 'jou zo op te voeden' en voor zijn karretje te spannen.

Ik denk als je nu pap gaat voeren hij tot het einde van dagen door blijft gaan met dit gedrag. Of in ieder geval nog moeilijker af te leren is.

Als de vogel jou aandacht wilt, leer hem een fluitje ofzo als hij stopt met het ongewenst gedrag benader je hem met bijv. jou fluitje of roepje. Kan natuurlijk het nadeel aan zitten dat hij dan de hele dag jou roept.laugh :D

Succes
Peter



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 135 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede