Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Nieuwe kooi Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Nieuwe kooi
Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-02-18 - 10:23:15

Nou Mabel de grijze roodstaart doet het echt hartstikke goed happy :) alleen hebben we gisteren de nieuwe kooi binnengekregen voor haar maar is ze er een beetje bang voor. Manlief zette haar erin voor ik er erg in had, maar dat vondt ze maar niks,dus gauw naar het vrouwtje toe. de stokken moeten ook nog goed geplaatst gaan worden. Ik heb de nieuwe kooi naast de reiskooi gezet en ze doet net of ze hem niet ziet lijkt het wel wink ;) Vanmorgen heb ik de kooien van plek verandert dus de nieuwe kooi op de reiskooi plek en andersom want het is een grote kooi en ik kon er niet meer door. Maar mevrouw zit lekker te eten 20 cm vanaf de nieuwe kooi maar erheen of erop Hoo maar. Nu heb ik overal gelezen dat je zo op moet passen met grijsjes etc dat ze zo gevoelig zijn en ze heeft de afgelopen week ook ontzettend veel meegemaakt natuurlijk (verhuizen, in een reiskooi ipv haar standaard, nieuwe mensen, dieren om haar heen, mensen die ook echt aandacht hebben voor haar de hele dag etc. nieuwe experiences met fruit/groente) en zo kan ik de lijst nog wel even aanvullen. Maar mijn vraag is eigenlijk moeten we haar er gewoon maar in zetten? Dat hebben we verleden week toen ze hier kwam eigenlijk ook gedaan en toen accepteerde ze de reiskooi gelijk. Nou wil ik haar niet dwingen want dingen die ze uit eigen vrije wil doet zijn vele malen beter vindt ik zelf. Ik wordt ook niet graag gedwongen tot iets. Maar die andere kooi is zoveel groter en kan ze zich tenminste helemaal uitleven als ze is gek wil doen. Alleen verleden week was de eerste keer dat ze in een kooi zat dus heeft ze moeten leren klauteren in een kooi en dat heeft ze ondertussen aardig onder de knie.En ik denk dus dat deze grote kooi haar een beetje afschrikt.
Ik hoop dat iemand hier goede raadt heeft voor ons happy :)

groetjess



Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-02-18 - 10:26:13

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Oops wilde wat foto's toevoegen nog van haar wink ;)

Ze is echt reuze nieuwsgierig naar alle andere dingen in het huis.




Hannie
Website Member
Posts :327

Website Member
2005-02-18 - 14:00:17

Hoi Elfje


Ik heb geen ervaring met Grijze roodstaarten , maar ik heb een Oranjekuif Kaketoe die ook van iedere verandering niets moet hebben.
Als hij een nieuw speeltje krijgt in zijn kooi dan zit hij dat in het begin ook met afgrijzen te bekijken , maar ik laat het wel hangen en na 2 dagen speelt hij er mee.
Laatst heb ik zijn zitstok vernieuwd ( dikke wilgenstam) nou dan is de vorm niet hetzelfde als de vorige .
Maar helaas voor Lucky ( zijn naam) de oude stam is dan verwijderd dus hij moet dan toch op de nieuwe ( en knaagt er nu lekker aan ).
In jou geval zou ik zelf de vorige kooi weghalen uit het zicht , en de speeltjes en voerbakjes waar zij een beetje aan gewend is in de nieuwe kooi zetten , zodat niet alles vreemd is.
Maar ik denk zolang je de reiskooi ernaast laat staan , ze zelf niet in de nieuwe kooi zal gaan .

Leuke foto's trouwens
Ik wens jullie veel geluk met Mabel

groeten Hannie


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-02-18 - 15:50:45

Bedankt Hannie voor je antwoord. Op zich is Mabel niet bang voor nieuwe dingen want gistermiddag heb ik nieuwe speeltjes zitten maken voor haar en dan zit ze er zowat met der snavel bovenop van nieuwsgierigheid. maar we zijn er ondertussen wel achter waar ze waarschijnlijk bang voor is namelijk een blauwe nagel stok. Dus die stok is er nu uit en ga straks even lekker met haar spelen en ook in de nieuwe kooi zetten want vanmorgen klom ze zelf al boven op de nieuwe kooi, wat in mijn ogen wel een goede zet washappy :)

groetjes
Ria


Hannie
Website Member
Posts :327

Website Member
2005-02-18 - 16:12:36

Hoi Ria

Nou ik ben blij dat Mabel nu op haar nieuwe kooi klimt.
Dan is de eerste stap gezet.
Ik denk dat het allemaal best wel goed komt met haar en dankzij jullie goede zorgen .
Nogmaals veel geluk

Groeten Hannie


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-02-18 - 21:41:36

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Toch even reageren nog. Ze zit in haar nieuwe kooi Ik heb haar gelokt met eten happy :) ik wist het anders ook even niet hoe ik haar zover kon krijgen dus ze heeft vandaag iets te veel aan voer gehad maarja 1 keer is niet zo erg wink ;) maar ze is lekker aan het klauteren en verkennen nu ze de etensbak heeft geplundert. En de reiskooi wordt steeds verder en verder van haar kooi geschoven stiekum. ik kan er echt niks aan doen maar ik vindt haar geweldig en als ik dan lees over al die bange grijsjes denk ik wat een bofkonten zijn wij eigenlijk.
Dit is de link naar Mabel's website.
http://mabel.dragonmagic.nl Geen forum en er wordt niks verkocht. Dan mocht een link toch?
groetjes Ria


Hannie
Website Member
Posts :327

Website Member
2005-02-18 - 21:47:43

Fijn dat het gelukt is om haar in de nieuwe kooi te krijgen

Groeten Hannie


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-02-18 - 22:06:24

Hallo Ria, ik heb een kijkje genomen op de webpagina en mijn complimenten, uiteraard voor de vogel maar ook deze webside zit er zeer goed uit, ik zou het zo niet kunnen. Alleen jammer (vind ik tenminste) dat je het allemaal in het Engels doet, heb je daar je redenenen voor ?


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-02-18 - 22:13:23

Hoi,Dank je wel. Websites maken is een beetje een extreme hobby aan het worden. De website wordt binnenkort ook in het Nederlands gemaakt maar door wat ik doe als werk sieraden maken heb ik een hoop amerikaanse vriendinnen/klanten en omdat ze heel erg met ons hebben meegeleefd toen onze amazone ziek werdt hebben we besloten deze site eerst in het Engels te doen en als ik straks iets meer tijd heb vertaal ik alles naar het nederlands ook vanaf dag 1 happy :) want ik heb nu vrienden die er geen bal van snappen omdat ze geen engels kunnen.


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-02-20 - 09:36:52

Nou Supermuts vindt haar kooi helemaal het einde en wil niet eens meer met me mee haar ontbijt halen sóchtends happy :) Volgens mij ben ik de makkelijkste papegaai op deze wereld tegen het lijf gelopen.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 197 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede