Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Eieren van Bonte Boeren Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Eieren van Bonte Boeren
JeroenBosch
Oud Lid
Posts :75

Oud Lid
2005-02-18 - 19:27:28

Momenteel heb ik 2 eieren in het blok van de Bonte Boeren liggen nadat ze een aantal keer hebben getreden.

Nou is het probleem dat als ze iemand horen aankomen of een vreemd geluid horen, dat ze meteen uit het blok komen en er dus pas na een tijdje weer in gaan. Zo worden de eieren dus niet goed bebroed.Het gaat om een import koppel die meerdere jaren in NL is.

Wie heeft hier ervaring mee en heeft een oplossing of tip?

Alvast bedankt.

Groeten Jeroen

Wie heeft hier


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-02-18 - 19:43:29

Hoi Jeroen,
Is dit hun eerste nest? Hoelang is het geleden dat het laatste ei gelegd is? Het vast gaan zitten op eieren is daar heel erg afhankelijk van. Want zoveel vogels...zoveel soorten broedgedrag! Dat neemt niet weg dat als het schrikkerige vogels zijn dat je altijd zeer bedacht moet zijn bij het naderen van de vogels.


JeroenBosch
Oud Lid
Posts :75

Oud Lid
2005-02-18 - 19:45:51

Beste lennart,

Vandaag hebben ze het 2de ei gelegd, en voor import vogels zijn het aardig rustige vogels.
Dit is inderdaad hun eerste nest, dus dan kan dan nog wel eens fout gaan, maar mijn andere koppels duiken juist in de nestblok als er iemand aankomt!dat vind ik dus ook vreemd:S

Groeten Jeroen


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-02-18 - 19:50:25

Hoe lang heb je ze al en hangt het blok in de kooi? Als het allemaal vrij recent is kan het dus heel goed zijn dat ze weldegelijk aan voortplanting denken maar dat ze het blok nog niet echt als superveilig beschouwen. Maar ik zou me niet al te druk maken want heel vaak als de pop klaar is met leggen gaat ze pas echt broeds worden. En heb je vaak een geweer nodig om haar van de eieren af te krijgen! laugh :D


JeroenBosch
Oud Lid
Posts :75

Oud Lid
2005-02-18 - 19:59:09

Hahaha, nou dat is dan maar te hopen!

Maar het blok hangt er al een aantal maanden in(nieuw blok, want de andere lag in snippers op de grond)en ze zijn er ook al meerdere malen in geweest.

Maar dan wacht ik wel tot ze uitgelegd is en dan laat ik even weten hoe het gaat!het zou natuurlijk prachtig zijn om jonge bonte boertjes te hebben!

Bednakt voor je reactie.

Groeten Jeroen


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-02-18 - 20:07:30

Heel veel succes met de Bonte....en ik hoop voor je dat je idd een heel mooi nest krijgt!



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 172 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede