Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > tam Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2005-02-20 - 14:12:58

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

Het leervermogen van bij papegaaien is niet zomaar opeens opgebruikt of zo. Vrijwel alle papegaaien kun je nog van alles leren. Bij de ene vogel duurt dit proces natuurlijk langer dan bij de ander! Bij jongere vogels gaat het leerproces in de regel gemakkelijker dan bij oudere vogels. Een vogel van 20 weken is nog jong en heeft nog een groot aanpassingsvermogen. Een dergelijke vogel moet normaalgesproken echt nog van alles te leren zijn.
Ook volwassen papegaaien kunnen nog van alles leren en ook gewoon tam worden. Het kost misschien iets meer tijd en inspanning, maar het is zeer goed mogelijk! Voordeel van vogels die door eigen ouders grootgebracht zijn, is dat zij een aantal belangrijke basis gedragsregels van hun ouders hebben meegekregen.

Uit onderzoek (o.a. recent in PAKARA gepubliceerd) blijkt dat vogels die met de hand zijn grootgebracht duidelijk meer kans maken om afwijkend gedrag te gaan vertonen t.o.v. vogels die door eigen ouders werden grootgebracht.
Bij onderzoek naar de inprintingsfase bij papegaaien komen ook steeds meer gegevens beschikbaar die wijzen in deze richting.




noot:
Stichting AAP hanteert een zogenaamd 'Hands off' beleid. Dat houdt in dat er wordt gestreeft naar zo weinig mogelijk interactie tussen verzorgers en de dieren, en zoveel mogelijk interactie tussen de dieren onderling!






Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-02-20 - 16:29:39

Hallo Argo,
Bedankt voor je reactie! Hier kunnen mensen wat mee! Inhoudelijk heb je dus ook gelijk! Kijk naar je vogel en kijk wat je er uit kan halen! En je hebt helemaal gelijk dat een vogel heel anders reageert op het moment dat hij een ander baasje krijgt. Ik ga er ook van uit dat niets onmogelijk is! Probeer dan ook in het vervolg als je reageert op topics dat met deze redenen te omkleden....Dan word je ook serieus genomen! Iedereen op dit forum hoopt antwoorden te krijgen op zijn vragen en als je dan zo kort reageerd, daar kunnen mensen niet zoveel mee en wekt dat alleen maar irritatie! Voor mij persoonlijk heb jij veel ervaring met papegaai-achtigen....deel dat dan ook! Zoals nu.....

Verder je Kinderwens vind ik een heel goede actie....maar probeer het te scheiden met je hobbykwekerij en je andere vak als clown...zo voorkom je vooroordelen en verwarring bij anderen...
Het klinkt misschien wat aanmatigend...maar dat is niet mijn bedoeling...Hou de dingen helder en laat ze niet door elkaar heen lopen. Ik ben er, nogmaals, van overtuigd dat je veel verstand hebt van papegaai-achtigen maar hou de dingen gescheiden!!!! happy :) En als je reageert op topics neem dan de bocht wat langer!
Groeten. Lennart wink ;)


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2005-02-20 - 20:23:23

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

[quote]Dr. Hooymeier uit Meppel is wel een heel andere mening toegedaan en Bonnie van Stichting Papegaaienhulp uit Groningen denken en practiseren daar totaal anders over...../[quote]

Klopt. Ik ben bij dr. Hooijmeijer een jaar geleden met een natuurbroed bonte boer van ruim één jaar oud langs geweest. Hij heeft de vogel voor mij uit de loper gehaald en ik ben met de vogel los op mijn arm weer naar buiten gegaan.

Vandaag heb ik heerlijk met deze vogel door het bos gewandeld.wink ;)

Wat wordt er eigenlijk verstaan onder het begrip 'tam'?


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-02-20 - 20:28:18

quote
beste

mijn mening blijft altijd dezelfde NEE!!!

groeten argo
kan u tieneallen adressen geven van wie het probeerde maar te vergeefs en niet alleen kakatoes en wie het wel kan ik bied een wildvang aan maak hem tam en geef je het dubbel van de wildvangprijs

Dacht dat je een cursus had gevolgd?



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 203 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede