Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > vluchtgaten afsluiten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : vluchtgaten afsluiten
psittaciformes
Oud Lid
Posts :1

Oud Lid
2003-06-21 - 21:53:11

Goedenavond,

Ik ben bezig met de bouw van een volière. Deze bestaat uit een aantal binnen- en buitenvluchten, die door een vluchtgat met elkaar moeten worden verbonden.

Ik vraag om raad en tips over de volgende punten.

Hoe kan het vluchtgat het beste worden gemaakt? (Een vierkante opening of een ronde buis met een 'platte vloer').

Hoe groot zouden jullie de gaten maken? Het gaat om amazones.

Wat zijn goede manieren om de gaten 's nachts te sluiten? Liefst tochtvrij natuurlijk. En welke systemen hebben jullie bedacht om niet de volière in te hoeven om de gaten te sluiten?

Alvast bedankt voor de adviezen,

Jan


markricardo
Website Member
Posts :47

Website Member
2003-06-22 - 01:10:18

Beste,
Zelf heb ik gaten gemaakt in mijn nachthok van ca.20 x 20 cm,voor Amazones zal 25 x 25 cm. denk ik wel genoeg zijn.In het vierkant/rechthoek langs de invlieggaten heb ik aan de buitenkant van het nachthok (in de vluchten) Aluminium met flens aangebracht en hier in loopt/glijdt een stuk trespa door waar aan een (nylon)touw is bevestigt,deze loopt van binnenuit de voliere naar boven over het dak door tot aan de buitenkant van elke vlucht en hieraan zit aan "haak" en deze kan ik achter het gaas "haken",zo kan ik van buitenaf aan het touw trekken om de luiken open te doen en om het luik te laten zakken laat je simpelweg het touw een stuk zakken,zodat de invlieggaten gedicht worden.Voor foto's van dit geheel kan je terrecht op onze site en dan kijken bij de rubriek foto en film en dan bij *eigen foto's*,hier zie je dan vanzelf een aantal foto's waar dit allemaal te zien valt,ik hoop dat je hier wat aan hebt.Groetjes Mark.
members.home.nl/thebirdman





Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 176 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede